Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


MamaE schreef op 14-12-2023 om 19:22:

Ik vind het ook raar. Vooral vanwege de precedentwerking. Vandaag neemt iemand een tosti ijzer mee, morgen iemand een airfryer, een gaspit om soep op te warmen en weet ik het wat ze nog verzinnen.
Daarbij lijkt het me veel tijd kosten om al die tosti's te maken.

Een airfryer is wel een aanwinst voor de klas hoor 

Anouk1234 schreef op 14-12-2023 om 19:29:

[..]

Precies. Gewoon om te testen gaat mijn dochter vragen of ze een airfryer mee mag nemen. Als dat mag wordt de volgende keer gevraagd of ze een gourmetstel mee mag nemen. Gaat ze natuurlijk allemaal niet echt meenemen.

Wat flauw. 

Ik ben niet per se tegen tosti's op school, maar het lijkt me wel goed om, alvorens ja te zeggen, na te denken hoe je dit gaat invullen en organiseren en waar je de grens gaat leggen. En dit dan als school, dus niet afhankelijk van de leerkracht. 
Bijvoorbeeld door groepjes te maken met wie op welke dag tosti's mag maken ivm tijd. En vanaf welke groep dit mag. 
Wie het tosti ijzer schoonmaakt. Wie er verantwoordelijk voor is als het kapot gaat.

Als Pietje een tosti ijzer mee mag en dan mag bepalen dat alleen hij en zijn vriendjes tosti's mogen, elke dag, en de rest heeft pech, is dat niet sociaal. En als er straks vijf tosti ijzers staan, neemt het weer veel ruimte in. Of mensen willen nog andere voorzieningen. Een klaslokaal op een basisschool is iets anders dan een kantoor voor volwassenen. 

Niet alles wat je thuis doet hoeft ook op school. 

Nick90 schreef op 14-12-2023 om 20:09:

[..]

Een airfryer is wel een aanwinst voor de klas hoor

Ja lekker elke dag frikadellen en kroketten mee naar school. Goed idee. Ook met het oog op onze algehele gezondheid.

Hier hebben ze een paar keer per jaar tosti / noodle dag. Dan gaan er soms ook tosti ijzers mee maar er zijn er ook van school, die hebben ze als klassencadeau gehad ooit voor sinterklaas 

MamaE schreef op 14-12-2023 om 20:19:

[..]

Ja lekker elke dag frikadellen en kroketten mee naar school. Goed idee. Ook met het oog op onze algehele gezondheid.

De airfryer mee naar school geven is TO haar eigen idee, niet het mijne. Tosti’s zijn niet ongezonder dan een gewone boterham met kaas dus ik zie het probleem niet zo. Buiten dat wil ik ook niet de zeikouder zijn en m’n zoon de dupe laten worden van mijn gezeur over een tosti-ijzer. Als je het een slecht idee vind verbied dan je eigen kind om ook maar 1 tosti uit dat tosti-ijzer te eten, want die kan gewoon thuis een tosti eten. Probleem opgelost. 

Goed idee, tosti's. 
Op onze basisschool maakte de overblijfjuf vaak tosti's. Heerlijk geurde dat, als de school weer begon.
 (Dit was in de tijd voor het continurooster, een kleine groep kinderen bleef over, de rest ging thuis eten. Kleinkinderen hebben continurooster). 

wat maakt dat je het zo bizar vindt, en dat je het blijkbaar zo belachelijk vindt dat je je kind opzadelt met de opdracht om aan de juf te vragen of ze de volgende dag een airfryer mee mag nemen? Als jij het er niet mee eens bent (wat heb je er überhaupt mee te maken wat er in de klas gebeurt als het om leuke, gezellige dingen gaat?), dan hoor je het aan en heb je drie keuzes; 
- je bespreekt het met de juf 
- je verbiedt je kind er gebruik van te maken (ook echt goed voor het groepsgevoel, je kind ergens buiten plaatsen met leuke activiteiten)
- je houdt je mond en je waardeert in gedachte de juf die blijkbaar voor een leuke sfeer in de klas zorgt. 

Ik snap echt jouw probleem niet. Bij zoon op school is jarenlang wekelijks een tostidag geweest. Nooit problemen. Leuk toch!

Bij mijn kinderen op de basisschool was ook iedere week een tostidag. Ik vind dat juist leuk, een tosti is toch lekkerder als een gewone boterham met kaas. Ik snap niet waarom je hier zo’n moeite mee hebt.Het is wel zo eerlijk als dan de andere kinderen ook gebruik mogen maken van het tosti apparaat. En ook een beetje flauw om je kind te laten vragen of de airfryer mee mag, dat is in mijn ogen iets totaal anders.

Apiejapie schreef op 14-12-2023 om 20:35:

wat maakt dat je het zo bizar vindt, en dat je het blijkbaar zo belachelijk vindt dat je je kind opzadelt met de opdracht om aan de juf te vragen of ze de volgende dag een airfryer mee mag nemen? Als jij het er niet mee eens bent (wat heb je er überhaupt mee te maken wat er in de klas gebeurt als het om leuke, gezellige dingen gaat?), dan hoor je het aan en heb je drie keuzes;
- je bespreekt het met de juf
- je verbiedt je kind er gebruik van te maken (ook echt goed voor het groepsgevoel, je kind ergens buiten plaatsen met leuke activiteiten)
- je houdt je mond en je waardeert in gedachte de juf die blijkbaar voor een leuke sfeer in de klas zorgt.

