Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Probleem 's nachts droog blijven


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Knettergek, het is geen kleine moeite om een luier te dragen als je al 6 jaar geen luier meer hebt gedragen ook niet voor 1 nachtje.
Als jouw dochter nog met zijwieltjes fietst dan moeten haar vriendinnen dat ook gebruiken om al fietsen ze al tig jaar zonder.  
Je spoort niet. 

Ik geloof er geen zak meer van. Je reageert totaal niet op de optie om dochter ongezien een luier aan te laten doen en het er verder niet over te hebben met vriendinnetjes. De makkelijkste en meest logische optie lijkt me. Maar die hele optie negeer je in al je reacties. Ik hoop ook dat dit fake is. Zo niet, dan hoop ik echt dat je iets doet met alle reacties van iedereen en dat je niet je dochter zo voor schut zet met dit plan. Want kom op, als je dit gaat doen ben je best wel van het padje en heb ik echt medelijden met je dochter.

Negeren is blijkbaar te moeilijk.... 

Maamaa1

Maamaa1

12-03-2022 om 19:48 Topicstarter

Ik ben van plan om ze gewoon te vragen en een stapel klaar te leggen op de badkamer. Het is slechts voor één nachtje, maar voorkomt gewoon een heleboel gedoe. Ik meen dat ik het al eens had gemeld, mijn dochter haalde haar schouders op bij mijn plan, geen ja en geen nee. Ik hoop niet dat ik met zulke driftkikkers te maken krijg, als ik zo hoor dat genoeg moeders zich ook nog af zouden reageren op mij door me min of meer voor gek te verklaren! Luiers/pampers hebben we standaard genoeg, dus om dan luierbroekjes in huis te halen lijkt mij overbodig.

Maamaa1 schreef op 12-03-2022 om 19:48:

Ik ben van plan om ze gewoon te vragen en een stapel klaar te leggen op de badkamer. Het is slechts voor één nachtje, maar voorkomt gewoon een heleboel gedoe. Ik meen dat ik het al eens had gemeld, mijn dochter haalde haar schouders op bij mijn plan, geen ja en geen nee. Ik hoop niet dat ik met zulke driftkikkers te maken krijg, als ik zo hoor dat genoeg moeders zich ook nog af zouden reageren op mij door me min of meer voor gek te verklaren! Luiers/pampers hebben we standaard genoeg, dus om dan luierbroekjes in huis te halen lijkt mij overbodig.

Nou succes er dan maar mee he 

Maamaa1, wat vind je van de feedback die je hier krijgt? Afgezien van dat je de toon misschien als onvriendelijk ervaart, maar inhoudelijk dat veel mensen aangeven het luiers aanbieden vreemd/ongepast te vinden? Jij hebt je redenen genoemd om dit wel te willen doen en hebt om advies gevraagd op dit forum. Wat vind je van het advies?

Maamaa1 schreef op 12-03-2022 om 19:48:

Ik ben van plan om ze gewoon te vragen en een stapel klaar te leggen op de badkamer. Het is slechts voor één nachtje, maar voorkomt gewoon een heleboel gedoe. Ik meen dat ik het al eens had gemeld, mijn dochter haalde haar schouders op bij mijn plan, geen ja en geen nee. Ik hoop niet dat ik met zulke driftkikkers te maken krijg, als ik zo hoor dat genoeg moeders zich ook nog af zouden reageren op mij door me min of meer voor gek te verklaren! Luiers/pampers hebben we standaard genoeg, dus om dan luierbroekjes in huis te halen lijkt mij overbodig.

Doe je zelf dan ook even een incontinentie-broekje aan? Is wel zo solidair.

Als een ander kind met een beugel komt en nog een ander kind met een bril, doe je dat dan ook in/op bij je dochter? 

Of als er over 2 jaar een vriendinnetje komt die al menstrueert, moet dan iedereen een maandverbandje? Ook eventuele broers van je dochter en je mannelijke partner, anders is het niet eerlijk.

maar wat is nou het gedoe waar je het steeds over hebt? Welk probleem los je op?

Overigens was mijn dochter geen driftkikker. Maar gelukkig had ze ook geen vriendinnen met een mafklapper als moeder. 

welk gedoe voorkom je er dan mee? 

Ik heb nog steeds het idee dat jij als de dood bent dan een de logees in bed gaat plassen en dat je daarom persé wil dat ze een luier om doen. 

