Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Probleem 's nachts droog blijven


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gelijkheidsdenken kan ook doorslaan. Echt niet doen dit, slaat helemaal nergens op.
Een luier is een hulpmiddel voor kinderen die niet zindelijk zijn. Kinderen die wel zindelijk zijn zullen dat zelf ook niet meer willen en hun ouders ook niet. Mijn dochter is al geruime tijd zindelijk dus die krijgt geen luier meer mee. Als er iemand komt logeren die niet zindelijk is verwacht ik dat de ouders een luier meegeven, want ik heb ze niet meer in huis.
Je legt er met dit soort eisen alleen maar meer nadruk op. Laat je dochter bij het naar bed gaan op de wc een luier aantrekken en niemand die het ziet. 
Kinderen snappen best dat niet iedereen een bepaald hulpmiddel nodig heeft als zij dat nodig hebben. 

KillerQueen schreef op 05-03-2022 om 09:50:

[..]

Ik lees dat die kinderen die komen logeren zindelijk zijn. Dan ga je die toch geen luier aandoen als de ouders die niet meegeven?

Volgens mij begrijp jij Bailey verkeerd. 

KillerQueen schreef op 05-03-2022 om 09:50:

[..]

Ik lees dat die kinderen die komen logeren zindelijk zijn. Dan ga je die toch geen luier aandoen als de ouders die niet meegeven?

Dat zeg ik  

Dit lijkt me iemand met een luier fetisj. Hebben we hier eerder gehad met pyjama's.
Niet op reageren... 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

05-03-2022 om 14:39

Doet me denken aan het verzorgingshuis waar ik ooit snuffelstage liep; daar deden ze alle ouderen een incontinentieluier om, zindelijk of niet. Echt idioot.

Het valt me wel op dat deze TS topics start en vervolgens niet meer reageert. 

Maamaa1

Maamaa1

05-03-2022 om 22:05 Topicstarter

Over een tijdje wordt mijn dochter 9, ben single moeder. Maar los hiervan, het idee was meer om niet aandacht te trekken richting de anderen, maar dat het voor mijn dochter comfortabeler is dat het gelijk wordt getrokken en ze niet de enige is. Ze mogen best zeggen als ze dat liever niet willen, ook prima. Uit de reacties blijkt felle tegenstand, dat begrijp ik wel als je niet nadenkt over lakens van bedden verschonen. En sorry, hang niet de hele dag hier.

Maamaa1 schreef op 05-03-2022 om 22:05:

 dat begrijp ik wel als je niet nadenkt over lakens van bedden verschonen. En sorry, hang niet de hele dag hier.

Dat moet je dan ook slim aanpakken: bed dubbel opmaken. Opmaken ,waterdicht hoeslaken er op, weer opmaken.

Als het dan nat is, haal je de bovenste er af, volgende ochtend alles in de was en klaar. 

Als ze bijna 9 is zou ik niet kiezen voor een  luier maar voor een broekje. Kan ze zelf aan en uit doen op het toilet.

En er luchtig over doen. Hier was het riedeltje altijd jij hebt gescheiden ouders, y heeft een vervelend zusje en z is niet zindelijk. (Niet alleen 's nachts maar ook overdag)  's nachts luierbroekje en het ging prima, is uiteindelijk met 13 over gegaan. En zelf leren hoe het bed te verschonen. Met dubbel opgemaakt kan dat met een jaar of 10 prima.

wat vindt je dochter van dit idee. Echt niet doen als je niet wil dat hierover gepraat gaat worden! Want reken maar dat dit rond gaat. Hoe goed ze ook vriendinnen zijn. 

Laat je dochter even die luier aantrekken als ze naar de wc gaat en dus niemand het ziet en val er niemand van de vriendinnen mee lastig. Je dochter zal zich vast erg schamen als iemand ervan weet of als je haar vriendinnen vraagt om een luier aan te doen. Echt wat een raar idee. Als een moeder van een vriendin dat aan mijn dochter zou vragen zou ik dat echt heel raar vinden en niet fijn! Ik zou er dan zeker bij jou op terug komen. 

De kans dat de vriendinnen van 9 jaar die gewoon zindelijk zijn ineens bij jullie in bed gaan plassen is echt verwaarloosbaar. 

Dus echt voorkom dat je dochter hierin gepest gaat worden en hou gewoon je mond en bied niemand een luier aan. 

Was je dochter al lang zindelijk? Ik zou het toch eens bespreken met je huisarts. Wie weet is er een oorzaak zoals stress?

En als mijn dochter uitgenodigd zou worden op een feestje en ze is nog niet helemaal zindelijk dan zou ik daarvoor zelf een oplossing zoeken met dochter (misschien jou als moeder inlichten) maar ik vind het dus niet goed als er ongevraagd een luier aangeboden wordt aan mijn kind!

De kans dat kinderen van negen vrijwillig een luier gaan aantrekken uit solidariteit is nihil. Ik denk dat ze dat ook een dermate gekke vraag vinden dat ze het thuis aankaarten. Als jouw dochter ergens anders gaat logeren zorg je dat ze een luierbroekje mee heeft dat ze zelf aan en uit kan trekken. De kans dat die andere kinderen in bed gaan plassen is erg klein en al helemaal niet allemaal.
Iedereen heeft wel wat. Maar er niet zo'n ding van. Als je dat gaat aanbieden gaat het alleen maar meer opvallen. Een luier is een hulpmiddel voor kinderen die niet zindelijk zijn. Als het niet nodig is draag je die niet. Net als met een bril. Dat is een hulpmiddel voor mensen die niet goed kunnen zien. Je gaat ook niet alle kinderen een bril laten dragen uit solidariteit met een ander die dat wel nodig heeft. Iedereen heeft wel wat, daar moeten kinderen mee leren leven.

Ik zou me meer zorgen maken over een terugval in zindelijkheid en de oorzaak daarvan dan over het feestje.

Maamaa1

Maamaa1

05-03-2022 om 22:33 Topicstarter

Ik denk erover om dat hele logeergedoe rond de verjaardag af te blazen..gedoe

Maamaa1 schreef op 05-03-2022 om 22:33:

Ik denk erover om dat hele logeergedoe rond de verjaardag af te blazen..gedoe

Hoezo? Waarom zou het niet kunnen dan? Jouw dochter kan gewoon op de wc een luierbroekje aantrekken en niemand die wat merkt.

Maamaa1 schreef op 05-03-2022 om 22:33:

Ik denk erover om dat hele logeergedoe rond de verjaardag af te blazen..gedoe

Hoezo? 

Lakens wassen na feestje moet je toch (of je moet iedereen slaapzak mee laten nemen en luchtbed). 

Echt hoe moeilijk is het om even op wc luierbroekje aan te doen en in de ochtend weer uit. Hoeft rest niks van ge weten als dochter dat niet wil. 

Wat vindt je dochter hiervan? Er zijn ook medicijnen die je zou kunnen proberen, als het werkt alleen gebruiken bij dit soort gelegenheden. En koop broekjes, geen luiers,

Vond je het serieus een goed idee om de vriendinnen ook een luier aan te doen? Heb je meer van dit soort vreemde ideeën?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.