Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Moppen voor 6 jarigen

ik ben een weekendje weg met een kind van 6 die behoorlijk moppen kan vertellen. En ze ook echt heel leuk vindt. Ik zit niet zo in de moppen, maar het leek me wel een vrolijk topic. Dus… hit me met je beste moppen voor een kind van onder eer die leeftijd!


Staan twee kikkers bij een stoplicht. Zegt de ene tegen de andere: 'Het is groen'. Zegt de andere: 'Ik weet het, een kikker!'

Komt een man bij de dokter. Zegt de man tegen de dokter: "dokter wat heeft u een klein spreekkamertje". Zegt de dokter: "hoepel op, ik zit te poepen". 

Een vis komt bij de dokter. Ah, zegt de dokter, ik zie het al: Uit de kom!

Het is groen en springt door het bos? Een dophertje.

het is groen en gaat op en neer: een doperwt in de lift.

Zeg eens heel snel auto, auto, auto auto.....

Kan sneller: file


Op de website van de Okki staat de moppen rubriek.

Er land een vlieg op Jantjes ijs, oh bah zegt hij, Pietje zegt: die houdt vast van wintersport

Doemijdieglazenbol

Doemijdieglazenbol

09-06-2024 om 09:36 Topicstarter

dank jullie wel. Ik ga ze uitproberen. Weinig leuker dan een schaterlach 🤣

Mijn dochter heeft op die leeftijd in groep 3 leren lezen met behulp van moppenboekjes (specifiek voor Avi M3/E3, bijvoorbeeld 'Wat een mop'). Meters maken was op die manier veel leuker dan met van die simpele leesboekjes zonder verhaal.

Er staat een koe in de wei. Komt er een andere koe aan gelopen en zegt boe. Zegt de eerste koe haha ik had je al lang aan zien komen.

Diezelfde koe staat in de wei en er komt een duif over gevlogen en zegt roekoe, roekoe, Toen zei de koe roeduif.

Hoe haal je een koe uit de sloot? 
Nat.

Het is groen en zingt. 
Slalalala.

Het is oranje en roept heel hard: ik ben een sinaasappel! 
Een mandarijntje met een grote mond. 

Er staan 2 koeien in de wei. Zegt de ene: wat tocht het hier! Zegt de andere: Oh sorry, ik heb het hek open laten staan

Heeft Donald Duck misschien een online moppentrommel? Wij hebben een boekje, blijft leuk (ik ben dat niveau nooit ontstegen 🤪)

Doemijdieglazenbol

Doemijdieglazenbol

09-06-2024 om 11:26 Topicstarter

ik kan natuurlijk moppen googlen, maar ik vind dit gezelliger. dank jullie wel voor de inspiratie! 
Ze zijn vrijwel allemaal raak maar de wc-dokter blijft ze maar herhalen (en mee spelen, bedenkt nieuwe varianten. Zo leuk. ) iets met poep en drol, altijd lol, denk ik. 

Er zitten 2 bananen aan een tafel. Vraagt de één aan de ander: Wat wil jij later worden? Zegt de ander: Rechter. 

Ik moest de topictitel trouwens 2 keer lezen, de eerste keer toen ik er vluchtig overheen las dacht ik dat er ‘Meppen van 6-jarigen’ stond. 

whaha fantastische moppen. 

Deze vertelde een 7 jarige op mijn bso me:

Jan neemt elke dag een dropje mee voor de juf.
"Lekker Jantje, dank je wel".
Op een dag heeft Jan geen dropje mee. 
"Waarom heb je geen dropje vandaag?" Vraagt de juf....
Jan: "mijn konijn is dood."

🤣🤣.

Ik vind vooral de schaterlachen die de kinderen zelf geven nadat ze een mop hebben verteld zo leuk en aanstekelijk hoe dom en flauw de mop ook is je moet dan gewoon lachen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.