Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Moppen voor 6 jarigen

ik ben een weekendje weg met een kind van 6 die behoorlijk moppen kan vertellen. En ze ook echt heel leuk vindt. Ik zit niet zo in de moppen, maar het leek me wel een vrolijk topic. Dus… hit me met je beste moppen voor een kind van onder eer die leeftijd!


Deze was mijn dochters favoriet toen ze een kleuter was:
Hoe laat is het als een olifant op een hekje gaat zitten?
Tijd om een nieuw hekje te kopen.

Doemijdieglazenbol

Doemijdieglazenbol

09-06-2024 om 13:07 Topicstarter

PinkFlower schreef op 09-06-2024 om 12:11:


Ik vind vooral de schaterlachen die de kinderen zelf geven nadat ze een mop hebben verteld zo leuk en aanstekelijk hoe dom en flauw de mop ook is je moet dan gewoon lachen.

Precies dat! ❤️

Een olifant en een muis lopen over een brug. Zegt de muis: ‘Wat stampen we hard hè?’

Hoe zet je een olifant in de koelkast.
Deur open maken. Olifant erin. Deur weer dicht.

hoe doe je een olifant in een potje?
Dopje er af, olie er in gieten en de fant gooi je weg.

Even een mop voor hier(ons) tussendoor, dit topic deed mij er aan denken 

2 mannen zitten in het kantoor en willen vanwege de hitte toch wel een dagje vrij, alleen krijgen ze dit niet van de baas.
"wacht maar, ik heb een idee" zegt een van de mannen en hij haalt snel een van de plafondpanelen eruit.
hij slaat zijn benen om een buis en gaat ondersteboven met zijn hoofd uit het gat hangen.
op dat moment komt de baas binnen, en ziet de man hangen.
"wat ben jij daar in godsnaam aan het doen?!" brult de baas, waarop de man ontwoord: "ik ben een lamp".
"jij gaat nu naar huis en bij de airco zitten, ik wil je hier niet terugzien voordat je weer beter bent!!"
waarop de man gehoorzaam naar huis gaat.
de andere man loopt er achteraan. "waar denk jij naartoe te gaan?!"brult de baas weer.
"ja zeg" zegt de man "zonder licht kan ik niet werken hoor!"

MidasWolf schreef op 09-06-2024 om 14:23:

Even een mop voor hier(ons) tussendoor, dit topic deed mij er aan denken

2 mannen zitten in het kantoor en willen vanwege de hitte toch wel een dagje vrij, alleen krijgen ze dit niet van de baas.
"wacht maar, ik heb een idee" zegt een van de mannen en hij haalt snel een van de plafondpanelen eruit.
hij slaat zijn benen om een buis en gaat ondersteboven met zijn hoofd uit het gat hangen.
op dat moment komt de baas binnen, en ziet de man hangen.
"wat ben jij daar in godsnaam aan het doen?!" brult de baas, waarop de man ontwoord: "ik ben een lamp".
"jij gaat nu naar huis en bij de airco zitten, ik wil je hier niet terugzien voordat je weer beter bent!!"
waarop de man gehoorzaam naar huis gaat.
de andere man loopt er achteraan. "waar denk jij naartoe te gaan?!"brult de baas weer.
"ja zeg" zegt de man "zonder licht kan ik niet werken hoor!"

🤣🤣🤣

er zitten twee aardbeien in een potje, zegr de een tegen de ander, "schuif eens op, ik wil bij het raampje zitten".

Klaas komt Jan tegen op straat, Jan loopt voorovergebogen met zijn neus op straat naar iets te zoeken. Klaas vraagt hoe en wat. Jan vertelt dat hij zijn horloge is kwijtgeraakt bij de winkel. Klaas antwoordt dat de winkel 500 meter verderop is, waarop Jan zegt, "ja, weet ik, maar het liep nog toen ik hem kwijtraakte".

Caroline80 schreef op 09-06-2024 om 13:32:

Hoe zet je een olifant in de koelkast.
Deur open maken. Olifant erin. Deur weer dicht.

Hoe stop je nóg een olifant in de koelkast?

Deur open, eerste olifant eruit, tweede olifant erin, deur dicht.

Er loopt een kip tegen een paaltje: "Tok!"


Waarom draagt een olifant altijd gele sokken?
Dan kan je hem niet zien als ie ondersteboven in de vla drijft.

Ooit een olifant met gele sokken ondersteboven in de vla zien drijven? Nee?

Zie je wel dat het werkt!



😆
Zou AI in staat zijn zulke moppen te genereren, dan begint de I uit AI ergens op te lijken!
ChatGPT lukt het nog niet, maar misschien absurd genoeg om te proberen als-ie al de slappe lach heeft:



Waarom nam de olifant een koffer mee naar het zwembad?

Omdat hij zijn zwemslurf niet wilde vergeten!

Edit: de vraag aan ChatGPT was: Maak een leuke, unieke mop voor een kind van 6 jaar.

De olifant is dus uit de koker van ChatGPT, kennelijk kent-ie alveel olifantenmoppen.

Edit: Overigens vermoed ik dat het een letterlijke vertaling uit het Engels is, maar dan is de mop vast niet uniek 

wat schattig en grappig! Ik had een kind dat als 3-4 jarige aan iedereen schaterlachend de mop van het konijntje bij de bakker vertelde. Hij kwam niet verder dan "komt een konijntje bij de bakker, zegt het konijntje "vies hè"  Mijn ervaring (en ook een keer ergens een verklaring voor gelezen) is dus dat kinderen tot een jaar of 7 vaak moppen nog net niet helemaal snappen. Ook een keer als vrijwilliger mee geweest met een groep 2/3 naar een bieb-uitje, waar ze een heel moppenprogramma hadden klaarstaan... viel aardig in het water (was ook wel weer hilarisch) omdat de kinderen wel moppen gingen vertellen maar de clue niet, of als ze hem wel snapten heel erg gingen uitleggen. 

Doemijdieglazenbol

Doemijdieglazenbol

09-06-2024 om 18:15 Topicstarter

“Mijn” 6jarige heeft vandaag een vriendinnetje van 7 mee. Zit ook een groep hoger, maar zij heeft inderdaad ook dat vermogen nog niet. Breit van alles aan elkaar en lacht zelf heel hard, maar het zijn geen verhaaltjes. Geeft niks, is net zo gezellig, maar bijzonder om dat verschil zo te zien.
We hebben vandaag hoe dan ook veel plezier gehad. iedereen bedankt voor de bijdrages. Ik werd er vrolijk van en zal nog wel eens teruggrijpen naar de moppen hier.

Caroline80 schreef op 09-06-2024 om 13:32:

Hoe zet je een olifant in de koelkast.
Deur open maken. Olifant erin. Deur weer dicht.

Hoe doe je een giraf in de koelkast?

Deur open. Olifant eruit. Giraf erin. Deur dicht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.