Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Probleem 's nachts droog blijven


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bomenknuffelaar schreef op 12-03-2022 om 21:26:

Dit is nep toch?

Toch?

Ik hoop van wel!

Bomenknuffelaar schreef op 12-03-2022 om 21:26:

Dit is nep toch?

Toch?

Je zou ze voor minder uit de ouderlijke macht zetten he? 

Bomenknuffelaar schreef op 12-03-2022 om 21:26:

Dit is nep toch?

Toch?

Lijkt me wel ja. 

Maamaa1 schreef op 12-03-2022 om 19:48:

Ik ben van plan om ze gewoon te vragen en een stapel klaar te leggen op de badkamer. Het is slechts voor één nachtje, maar voorkomt gewoon een heleboel gedoe. Ik meen dat ik het al eens had gemeld, mijn dochter haalde haar schouders op bij mijn plan, geen ja en geen nee. Ik hoop niet dat ik met zulke driftkikkers te maken krijg, als ik zo hoor dat genoeg moeders zich ook nog af zouden reageren op mij door me min of meer voor gek te verklaren! Luiers/pampers hebben we standaard genoeg, dus om dan luierbroekjes in huis te halen lijkt mij overbodig.

Je vraagt hier advies, iedereen geeft hetzelfde advies, namelijk DOE. HET. NIET!!!
En jij doet het toch. Sommige mensen schrijven dat hun kind niet meer bij jou over de vloer mag komen als je dit zou doen. Jij schrijft dat als mensen hun ongenoegen erover uiten, hun kinderen niet meer welkom zijn bij jou thuis. Serieus, dit gaat je dochter vrienden kosten. Je schaadt haar. Je hebt echt hulp nodig, iemand die je een realistisch beeld van ouderschap, ontwikkeling van kinderen en opvoeden kan bieden. Al vraag ik me af of er iemand is die wel tot jou door kan dringen, want hier lukt het met een heleboel mensen al van geen kant.

Zoals Biebel al schrijft; kinderen die iets nodig hebben tijdens een logeerpartij, van luiers, tot maandverband, tot medicijnen, nemen dat zelf wel mee. Daar hoef jij echt niet voor te zorgen. Je angst voor zindelijke kinderen die toch in bed plassen is irreëel. 

Je doet net alsof het heel erg is om de enige de zijn ergens mee. Dat is niet zo. Fijn is misschien anders, maar het belangrijkste is om er gewoon normaal en relaxed mee om te gaan en er geen heel ding van te maken. Geef ruimte voor het gevoel van je kind, maar ga er niet in mee. Vertaald: je mag iets niet leuk vinden, maar de situatie is zoals die is. Of; je mag iets niet leuk vinden, maar het moet toch. Andere kinderen hoeven niet te zien of te weten of te merken dat je dochter een luier draagt. En jij gaat dat even duidelijk etaleren.

Het is heel zielig voor TO om als enige gek te zijn. Laten we ons allemaal volstrekt irra

Saga schreef op 12-03-2022 om 21:28:

[..]

Lijkt me wel ja.

Ik mag het hopen. Anders vind ik dit echt erg zorgelijk. Je weet het niet, sommige mensen zien echt niet dat niet het hele universum om hun kind draait. Ik zie ze regelmatig op school. 

AlisonH schreef op 12-03-2022 om 23:27:

Het is heel zielig voor TO om als enige gek te zijn. Laten we ons allemaal volstrekt irra

[..]

Ik mag het hopen. Anders vind ik dit echt erg zorgelijk. Je weet het niet, sommige mensen zien echt niet dat niet het hele universum om hun kind draait. Ik zie ze regelmatig op school.

Helaas is een portie gezonde realiteitszin en gezond verstand niet te koop.

Als het om angst voor bedplassen gaat, dan leg je een onderlegger onder de hoeslakens. Probleem opgelost hè. Raar mens….

Zindelijke kinderen plassen net zo vaak in bed als zindelijke volwassenen.  Dus als de kinderen n luier om moeten, dan jij ook.

