Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Moppen voor 6 jarigen

ik ben een weekendje weg met een kind van 6 die behoorlijk moppen kan vertellen. En ze ook echt heel leuk vindt. Ik zit niet zo in de moppen, maar het leek me wel een vrolijk topic. Dus… hit me met je beste moppen voor een kind van onder eer die leeftijd!


Jantje gaat op school naar de wc, er is geen toiletpapier. Hij gaat terug naar de klas en zegt: 'meester, het wc-papier is op, zo kan ik mijn gat niet afvegen.'
Waarop de meester zegt: 'Jantje, zo zeggen we dat hier niet, het is bips.'
Jantje krijgt een rol toiletpapier en gaat terug naar de wc, daar ziet hij een gat in de muur. Wanneer hij terug naar de klas gaat zegt hij: 'meester, er zit een bips in de muur.'

De lievelingsmop van mijn dochter (5): 

Er zit een man in de bus. Tegenover hem zit een eekhoorn. "Wow" zegt de man, "ik heb nog nooit een eekhoorn in de bus gezien". Zegt de eekhoorn: "nou kijk dan maar eens goed want morgen is mijn brommer weer gerepareerd"

Deze vindt ze ook leuk:
Oma loopt met Jantje over straat. Hij ziet een euro op de straat liggen en wil hem oprapen. Oma zegt: "niet aankomen Jantje, alles wat op de straat ligt is vies". Even later ziet Jantje een briefje van 5 euro liggen. Oma zegt weer: "niet aankomen Jantje, alles wat op de straat ligt is vies"
Ze lopen verder, en dan struikelt oma en valt op de grond. "Kun je me even overeind helpen Jantje", vraagt oma. "Nee oma, alles wat op straat ligt is vies" 

En de klassieker:
Waarom heeft een oen altijd een stuk papier in de auto liggen? 
Om lekker door de bochten te kunnen scheuren! 

waarom zijn er geen campings in de Sahara.
De kamelen hebben geen trekhaak.

Het is groen en het zit op een hek
- verf

Het is groen en het blijft drijven
- andrijvie 

En dan nu voor de volwassenen:
Het is groen en heeft vele kinderen
- Kermit de krikker

Hoe haal je een zebra uit de sloot
Streepje voor streepje 

Het is groen en rolt van de berg
Slawine

Het is groen en ligt in bed
Krop slaap

Het is groen en glijdt van de berg
Een skiwi

Pippeltje schreef op 09-06-2024 om 16:39:

Er loopt een kip tegen een paaltje: "Tok!"

Er valt een kikker van het dak: "Kwak!"

Doemijdieglazenbol schreef op 09-06-2024 om 11:26:

ik kan natuurlijk moppen googlen, maar ik vind dit gezelliger. dank jullie wel voor de inspiratie!
Ze zijn vrijwel allemaal raak maar de wc-dokter blijft ze maar herhalen (en mee spelen, bedenkt nieuwe varianten. Zo leuk. ) iets met poep en drol, altijd lol, denk ik.

Dat kan ik mij wel herinneren van mijn kinderen toen zij die leeftijd hadden. Poep en pies... altijd lachen 

Waarom heeft een belg een plantenbak op de hoedenplank van zijn auto staan? Om de politie om de tuin te leiden. 

troelahoep schreef op 09-06-2024 om 17:26:

wat schattig en grappig! Ik had een kind dat als 3-4 jarige aan iedereen schaterlachend de mop van het konijntje bij de bakker vertelde. Hij kwam niet verder dan "komt een konijntje bij de bakker, zegt het konijntje "vies hè" Mijn ervaring (en ook een keer ergens een verklaring voor gelezen) is dus dat kinderen tot een jaar of 7 vaak moppen nog net niet helemaal snappen. Ook een keer als vrijwilliger mee geweest met een groep 2/3 naar een bieb-uitje, waar ze een heel moppenprogramma hadden klaarstaan... viel aardig in het water (was ook wel weer hilarisch) omdat de kinderen wel moppen gingen vertellen maar de clue niet, of als ze hem wel snapten heel erg gingen uitleggen.

Die ken ik zo:  Komt een konijn bij de bakker en vraagt om worteltjestaart.Die heeft de bakker niet. De volgende dag komt dat konijn weer bij de bakker en vraagt weer om worteltjestaart. De dag daarna bakt de bakker een worteltjestaart. Als het konijn weer bij de bakker komt kan de bakker hem een worteltjestaart geven. Zegt het konijn "vies hé"

oudmaarnognietkoud schreef op 10-06-2024 om 08:34:

[..]

Die ken ik zo: Komt een konijn bij de bakker en vraagt om worteltjestaart.Die heeft de bakker niet. De volgende dag komt dat konijn weer bij de bakker en vraagt weer om worteltjestaart. De dag daarna bakt de bakker een worteltjestaart. Als het konijn weer bij de bakker komt kan de bakker hem een worteltjestaart geven. Zegt het konijn "vies hé"

Er moet nog een stukje tussen, de bakker die zich erg verheugt op extra klandizie van konijnen en flink aan het bakken slaat en in z'n handen wrijft als het konijn de zaak binnenkomt....

Hoe krijg je een olifant in de koelkast?
Deur open, olifant erin, deur dicht.
Hoe krijg je een nijlpaard in de koelkast?
Deur open, olifant eruit, nijlpaard erin, deur dicht.

Er staan 2 varkens in de stal, zegt de een tegen de ander…Knorr….zegt de ander….doe mij maar Unox. (alleen als zoon de merken kent 😂).

Het is bruin en je hangt het om je nek. Een kroketting.

Het is groen en het komt de besneeuwde heuvel af. Een Skiwi.

Mugske schreef op 09-06-2024 om 18:42:

[..]

Hoe doe je een giraf in de koelkast?

Deur open. Olifant eruit. Giraf erin. Deur dicht.

Koning leeuw viert een feestje, wie is er niet aanwezig?

De giraffe, want die zat nog in de koelkast.

Moppen van de Donald Duck:

https://www.donaldduck.nl/lees/moppentrommel/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.