Wat ze niet zullen doen trouwens. En ik zou als moeder echt niet bij je klagen maar als mijn kind met zo'n verhaal thuis zou komen zou het wel gelijk de laatste keer zijn geweest. Ik zou je echt een  rare moeder vinden en ik zou mij er niet meer prettig bij voelen dat mijn kind bij je over de vloer komt. Dan komt je dochter maar wat vaker bij ons. 

Maamaa1

Maamaa1

12-03-2022 om 21:05 Topicstarter

Met gedoe bedoel ik een nat bed verschonen middenin de nacht, dat wil ik gewoon voorkomen. Wat een absurde uitspraak, natuurlijk doe ik geen inco broek aan o.i.d.: ik ben een volwassene en dit gaat om kids! En met driftkikkers bedoel ik de lieve mama's, die hier melden dat ze mij in hun geval wel eens eventjes de waarheid zouden vertellen. Als ze dat zouden doen, hoeft mijn dochter die van hun nooit meer hier te vragen.

Maamaa1 schreef op 12-03-2022 om 21:05:

Met gedoe bedoel ik een nat bed verschonen middenin de nacht, dat wil ik gewoon voorkomen. Wat een absurde uitspraak, natuurlijk doe ik geen inco broek aan o.i.d.: ik ben een volwassene en dit gaat om kids! En met driftkikkers bedoel ik de lieve mama's, die hier melden dat ze mij in hun geval wel eens eventjes de waarheid zouden vertellen. Als ze dat zouden doen, hoeft mijn dochter die van hun nooit meer hier te vragen.

Het gaat om zindelijke kinderen! De kans dat die in hun bed plassen is even groot als de kans dat jij zelf in bed plast.

Maar nee, zelf een inco broekje aantrekken is absurd. Zindelijke kinderen datzelfde vragen in compleet normaal

Spiegeltje spiegeltje aan de wand........


Dus het gaat helemaal niet om je dochter en gelijkheid. Je bent gewoon bang voor bedplassers. Zeg dat dan meteen. Een kind kan in bed plassen maar dat doen ze vrijwel nooit als ze eenmaal zindelijk zijn. Je kan als je het echt eng vindt dan toch gewoon een zeiltje onder het laken leggen ? En als je die niet hebt een opengeknipte vuilniszak. Dat laken moet je namelijk toch wassen de volgende dag. 

Maar nogmaals. Geen luiers. 

Maamaa1 schreef op 12-03-2022 om 19:48:

Ik ben van plan om ze gewoon te vragen en een stapel klaar te leggen op de badkamer. Het is slechts voor één nachtje, maar voorkomt gewoon een heleboel gedoe. Ik meen dat ik het al eens had gemeld, mijn dochter haalde haar schouders op bij mijn plan, geen ja en geen nee. Ik hoop niet dat ik met zulke driftkikkers te maken krijg, als ik zo hoor dat genoeg moeders zich ook nog af zouden reageren op mij door me min of meer voor gek te verklaren! Luiers/pampers hebben we standaard genoeg, dus om dan luierbroekjes in huis te halen lijkt mij overbodig.

Ik geloof er geen reet van. Op die leeftijd dragen ze sowieso geen luiers meer maar zijn het broekjes. Je woont in Noorwegen, kan niet anders. Leuke hobby. Lekker iedereen op de kast jagen. Mijn hobby is toch leuker. 

En ja ik zou je ook voor gek verklaren. En mijn kind kwam nooit meer bij je in huis. 

Maamaa1 schreef op 12-03-2022 om 21:05:

Met gedoe bedoel ik een nat bed verschonen middenin de nacht, dat wil ik gewoon voorkomen. Wat een absurde uitspraak, natuurlijk doe ik geen inco broek aan o.i.d.: ik ben een volwassene en dit gaat om kids! En met driftkikkers bedoel ik de lieve mama's, die hier melden dat ze mij in hun geval wel eens eventjes de waarheid zouden vertellen. Als ze dat zouden doen, hoeft mijn dochter die van hun nooit meer hier te vragen.

Bedplassen is de uitzondering op die leeftijd. Dus die angst hoef je niet te hebben.  Mocht er al een meisje net zoals je dochter problemen hebben, zal ze heus wel zelf voor inco materiaal zorgen. Daar heeft ze jou niet voor nodig  

De angst voor moeders is wel realistisch. Dat het niet tot je doordringt dat je iets idioots voorstelt, en dat blijft verdedigen ondanks dat niemand het met je eens is, is recept voor gedoe met veel dochters en moeders. 

Dit is nep toch? 

Toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.