Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


Dat het toevallig typisch Nederlands is om als lunch (koude) boterhammen te eten, wil niet zeggen dat dat dus ook de maatstaf zou moeten zijn, ik ben helemaal voor iets warms als lunch, heerlijk! Ik ben team tosti.

Waar mask je je druk om, to? Wat boeit het? 

Voor sommigen mensen is het glas halfleeg

had tegen je dochter gezegd; wat leuk!! Zal ik je morgen een boterham met kaas meegeven voor het nieuwe klasse tosti apparaat?

absor schreef op 14-12-2023 om 22:17:

Voor sommigen mensen is het glas halfleeg

had tegen je dochter gezegd; wat leuk!! Zal ik je morgen een boterham met kaas meegeven voor het nieuwe klasse tosti apparaat?

En dit!

Het is natuurlijk niet nodig om meer te eten dan je normaal doet en er hoeft ook helemaal niet per se ham of überhaupt extra beleg op een tosti. Dus dat het duurder is, is helemaal niet per definitie zo.

Hier hebben ze maar een kwartier eetpauze sinds het continurooster. Als dat apparaat dan nog moet opwarmen en voor meerdere kinderen tosti's maken, dan is de eettijd alweer voorbij. Nog los van dat een kwartier eigenlijk veel te kort is om te eten. 
Maar dat soort dingen moet je natuurlijk wel meenemen in je beleid. 
Heb je als school meerdere tostiapparaten en heeft elke klas een tostidag? Heb je per klas een tostiapparaat en mogen elke dag een paar kinderen? 
Idem voor een magnetron voor eten op te warmen. 

Wel heb je op een school te maken met 'de wet van de grote hoeveelheden'. Wat thuis kan voor een paar kinderen, is voor een hele groep vaak ingewikkelder.

absor schreef op 14-12-2023 om 22:17:

Voor sommigen mensen is het glas halfleeg

had tegen je dochter gezegd; wat leuk!! Zal ik je morgen een boterham met kaas meegeven voor het nieuwe klasse tosti apparaat?

Nou, inderdaad! Wat een naar gedoe over zoiets simpels als een tosti-ijzer zeg. 

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 21:10:

[..]

Je vergeet de extra ham dan toch . En dat er meer wordt gegeten dan bij "gewoon" brood. En dat de middagpauze nog eens 7 keer zo lang duurt als al die 30 kinderen langs dat éne tosti-apparaat moeten passeren. Leuk voor de dag voor Kerst, maar niet als het elke dag of elke week ten koste gaat aan tijd om te leren lezen of rekenen.

Ik wil er trouwens ook nog ketchup bij - zonder vind ik een tosti gortdroog - én liefst een gebakken spiegelei bovenop. Mag ik dat ook meeslepen naar school en ter plekke bakken? Want tja, het blijft nog altijd simpel "brood met beleg" .

Meten met twee maten dus, je wil zelf wel een tosti de luxe met alles erop en eraan maar kinderen mogen dat niet? En dat jij een tosti iets heel speciaals vind geldt niet voor anderen. Die snappen dat een tosti gewoon een boterham met kaas is die opgewarmd is, niks bijzonders dus. De meeste mensen hoeven ook niet meer tosti’s dan dat ze boterhammen zouden eten en als je kind z’n boterhammen gewoon opeet kun je maar beter jezelf gelukkig prijzen want dan heeft het in elk geval iets binnen gekregen. 

MamaE schreef op 14-12-2023 om 22:19:

Het is natuurlijk niet nodig om meer te eten dan je normaal doet en er hoeft ook helemaal niet per se ham of überhaupt extra beleg op een tosti. Dus dat het duurder is, is helemaal niet per definitie zo.

Hier hebben ze maar een kwartier eetpauze sinds het continurooster. Als dat apparaat dan nog moet opwarmen en voor meerdere kinderen tosti's maken, dan is de eettijd alweer voorbij. Nog los van dat een kwartier eigenlijk veel te kort is om te eten.
Maar dat soort dingen moet je natuurlijk wel meenemen in je beleid.
Heb je als school meerdere tostiapparaten en heeft elke klas een tostidag? Heb je per klas een tostiapparaat en mogen elke dag een paar kinderen?
Idem voor een magnetron voor eten op te warmen.

Wel heb je op een school te maken met 'de wet van de grote hoeveelheden'. Wat thuis kan voor een paar kinderen, is voor een hele groep vaak ingewikkelder.

Je kunt dat apparaat tijdig aanzetten natuurlijk of denk ik nu te makkelijk? En een kwartier om te eten is veel te kort, hier hebben ze 3 kwartier, wie op tijd klaar is kan nog buiten spelen. 

MamaE schreef op 14-12-2023 om 22:19:

Het is natuurlijk niet nodig om meer te eten dan je normaal doet en er hoeft ook helemaal niet per se ham of überhaupt extra beleg op een tosti. Dus dat het duurder is, is helemaal niet per definitie zo.

Hier hebben ze maar een kwartier eetpauze sinds het continurooster. Als dat apparaat dan nog moet opwarmen en voor meerdere kinderen tosti's maken, dan is de eettijd alweer voorbij. Nog los van dat een kwartier eigenlijk veel te kort is om te eten.
Maar dat soort dingen moet je natuurlijk wel meenemen in je beleid.
Heb je als school meerdere tostiapparaten en heeft elke klas een tostidag? Heb je per klas een tostiapparaat en mogen elke dag een paar kinderen?
Idem voor een magnetron voor eten op te warmen.

