Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


Denk inderdaad dat je bijna de enige bent die dat raar vindt. Wat ik bizar en wat passief-agressief vind is om je eigen mening te ventileren via je dochter. 

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 20:55:

[..]

Waarom zou je geen bakje met restanten van 't avondeten met aardappelen mogen eten? Of een Spaanse tortilla (met aardappel dus)?

Warm is het lekkerder, maar het lijkt me niet verboden het koud te eten.

Zou van mij prima mogen hoor, maar ik weet niet of dat gebruikelijk is. Wat mij bekend is, zijn eigenlijk gewoon boterhammen. En boterhammen kunnen onder een tosti ijzer. 

Prima als je restjes ook goed vindt in de klas, maar dan zet je er een magnetron bij en kunnen ze het opwarmen. Maar dan warm je dus op wat je meeneemt, net als met een tosti. De weg naar patatjes bakken in de airfryer, omdat dat óók aardappelen zijn, is echt een hele kromme vind ik. 

Verkeerde quote

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 20:44:

[..]

Ik vind een tosti luxe-voer.

Elke dag of elke week luxe-voer op school is nergens voor nodig. Leuk voor af en toe - bijvoorbeeld de vrijdag voor een vakantie - een keertje, maar daar stopt het.

Je jaagt er andere ouders ook nog eens élke week extra mee op kosten en in de schulden want tja, je wil je kind niet elke week niet laten meedoen.

(Ik eet standaard dubbel zoveel brood bij tosti's én er moet nog eens zowel kaas als ham op.)

En als kind 1 warme tosti's wil vind ik het niet gek dat kind 2 warme friet uit de airfryer wil. Friet zijn gewoon aardappelen. Wat kan er nu mis zijn met een stel aardappelen ?

Luxe voer? Het is gewoon een broodje kaas onder een apparaat.

Index224 schreef op 14-12-2023 om 21:07:

[..]

Luxe voer? Het is gewoon een broodje kaas onder een apparaat.

Je vergeet de extra ham dan toch . En dat er meer wordt gegeten dan bij "gewoon" brood. En dat de middagpauze nog eens 7 keer zo lang duurt als al die 30 kinderen langs dat éne tosti-apparaat moeten passeren. Leuk voor de dag voor Kerst, maar niet als het elke dag of elke week ten koste gaat aan tijd om te leren lezen of rekenen.

Ik wil er trouwens ook nog ketchup bij - zonder vind ik een tosti gortdroog - én liefst een gebakken spiegelei bovenop. Mag ik dat ook meeslepen naar school en ter plekke bakken? Want tja, het blijft nog altijd simpel "brood met beleg"  .

Ik hoef echt geen ham op mijn tosti, als ik het heel luxe wil maken doe ik er wat gesnipperde ui op. Persoonlijk eet ik ook niet meer tosti dan dat ik normaal brood eet, waarom zou ik meer eten dan dat ik trek heb. Saus eet ik nooit bij mijn tosti. 

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 21:10:

[..]

Je vergeet de extra ham dan toch . En dat er meer wordt gegeten dan bij "gewoon" brood. En dat de middagpauze nog eens 7 keer zo lang duurt als al die 30 kinderen langs dat éne tosti-apparaat moeten passeren. Leuk voor de dag voor Kerst, maar niet als het elke dag of elke week ten koste gaat aan tijd om te leren lezen of rekenen.

Ik wil er trouwens ook nog ketchup bij - zonder vind ik een tosti gortdroog - én liefst een gebakken spiegelei bovenop. Mag ik dat ook meeslepen naar school en ter plekke bakken? Want tja, het blijft nog altijd simpel "brood met beleg" .

Of het tosti ijzer wordt gewoon af en toe gebruikt door de kinderen die hun boterham met kaas wel lekkerder vinden als tosti en daar niet van alles bij hoeven, en de andere kinderen eten gewoon hun eigen lunch. 

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 21:10:

[..]

Je vergeet de extra ham dan toch . En dat er meer wordt gegeten dan bij "gewoon" brood. En dat de middagpauze nog eens 7 keer zo lang duurt als al die 30 kinderen langs dat éne tosti-apparaat moeten passeren. Leuk voor de dag voor Kerst, maar niet als het elke dag of elke week ten koste gaat aan tijd om te leren lezen of rekenen.

