Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Klas gaat schaatsen, zoon (8) wil absoluut niet mee


Strijkstok schreef op 10-01-2024 om 20:03:

Lekker thuis laten blijven.
Schaatsen is helemaal niet leuk voor iedereen en jouw kind wordt er gestrest van. Voor sommige dingen mag best een uitzondering worden gemaakt.

Voetballen, trefbal ook niet leuk voor iedereen, slingeren in de ringen of met een touw ook niet.

Ysenda schreef op 10-01-2024 om 20:04:

[..]

Die kinderen hebben 2 ouders

Ja en die werken niet allebei?

Of hebben veel vakantiedagen?

Ik snap niet zo goed wat je met deze opmerking wil.

Ysenda schreef op 10-01-2024 om 20:06:

[..]

Voetballen, trefbal ook niet leuk voor iedereen, slingeren in de ringen of met een touw ook niet.

Maar dit gaat over een kind die ervan over de zeik raakt en er nog onzekerder van wordt. Dat vind ik echt wat anders dan een kind dat even iets niet leuk vindt.

Facy66 schreef op 10-01-2024 om 20:10:

[..]

Maar dit gaat over een kind die ervan over de zeik raakt en er nog onzekerder van wordt. Dat vind ik echt wat anders dan een kind dat even iets niet leuk vindt.

Hiermee eens. Het is een bijzondere activiteit, waar het kind helemaal van over de emmer gaat, dat vind ik toch wat anders dan een gewone gymles met voetbal. 

Facy66 schreef op 10-01-2024 om 20:10:

[..]

Maar dit gaat over een kind die ervan over de zeik raakt en er nog onzekerder van wordt. Dat vind ik echt wat anders dan een kind dat even iets niet leuk vindt.

Dat zijn andere kinderen ook. Alleen die moeten meer op hun hoede zijn omdat ze er on aangekondigd mee geconfronteerd worden elk jaar weer. Die kinderen moeten er steeds maar weer door heen. Ik zie werkelijk het verschil niet.

Ysenda schreef op 10-01-2024 om 20:17:

[..]

Dat zijn andere kinderen ook. Alleen die moeten meer op hun hoede zijn omdat ze er on aangekondigd mee geconfronteerd worden elk jaar weer. Die kinderen moeten er steeds maar weer door heen. Ik zie werkelijk het verschil niet.

Wat bedoel je hiermee? Waar doel je dan op?

Facy66 schreef op 10-01-2024 om 20:24:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Waar doel je dan op?

Nou, genoeg kinderen die over de zijk gaan en buikpijn hebben van de gymles elke werk omdat ze niet weten of ze weer eens de ringen in moeten of tot bovenin het touw moeten klimmen.

Die elke week dingen niet zo goed kunnen als anderen, die mieten ook. Niet alleen 1x per jaar niet bij schaatsen.

Facy66 schreef op 10-01-2024 om 20:24:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Waar doel je dan op?

Nou, genoeg kinderen die over de zijk gaan en buikpijn hebben van de gymles elke werk omdat ze niet weten of ze weer eens de ringen in moeten of tot bovenin het touw moeten klimmen.

Die elke week dingen niet zo goed kunnen als anderen, die moeten ook. Niet alleen 1x per jaar niet bij schaatsen.

Ysenda schreef op 10-01-2024 om 20:27:

[..]

Nou, genoeg kinderen die over de zijk gaan en buikpijn hebben van de gymles elke werk omdat ze niet weten of ze weer eens de ringen in moeten of tot bovenin het touw moeten klimmen.

Die elke week dingen niet zo goed kunnen als anderen, die moeten ook. Niet alleen 1x per jaar niet bij schaatsen.

Dat is echt foute boel en zielig voor die kinderen. Dan zou daar ook een oplossing voor moeten komen en de kinderen zouden dan eigenlijk niet mee hoeven te doen als het zo erg is. Maar ik denk dat dat lastig is te realiseren. In het geval van TO is het 1 incidenteel ding. Dan is het makkelijker om een kind thuis te houden, omdat het maar een enkele keer is.

Daarnaast is schaatsen doorgaans wel wat gevaarlijker dan gym, zeker als een kind het niet goed kan.

Gingergirl schreef op 10-01-2024 om 19:20:

[..]

Vreemd want dat hoort wel in de schoolgids te staan. Wij hebben bv voor een school gekozen waar bepaalde feesten niet gevierd worden.

Ik vind het vergelijk met een spelletjesmiddag wel een beetje appels met peren vergelijken. Spelletjes kun je inderdaad stom vinden, maar dat is toch iets heel anders dan; iets heel eng vinden, het echt niet willen omdat je telkens hard valt, geen schaatsen hebt en nauwelijks mee kan doen etc.

Wat hoort in de schoolgids te staan? Of je wel of geen carnaval onder schooltijd viert? Volgens mij niet hoor. Wel wat je visie is. Ook de inhoud van de vakken staat niet in de schoolgids. 

Gingergirl schreef op 10-01-2024 om 19:20:

[..]

Vreemd want dat hoort wel in de schoolgids te staan. Wij hebben bv voor een school gekozen waar bepaalde feesten niet gevierd worden.

Ik vind het vergelijk met een spelletjesmiddag wel een beetje appels met peren vergelijken. Spelletjes kun je inderdaad stom vinden, maar dat is toch iets heel anders dan; iets heel eng vinden, het echt niet willen omdat je telkens hard valt, geen schaatsen hebt en nauwelijks mee kan doen etc.

Wat is er anders aan huilen omdat je moet schaatsen of huilen van de stress omdat je een boekpresentatie moet doen? 

Mevrouw75 schreef op 10-01-2024 om 20:47:

[..]

Wat is er anders aan huilen omdat je moet schaatsen of huilen van de stress omdat je een boekpresentatie moet doen?

Als het gaat om een boekpresentatie gaat het waarschijnlijk om een echt vak en verder is het niet gevaarlijk. Schaatsen kan gevaarlijker zijn, is in dit geval maar een enkele keer en het gaat niet om een.leervak. het is geen gym.

Facy66 schreef op 10-01-2024 om 20:10:

[..]

Maar dit gaat over een kind die ervan over de zeik raakt en er nog onzekerder van wordt. Dat vind ik echt wat anders dan een kind dat even iets niet leuk vindt.

Hoeft je kind ook geen boekpresentatie te doen omdat het spannend is en er van gaat huilen? Daar hoeft je kind niet mee om leren gaan? 
(Ik ben echt héél erg blij dat ik over die angst heen ben en dat ik geleerd heb dat ik echt niet de enige ben daarin en dat anderen weer wat anders hebben). 

is schaatsen gevaarlijk?  Nou, dat valt wel mee hoor. En daar gaat het verder niet om. En inderdaad wat denk je van een spreekbeurt, kunnen kinderen weken van wakker liggen.

Je gaat maar aan de kant zitten, foto's maken of wat dan ook. Het is een schooldag. Je maakt wel vaker een uitje met leerlingen, leerlingen kunnen niet bepalen wat ze wel of niet gaan doen. Dat hij het eng vindt prima, maar je gaat mee.

Facy66 schreef op 10-01-2024 om 20:49:

[..]

Als het gaat om een boekpresentatie gaat het waarschijnlijk om een echt vak en verder is het niet gevaarlijk. Schaatsen kan gevaarlijker zijn, is in dit geval maar een enkele keer en het gaat niet om een.leervak. het is geen gym.

Literatuur wordt net als gym vaak genoeg gezien als ‘niet echt vak’. 

Echt vak of niet is ook maar een bedachte classificatie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.