Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Probleem 's nachts droog blijven


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Courage schreef op 06-03-2022 om 13:40:

Ik heb moeite je te geloven.

Ja joh het is te debiel voor woorden. 

Mijn dochter mocht niet komen logeren als ze een luier aan moet....

je stelt een vraag op een forum, dan kun je natuurlijk meningen verwachten die je niet leuk vind om te horen. Als mijn kind thuis zou komen met 'ik moest een luier aan' terwijl ze al zindelijk is, was ik persoonlijk bij je langs gekomen om verhaal te halen

Maamaa1 schreef op 06-03-2022 om 17:04:

Misschien was mijn voorstel toch niet zo'n goed idee met alle lange gezichten hier. Solidariteit is misschien ook niet het goede woord, meer om mijn dochter op mijn gemak te stellen dat zij niet de enige is. En inderdaad het feestje afblazen wegens alleen dit doe ik niet.

Maar waarom moet er “solidariteit” zijn als je dochter gewoon ongezien een broekje aan doet voor de nacht en de rest van niks weet?? 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-03-2022 om 18:20

Maamaa1 schreef op 06-03-2022 om 17:04:

Misschien was mijn voorstel toch niet zo'n goed idee met alle lange gezichten hier. Solidariteit is misschien ook niet het goede woord, meer om mijn dochter op mijn gemak te stellen dat zij niet de enige is. En inderdaad het feestje afblazen wegens alleen dit doe ik niet.

Hoezo op haar gemak stellen dat ze niet de enige is, het meerendeel is op die leeftijd toch al jaren dan en nacht droog, waarom dan nog liegen ook? Dat weet je zelf toch ook wel?

BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-03-2022 om 18:22

Je vorige topic was ook al zo “apart” over schoenen aan/uit in de klas.

Bijtje82

Bijtje82

06-03-2022 om 20:33

Ik denk dat de nadruk op het bed plassen te hoog ligt. Deden mijn ouders ook op een hele vervelende manier. Pas na jaren kwam het besef dat zij de oorzaak waren. 

Ga eens bij jezelf te rade ipv de oorzaak bij je dochter te zoeken. 

Je wil haar het idee geven dat ze niet de enige is, terwijl ze dat waarschijnlijk wel is?
Het hoeft helemaal niet besproken te worden als je dochter gewoon op de wc een luierbroekje aantrekt. Dan heeft niemand iets in de gaten. 
Ik weet vrij zeker dat mijn dochter het zou weigeren. Ik zou er daarnaast moeite mee hebben dat een andere ouder mijn kind een luier om gaat doen en mijn kind dan met haar intieme zone bloot moet bij een vreemd iemand. 
Anders zijn is voor kinderen niet altijd leuk, maar soms wel de realiteit. Daar moeten ze mee om leren gaan. En dat kunnen ze doorgaans best. Kinderen van negen weten echt wel dat de meeste kinderen dan al lang zindelijk zijn, die zijn niet dom. Dus om dan net te doen alsof dat niet zo is, slaat nergens op en is in niemands belang.

Maamaa1

Maamaa1

09-03-2022 om 15:41 Topicstarter

Met solidariteit bedoel ik gewoon dat mijn dochter zich beter voelt als in 'ik ben niet de enige die dat moet'. Voor de anderen lijkt het maar een hele kleine moeite om veel gedoe te voorkomen. Voorkomen is dan beter dan genezen, volgens die vriendin -die weliswaar zelf geen kids heeft, maar die ik wel vertrouw.

Maamaa1 schreef op 09-03-2022 om 15:41:

Met solidariteit bedoel ik gewoon dat mijn dochter zich beter voelt als in 'ik ben niet de enige die dat moet'. Voor de anderen lijkt het maar een hele kleine moeite om veel gedoe te voorkomen. Voorkomen is dan beter dan genezen, volgens die vriendin -die weliswaar zelf geen kids heeft, maar die ik wel vertrouw.

Die andere kinderen zijn niet verantwoordelijk voor het probleem van jou dochter, of voor hoe zij zich hier bij voelt en ermee om gaat. Er komt juist gedoe als jij zindelijke kinderen gaat verplichten een luier om te doen. Is het niet tussen de kinderen zelf, dan wel met ouders die hier begrijpelijk wat van vinden. En een kleine moeite?? Ik zou er hele grote moeite mee hebben als jij mijn dochter die gewoon zindelijk is een luier aan gaat doen. En zoals ik al vaker heb gevraagd, wat is het probleem met ongezien dochter een broekje aan te doen en er verder geen aandacht aan geven? Het lijkt haast wel alsof je het leuk vind om die andere kinderen in een luier te hijsen zeg. Doe gewoon dochter een broekje aan met voor ze naar bed gaat en niemand ziet het of weet er wat vanaf. Dan is er ook geen solidariteit nodig en hoef jij zindelijke kinderen geen luier om te doen met alle gevolgen van dien. 