Ik snap echt jouw probleem niet. Bij zoon op school is jarenlang wekelijks een tostidag geweest. Nooit problemen. Leuk toch!

Ik vind een tosti luxe-voer.

Elke dag of elke week luxe-voer op school is nergens voor nodig. Leuk voor af en toe - bijvoorbeeld de vrijdag voor een vakantie - een keertje, maar daar stopt het.

Je jaagt er andere ouders ook nog eens élke week extra mee op kosten en in de schulden want tja, je wil je kind niet elke week niet laten meedoen.

(Ik eet standaard dubbel zoveel brood bij tosti's én er moet nog eens zowel kaas als ham op.)

En als kind 1 warme tosti's wil vind ik het niet gek dat kind 2 warme friet uit de airfryer wil. Friet zijn gewoon aardappelen. Wat kan er nu mis zijn met een stel aardappelen  ?

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 20:44:

[..]

Ik vind een tosti luxe-voer.

Elke dag of elke week luxe-voer op school is nergens voor nodig. Leuk voor af en toe - bijvoorbeeld de vrijdag voor een vakantie - een keertje, maar daar stopt het.

Je jaagt er andere ouders ook nog eens élke week extra mee op kosten en in de schulden want tja, je wil je kind niet elke week niet laten meedoen.

(Ik eet standaard dubbel zoveel brood bij tosti's én er moet nog eens zowel kaas als ham op.)

En als kind 1 warme tosti's wil vind ik het niet gek dat kind 2 warme friet uit de airfryer wil. Friet zijn gewoon aardappelen. Wat kan er nu mis zijn met een stel aardappelen ?

Die kinderen eten toch geen aardappelen als lunch? Dan is friet toch echt compleet wat anders? Ik snap niet dat mensen dat een logisch gevolg vinden. Je legt gewoon de boterham die je toch al bij je hebt onder een tosti ijzer. Niet meer, niet minder. Wat een moeilijk gedoe

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 19:54:

[..]

En die leerling mag uiteraard ook een sigaret opsteken op school in de rookkamer.

Want dat mag de juf 's middags - buiten kinderzicht of in een rookkamer - ook.

Nee, want op je werk mag je ook niet roken, bij veel werkgevers inmiddels ook niet meer buiten op het terrein. 

Ruim buiten de poort is the field of shame.

CharlieB schreef op 14-12-2023 om 20:53:

[..]

Die kinderen eten toch geen aardappelen als lunch? Dan is friet toch echt compleet wat anders? Ik snap niet dat mensen dat een logisch gevolg vinden. Je legt gewoon de boterham die je toch al bij je hebt onder een tosti ijzer. Niet meer, niet minder. Wat een moeilijk gedoe

Waarom zou je geen bakje met restanten van 't avondeten met aardappelen mogen eten? Of een Spaanse tortilla (met aardappel dus)?

Warm is het lekkerder, maar het lijkt me niet verboden het koud te eten.

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 20:55:

[..]

Waarom zou je geen bakje met restanten van 't avondeten met aardappelen mogen eten? Of een Spaanse tortilla (met aardappel dus)?

Warm is het lekkerder, maar het lijkt me niet verboden het koud te eten.

En in een bakpapiertje kun je dat prima opwarmen in het tosti apparaat.

Marty1984 schreef op 14-12-2023 om 20:44:

[..]

Ik vind een tosti luxe-voer.

Elke dag of elke week luxe-voer op school is nergens voor nodig. Leuk voor af en toe - bijvoorbeeld de vrijdag voor een vakantie - een keertje, maar daar stopt het.

Je jaagt er andere ouders ook nog eens élke week extra mee op kosten en in de schulden want tja, je wil je kind niet elke week niet laten meedoen.

(Ik eet standaard dubbel zoveel brood bij tosti's én er moet nog eens zowel kaas als ham op.)

En als kind 1 warme tosti's wil vind ik het niet gek dat kind 2 warme friet uit de airfryer wil. Friet zijn gewoon aardappelen. Wat kan er nu mis zijn met een stel aardappelen ?

En daarom mogen kinderen geen tosti’s omdat het in jouw hoofd te luxe is? Wat een onzin, een tosti is niet ongezonder dan een boterham met kaas en dat ouders daardoor op kosten worden gejaagd is ook onzin, dat brood en beleg moet je toch kopen of wil je je kind zonder lunch naar school sturen want ja de kosten hè.. en als kind 2 warme frietjes uit de airfryer wil zou me dat meer zorgen geven dan een paar kinderen die tussen de middag een tosti willen. Of kind 2 krijgt thuis nooit friet zodat die z’n kans grijpt indien aangeboden of het krijgt alleen maar ongezonde kant en klare troep en lust niks anders. Maar ik neem aan dat jij dagelijks droog brood eet en water drinkt want al die luxe van belegd brood met boter of thee/koffie is nergens voor nodig, veel te luxe voor elke dag of week. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.