Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Probleem 's nachts droog blijven


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maar in je andere to kwam ook wel naar voren dat je je kind veels te veel pampert. Je houdt haar klein. Ze is 9 geen 4. 

Dit is niet gezond. Zowel niet voor haar als voor jou. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-03-2022 om 18:08

Maamaa1 schreef op 09-03-2022 om 15:41:

Met solidariteit bedoel ik gewoon dat mijn dochter zich beter voelt als in 'ik ben niet de enige die dat moet'. Voor de anderen lijkt het maar een hele kleine moeite om veel gedoe te voorkomen. Voorkomen is dan beter dan genezen, volgens die vriendin -die weliswaar zelf geen kids heeft, maar die ik wel vertrouw.

Heeft je dochter dat gezegd of denk jij dat?
Wat je voorstelt is geen "kleine moeite" maar behoorlijk belastend voor de logees. En welk "veel gedoe" denk je ermee te voorkomen? Een nat bed? Vraag je een volwassen vriendin dan ook om preventief een luier te dragen als ze bij je blijft slapen? En je partner? En jijzelf? Je kunt immers ook zomaar 's nachts ongesteld worden...

Zelfs als kinderloze vind ik het vreemd om aan kinderen die komen te logeren te vragen of ze een luier om willen doen. Hoe krijg je het bedacht?
Mijn beste vriendinnetje had ook wel eens eens een ongeluk 's nachts. Zelfs toen ze nog ouder was dan jouw dochter. Ze kwam nooit slapen, maar ik mocht wel bij haar logeren. Ik heb het pas veel later gehoord van haar. Zo kan het dus ook.

Met een scheve muisklik kwam ik op dit topic terecht, wat ontzettend triest dat er kinderen opgroeien bij zo'n ouder in huis. 
Wat ben jij ontzettend slecht bezig. 

https://www.jmouders.nl/dingen-kind-moet-kunnen-voor-middelbare-school/

Lees dit artikel eens over pamperen (pun intended) van kinderen. Stel jezelf niet zo aan, je kind is niet van suiker. Dochter hier is pas ruim in de puberteit zindelijk geworden. Die deed daar echt niet moeilijk over en ging gewoon logeren en op kamp. Deed gewoon haar luierbroekje aan zonder daar ingewikkeld over te doen. Iedereen in de klas wist het, haar boeide het niet en dan is het ook geen reden om te pesten.

Even het concept forum uitgelegd: Dat is een plek waar je vragen kunt stellen en advies kunt inwinnen als je ergens mee zit. 
Jij stelt dat je voornemens bent om kinderen van negen die al lang en breed zindelijk zijn luiers aan te trekken.
Iedereen hier zegt 'niet doen, volslagen belachelijk idioot idee, je kind en jij staan voor lul, wordt over gepraat en gelachen en veel meer nadruk op gelegd dan nodig plus het risico dat kinderen niet meer bij jullie willen of mogen komen spelen/slapen'.
En dan zeg jij 'ja maar ik vind het voor mijn dochter toch fijner'. 
Heeft het kind ook een eigen mening hierover? Je stelt een vraag en doet niks met de gegeven feedback. Ik vind dat erg jammer voor je kind.
Ze plast in bed door stress, het zou me niks verbazen als deze beklemmende houding van haar moeder en haar gekke ideeën hier de oorzaak van zijn of in ieder geval een versterkend effect hebben.

Nee, 'anders zijn' is niet altijd leuk. Dat hoeft ook niet. Soms zijn dingen minder leuk. Maar biedt wel ruimte voor dat gevoel, geef haar een extra knuffel, zet de schouders eronder en deal ermee. Geef haar het vertrouwen dat ze dat kan en ga geen 'oplossingen' verzinnen voor problemen die er niet zijn en er ook niet hoeven te komen.

Mijn 9 jarige dochter plast soms nog in bed. Er komen vaak vriendinnetjes logeren. Dan doet mijn dochter gewoon een pamper aan, vriendinnetjes hoeven dat niet te weten, zien dat ook niet onder pyjamabroek, ... en voila, geen probleem, iedereen blij

Dus jij wil meiden van 9 een luier aan gaan doen? In hun blootje en jij met die luier bezig? Mensen worden voor minder veroordeeld bij de rechter… Wel eens van persoonlijke integriteit gehoord?

Maamaa1

Maamaa1

11-03-2022 om 21:38 Topicstarter

Helemaal niet, ik neem aan dat zij het zelf kunnen. Niks van anderen erbij. Dat zou geen probleem moeten zijn. Niet overdreven, het is een kleine moeite en de maat is gewoon standaard.

Maamaa1 schreef op 11-03-2022 om 21:38:

Helemaal niet, ik neem aan dat zij het zelf kunnen. Niks van anderen erbij. Dat zou geen probleem moeten zijn. Niet overdreven, het is een kleine moeite en de maat is gewoon standaard.

Je bent echt volkomen van het pad af dat je verwacht dat een 9 jarige die al 6 jaar geen luier meer draagt om jouw kind een plezier te doen een luier gaat dragen.

Je plaatst je dochter met stip op 1 om gepest te worden en buiten gesloten. En dan weer klagen bij de docent zeker. 

Volkomen van de pot gerukt.

Maamaa1 schreef op 11-03-2022 om 21:38:

Helemaal niet, ik neem aan dat zij het zelf kunnen. Niks van anderen erbij. Dat zou geen probleem moeten zijn. Niet overdreven, het is een kleine moeite en de maat is gewoon standaard.

ook als kinderen het zelf doen is het echt van de zotte. Heb het een paar keer aardiger uit proberen te drukken maar dat snap je blijkbaar niet terwijl werkelijk iedereen hetzelfde zegt. 

Ik heb intens medelijden met je dochter

Maamaa1 schreef op 11-03-2022 om 21:38:

Helemaal niet, ik neem aan dat zij het zelf kunnen. Niks van anderen erbij. Dat zou geen probleem moeten zijn. Niet overdreven, het is een kleine moeite en de maat is gewoon standaard.

Het is wel overdreven. Het is een belachelijke grote moeite en de maat maakt geen moer uit. 
Mijn dochter zou me mogen bellen, en als ik haar dan ophaal zou ik je echt even vertellen dat je knettergek bent. 



Van vindt je dochter zelf eigenlijk van dit plan? Ik zou me op die leeftijd ontzettend geneerd hebben als mijn moeder dit zou aanbieden bij mijn vriendinnen.

hoe dan?

Dus de meiden trekken hun pyjama aan en dan leg je een stapel luiers of zo neer met de mededeling dat ze die om moeten doen of zo?

Echt, niet doen. Kinderen die allang zindelijk zijn vinden dat raar en voelen zich er vast zeer ongemakkelijk bij. Misschien willen ze ook niet en willen ze daarna niet meer bij je dochter komen spelen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.