Wel heb je op een school te maken met 'de wet van de grote hoeveelheden'. Wat thuis kan voor een paar kinderen, is voor een hele groep vaak ingewikkelder.

Mijn kinderen zitten op een grote basisschool bijna 700 kinderen. Ze hebben continurooster en eten 30 minuten en spelen 30 minuten buiten. Elke klas heeft een eigen tosti ijzer die de juf 5 minuten voor de pauze aan zet. Er is in de klas geen systeem wie op welke dag een tosti mag maken, dat regelt zich vanzelf. Kijk heb je 1x per jaar een tostidag dan wil iedereen en is het spits bij het apparaat nu valt dat mee en er gaan 3 tosti's tegelijk in dus is zo klaar. Er is wel een roulatiesysteem voor de keuken waar ze noodles kunnen maken en de magnetrons kunnen gebruiken. Ook daar kunnen meerdere bakjes tegelijk in dus zo klaar. Ik kan me voorstellen als mensen het niet kennen allerlei beren op de weg zien maar die zijn er in de praktijk niet. Mijn kinderen houden helemaal niet van brood ( ik ook niet) dus eten graag warm, fijn dat het hier kan. Ingewikkeld is het gelukkig niet.

felija schreef op 14-12-2023 om 22:16:

Dat het toevallig typisch Nederlands is om als lunch (koude) boterhammen te eten, wil niet zeggen dat dat dus ook de maatstaf zou moeten zijn, ik ben helemaal voor iets warms als lunch, heerlijk! Ik ben team tosti.

Waar mask je je druk om, to? Wat boeit het?

Ja ik zal wel moe zijn ofzo maar ik snap het hele probleem niet zo...

Nick90 schreef op 14-12-2023 om 22:30:

[..]

Je kunt dat apparaat tijdig aanzetten natuurlijk of denk ik nu te makkelijk? En een kwartier om te eten is veel te kort, hier hebben ze 3 kwartier, wie op tijd klaar is kan nog buiten spelen.

Dat kan, maar dan nog. Twintig tosti's maken binnen vijf minuten na aanvang pauze zodat ze ook nog opgegeten kunnen worden lijkt me erg optimistisch.

Ik denk dat dat ook wel meespeelt in waarom onze school geen tostiapparaten, magnetrons, waterkokers etc. heeft voor de leerlingen. 

Mijn dochter eet in de pauze op school altijd een gekookt ei en fruit. En brood na school. Ook als ze naar de BSO gaat of spelen met een vriendinnetje.

Ach ja, leuk grapje als het eenmalig ofzo is. Als de tostijzers naast elkaar staan en de stekkerdozen tevoorschijn komen, is het snel afgelopen.

Gingergirl schreef op 14-12-2023 om 22:36:

[..]

Mijn kinderen zitten op een grote basisschool bijna 700 kinderen. Ze hebben continurooster en eten 30 minuten en spelen 30 minuten buiten. Elke klas heeft een eigen tosti ijzer die de juf 5 minuten voor de pauze aan zet. Er is in de klas geen systeem wie op welke dag een tosti mag maken, dat regelt zich vanzelf. Kijk heb je 1x per jaar een tostidag dan wil iedereen en is het spits bij het apparaat nu valt dat mee en er gaan 3 tosti's tegelijk in dus is zo klaar. Er is wel een roulatiesysteem voor de keuken waar ze noodles kunnen maken en de magnetrons kunnen gebruiken. Ook daar kunnen meerdere bakjes tegelijk in dus zo klaar. Ik kan me voorstellen als mensen het niet kennen allerlei beren op de weg zien maar die zijn er in de praktijk niet. Mijn kinderen houden helemaal niet van brood ( ik ook niet) dus eten graag warm, fijn dat het hier kan. Ingewikkeld is het gelukkig niet.

Ik heb echt geen principiële bezwaren tegen tosti's op school, maar deze 'ja' van de juf kwam op mij nogal overhaast over. Dat is wat anders dan dat er vanuit school een beleid over is en de apparatuur ter beschikking wordt gesteld.

Ik heb eigenlijk wel bezwaren tegen leerlingen die allerlei dingen van thuis gaan meenemen om op school te gebruiken. Net zoiets als dat je niet je eigen speelgoed meeneemt naar school.

MidasWolf schreef op 14-12-2023 om 21:29:

[..]

Je bedenkt en beschrijft de situaties wel grappig.

Voor je het weet heb je *Johnny de Boer in de klas staan om wekelijks een sterrenlunch te bereiden.


* Voor de Vlamingen, Nederlandse sterrenchef van de Liberije.

Je bedoelt waarschijnlijk Jonnie Boer.

Niks mis met een tosti leuk dat ze op sommige scholen door de leerlingen gemaakt mogen worden.

MamaE schreef op 14-12-2023 om 22:46:

[..]

Ik heb echt geen principiële bezwaren tegen tosti's op school, maar deze 'ja' van de juf kwam op mij nogal overhaast over. Dat is wat anders dan dat er vanuit school een beleid over is en de apparatuur ter beschikking wordt gesteld.

Ik heb eigenlijk wel bezwaren tegen leerlingen die allerlei dingen van thuis gaan meenemen om op school te gebruiken. Net zoiets als dat je niet je eigen speelgoed meeneemt naar school.

En wat verwacht je dan van de school? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.