Maar idd, uit Noorwegen lijkt me.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-03-2022 om 08:41

Mocht dit echt zijn.

Mijn stiefzoon heeft lang een probleem gehad bedplassen. Wij hebben nooit met luierbroekjes gewerkt maar altijd met een molton, waarbij we er idd 's nachts soms uit moesten om de lakens te verversen.
Ondertussen is stiefzoon negen en gebeurd het soms nog (laatste keer was voor Nieuwjaar, dus echt zelden), maar terwijl wij daar geen probleem van maken moet hij bij de vader nog elke dag een luier om. 
Eigenlijk vinden wij dit best beschamend naar stiefzoon toe. Als wij dit al denken bij een kind dat soms een ongelukje heeft, hoe denk je dan dat ouders gaan reageren bij kinderen waar dit probleem helemaal niet speelt? 
Zoals anderen al schreven: jij maakt er een gedoe van en door andere kinderen een luier op te dringen maak je een mooie voedingsbodem voor later pestgedrag. 

Maamaa1 schreef op 12-03-2022 om 19:48:

Ik ben van plan om ze gewoon te vragen en een stapel klaar te leggen op de badkamer. Het is slechts voor één nachtje, maar voorkomt gewoon een heleboel gedoe. Ik meen dat ik het al eens had gemeld, mijn dochter haalde haar schouders op bij mijn plan, geen ja en geen nee. Ik hoop niet dat ik met zulke driftkikkers te maken krijg, als ik zo hoor dat genoeg moeders zich ook nog af zouden reageren op mij door me min of meer voor gek te verklaren! Luiers/pampers hebben we standaard genoeg, dus om dan luierbroekjes in huis te halen lijkt mij overbodig.

En wat als de kinderen nee zeggen op jouw vraag? Mogen ze dan blijven slapen of stuur je ze dan naar huis?

En wat als kinderen zich heel ongemakkelijk gaan voelen, zich geen houding weten te geven naar jou en je kind toe, mogen ze dan naar huis als ze dat liever willen? 
Is wel het feestje van dochter verpest

De geloofwaardigheid is er wel vanaf nu (of misschien niet eens geweest), net als van het andere topic van TO. Leuk geprobeerd. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

13-03-2022 om 09:14

Er wordt nog serieus op in gegaan. Ik geloof er echt niks van dat dit waar is. Wel jammer van de tijd en moeite voor de mensen die TO serieus probeerde te adviserenl

Ik geloof ook niet echt dat het serieus is. Hoop dat ook. Maar stel dat het wel echt is, dan vind ik dat voor de dochter zo triest dat ik het gevoel krijg wel te moeten reageren.

Het schoenen aan of uit op school verhaal zou trouwens wel zo kunnen gebeuren hoor. Er lopen echt wel ouders rond op school die zo reageren naar leerkrachten toe. Helaas.

Even vanuit een andere hoek bekeken; je hebt er mogelijk gedoe van 's nachts. Want dan moet jij uit bed en de boel verschonen en dat wil je liever niet. Maar je neemt een heleboel kinderen in huis voor een logeerpartijtje. Wat als er één heimwee krijgt, of van de spanning niet kan slapen en onrustig is? Ook dat zijn situaties waarbij je gewoon moet klaar staan voor die kinderen. Dus als het idee van een gebroken nacht, of 's nachts klaar moeten staan voor één van deze kids, niet zit zitten kun je er beter voor kiezen geen logeerpartijtje te doen. Dat is jammer voor je dochter maar doorgaan met je luier verhaal is nog veel erger. Dat verhaal gaat natuurlijk onder ouders rond en je wordt niet meer serieus genomen en vooral je dochter wordt dupe van deze situatie. Super zielig toch dat je dochter vanwege haar terugval in zindelijkheid s nachts mogelijk vriendinnen kwijt raakt omdat haar moeder niet weet daar op de juiste manier mee om te gaan. Echt, ik zou het logeerpartijtje skippen en het weer eens proberen als die zindelijkheid 's nachts weer goed is. Doe het voor je dochter TO, bescherm haar.. zeg het af!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.