Ik wil er trouwens ook nog ketchup bij - zonder vind ik een tosti gortdroog - én liefst een gebakken spiegelei bovenop. Mag ik dat ook meeslepen naar school en ter plekke bakken? Want tja, het blijft nog altijd simpel "brood met beleg" .

De ham is toch niet extra? Of je nu een boterham met kaas en een boterham met ham meeneemt, of je stapelt het op elkaar en maakt er een tosti van. Zie werkelijk het verschil niet.

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 19:20:

Voor de laatste dag van het jaar of dergelijke zou ik het niet vreemd vinden.

Voor een doordeweekse donderdag zou ik toch écht opkijken.

Komt een ander straks met een broodrooster aan, nog één met een pan om eieren te bakken, nog één wil wel hotdogs en worst opwarmen ... en voor je het weet kan je een hele keuken draaiende houden.
En springen de stoppen omdat er in élke klas 7 kinderen staan te koken.

 Je bedenkt en beschrijft de situaties wel grappig. 

Voor je het weet heb je *Johnny de Boer in de klas staan om wekelijks een sterrenlunch te bereiden.


* Voor de Vlamingen, Nederlandse sterrenchef van de Liberije. 

Je kunt ook alles in het extreme willen trekken. Alsof koffie op het werk ook ineens een luxedrankje is omdat je het zelf altijd met caramelsiroop, slagroom , discodip en minimarhmallows drinkt. 

En om topic: je weet de context niet waarom het tostiapparaat op school is (geweest), dus ik snap niet waarom je dit over de rug van je dochter uit wil vechten.

ja hier hebben de meeste klassen een eigen tosti ijzer vanaf groep 3. Er is ook een keuken waar leerlingen gebruik mogen maken van de magnetron om hun lunch op te warmen of noodles te maken vanaf groep 3. Dit rouleert welke klas op welke dag mag. Werkt prima. School heeft een continurooster met een half uur eet pauze, ze eten dus 5 dagen per week op school dan is het fijn dat je wat afwisseling hebt. En nee airfryers en gourmetstellen zijn niet toegestaan.

Bij mijn kinderen op de basisschool hadden ze elke week een vaste dag tosti-dag, school had een groot tosti apparaat en de kinderen die dat willen mochten daar hun tosti in maken. Er was curry en ketchup, dat bracht elke keer een andere leerling mee, tenminste in groep 7/8. Zo luxe en ongezond is een tosti niet, maar wel lekker om een keer wat warms te eten tijdens de lunch.

Gingergirl schreef op 14-12-2023 om 21:59:

ja hier hebben de meeste klassen een eigen tosti ijzer vanaf groep 3. Er is ook een keuken waar leerlingen gebruik mogen maken van de magnetron om hun lunch op te warmen of noodles te maken vanaf groep 3. Dit rouleert welke klas op welke dag mag. Werkt prima. School heeft een continurooster met een half uur eet pauze, ze eten dus 5 dagen per week op school dan is het fijn dat je wat afwisseling hebt. En nee airfryers en gourmetstellen zijn niet toegestaan.

Hier geen keuken maar wel tosti-ijzer, magnetron en waterkoker vanaf groep 5, ook continu rooster maar je kind moet wel z’n eigen lunch meenemen en dat mag volgens mij van alles zijn. Zoon neemt ook soms ook van noodles in een beker mee. 

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 21:10:

[..]

Mag ik dat ook meeslepen naar school en ter plekke bakken? Want tja, het blijft nog altijd simpel "brood met beleg" .

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat jij, geboren in 1984, op de school van een wildvreemde, tosti’s gaat staan te bakken eerlijk gezegd.

MamaE schreef op 14-12-2023 om 20:19:

[..]

Ja lekker elke dag frikadellen en kroketten mee naar school. Goed idee. Ook met het oog op onze algehele gezondheid.

Ik maak juist tosti’s in de airfryer, helemaal niet alleen maar frikandellen en kroketten.

Maar goed, ik vind een tosti-ijzer geen heel bijzonder iets op school. Als die kinderen het nou leuk en lekker vinden en er zijn goede afspraken over wie, waar, wanneer hij gebruikt wordt enz. Wat is er dan mis mee? Beetje flauw hoe hier als ouders (wat hebben die er sowieso mee te maken?) mee om wordt gegaan. De kinderen gaan er blijkbaar volwassener mee om dan To.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.