Soms ben je nu eenmaal wel de enige die iets heeft. Zo is het leven, daar zal je dochter mee om moeten leren gaan. Mijn dochter heeft een bril en moet af en toe een paar uur haar oog afplakken. Ze is daarmee ook de enige, maar ik heb nog nooit ook maar één seconde overwogen om dan bij andere kinderen ook maar een oog af te gaan plakken en/of ze een bril op hun neus te zetten. 
Mijn dochter zou die luier echt weigeren hoor, denk ik. Ik vind het ook geen 'kleine moeite'. Het is nogal wat om je intieme zone te ontbloten voor een moeder die jou per se een luier om wil doen zodat haar kind zich 'niet de enige' voelt ook al weet dat kind best dat het wel zo is.

Omdat TS maar door blijft gaan en luistert naar een kinderloze vriendin is mijn grens bereikt, dit is niet echt of ze is gewoon heel heel heel erg dom. In beide gevallen is er eer meer aan te behalen maar ik probeer het toch in het tweede geval: behoed je dochter voor iets veel ergers dan een luier aan moeten doen terwijl de andere het niet zien: het jarenlang gepest worden omdat je moeder een luier omdeed bij 9 jarige X en Y die zich daar vreselijk bij hebben gevoeld en NOOIT meer bij jou willen spelen, laat staan slapen en dat iedereen ook adviseren te doen. 

Ik zou die vriendin maar niet om raad vragen bij zaken die met kinderen te maken hebben. Ze heeft er duidelijk geen verstand van of ze neemt je in de maling. 
Andere kinderen een luier omdoen is geen  solidariteit. Ook geen gemak. Alleen maar ongemak, gepest en ik gok dat mijn dochter ook op die leeftijd heel hard en lang zou gaan huilen, totdat ze naar huis mocht. Had ik dan gehoord dat ze huilde omdat ze een luier aan moest, dan springt mijn normaal te temmen innerlijke tijgermoeder echt wel aan. Ben je nou helemaal belazerd?

Waarom roep je zo hard dat het jou rust geeft, als de rest de luier om heeft? Vertrouw je ze niet? 

Ik citeer een andere post hier; terugval in bed plassen op die leeftijd heeft vaak met stress te maken. Weet je zeker dat  het niet jouw rare vriendinnen en gedachtes zijn die hiervoor zorgen?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-03-2022 om 17:48

Irregular_Choice schreef op 06-03-2022 om 07:54:

[..]

Niet als dochter alleen een luier om heeft nee. Dat denk ik ook niet. Maar als jij zindelijke kinderen verplicht een luier om gaat doen, dan gaat daar zeker wel over gepraat worden onderling bij die kinderen.

Dit. Door logeetjes te vragen ook een luier te dragen, maak je het juist een issue. En een onderwerp om over te praten.

Zoals hier al meerdere keren aangeven: laat je dochter een luierbroekje gebruiken, dat kan ze zelf aan- en uittrekken en hoeft niemand te merken als ze niet droog blijft.

Je doet onnodig moeilijk.

Maamaa1 schreef op 09-03-2022 om 15:41:

Met solidariteit bedoel ik gewoon dat mijn dochter zich beter voelt als in 'ik ben niet de enige die dat moet'. Voor de anderen lijkt het maar een hele kleine moeite om veel gedoe te voorkomen. Voorkomen is dan beter dan genezen, volgens die vriendin -die weliswaar zelf geen kids heeft, maar die ik wel vertrouw.

Zegt ze dat of is dat iets wat jij denkt dat zo is? Je dochter is vast niet achterlijk en dus snapt ze ook heus wel dat ze op haar leeftijd een uitzondering is met bedplassen en een luier aan snachts. Ik zou me dood generen op 9 jarige leeftijd als mijn moeder aan vriendinnen ging vragen om een luier aan te doen. 

Daarnaast, mijn dochter is 6, als je het in je hoofd haalt die een luier aan te doen omdat jou.kind nog niet zindelijk is komt ze iig niet meer in je huis. Ik zou me dan echt afvragen of je wel helemaal goed bent.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.