Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Klas gaat schaatsen, zoon (8) wil absoluut niet mee


Mevrouw75 schreef op 10-01-2024 om 20:47:

[..]

Wat is er anders aan huilen omdat je moet schaatsen of huilen van de stress omdat je een boekpresentatie moet doen?

Beiden vervelend en naar voor het kind. Boekpresentatie valt vaak onder het van Nederlands en dat is een verplicht vak. Schaatsen valt niet onder het vak bewegingsonderwijs. Het gaat niet enkel om huilen. Als een kind serieus stress krijgt ergens van is het wel een tandje heftiger. En dan is zo'n middagje schaatsen echt niet erg om te skippen. En bij een boekresentatie wordt dan ook vaak naar een oplossing gekeken hoor ( bij echte stress dus, niet bij geen zin of niet leuk).

hoe erg is de stress dan? In de openingspost werd hij boos en verdrietig, dat kan, maar of het dagen niet slapen is geweest is volgens mij niet ter sprake.

Kikki39 schreef op 10-01-2024 om 21:14:

hoe erg is de stress dan? In de openingspost werd hij boos en verdrietig, dat kan, maar of het dagen niet slapen is geweest is volgens mij niet ter sprake.

Jezus, wat kan jij zuigen zeg
Je zal vast een leuke ouder zijn..

Wat mensen trouwens ook vergeten lijken te zijn is dat het om een buitenbaan gaat, lekker als je dan aan de kant moet gaan zitten/staan..

Mevrouw75 schreef op 10-01-2024 om 20:46:

[..]

Wat hoort in de schoolgids te staan? Of je wel of geen carnaval onder schooltijd viert? Volgens mij niet hoor. Wel wat je visie is. Ook de inhoud van de vakken staat niet in de schoolgids.

In de schoolgids staat de visie van de school maar ook de levensovertuiging en welke gebruiken daar bijvoorbeeld bij horen, zoals bijvoorbeeld de Katholieke school hier vlakbij heeft in zijn gids staan dat zij elke schooldag beginnen met een gebed en welke feesten aanbod komen gedurende het schooljaar. Op de school van onze kinderen staat ook vermeld welke feesten er gevierd worden, carnaval staat daar bv niet tussen. Van de vakken staat er ook in welke methoden te school gebruikt. Wil je de exacte lesinhoud weten kun je dat op een open dag navragen of inzien of op de website van de uitgeverij bekijken.

Decibel88 schreef op 10-01-2024 om 21:18:

[..]

Jezus, wat kan jij zuigen zeg
Je zal vast een leuke ouder zijn..

Wat een lelijke reactie… voel jij je nou beter, als je iemand op een forum zo uitmaakt?

Decibel88 schreef op 10-01-2024 om 21:18:

[..]

Jezus, wat kan jij zuigen zeg
Je zal vast een leuke ouder zijn..

Wat mensen trouwens ook vergeten lijken te zijn is dat het om een buitenbaan gaat, lekker als je dan aan de kant moet gaan zitten/staan..

Waarom is dit zuigen? 
Ik lees ook precies die woorden. 

Gingergirl schreef op 10-01-2024 om 21:20:

[..]

In de schoolgids staat de visie van de school maar ook de levensovertuiging en welke gebruiken daar bijvoorbeeld bij horen, zoals bijvoorbeeld de Katholieke school hier vlakbij heeft in zijn gids staan dat zij elke schooldag beginnen met een gebed en welke feesten aanbod komen gedurende het schooljaar. Op de school van onze kinderen staat ook vermeld welke feesten er gevierd worden, carnaval staat daar bv niet tussen. Van de vakken staat er ook in welke methoden te school gebruikt. Wil je de exacte lesinhoud weten kun je dat op een open dag navragen of inzien of op de website van de uitgeverij bekijken.

Dat kan hoor, dat jullie school kerst in de schoolgids heeft staan, dat betekent alleen niet dat het automatisch hoort. Daar reageerde ik op. 

Mevrouw75 schreef op 10-01-2024 om 21:35:

[..]

Dat kan hoor, dat jullie school kerst in de schoolgids heeft staan, dat betekent alleen niet dat het automatisch hoort. Daar reageerde ik op.

Dat snap ik, maar het hoort er wel in hoor. Ik ken ook geen scholen die het niet doen. Of ze zetten het er in in de trant van we zijn een Christelijke school met de daarbij behorende gangbare feesten. 

Decibel88 schreef op 10-01-2024 om 21:18:

[..]

Jezus, wat kan jij zuigen zeg
Je zal vast een leuke ouder zijn..

Wat mensen trouwens ook vergeten lijken te zijn is dat het om een buitenbaan gaat, lekker als je dan aan de kant moet gaan zitten/staan..

Ik hoor ook graag waarom je mij een niet leuke ouder noemt omdat ik me af vraag of de jongen zoveel stress ervaart? Ik sta er echt van te kijken hoe sommige mensen op een forum reageren, zo onaardig en dan zou ik geen leuke ouder moeten zijn, misschien eens naar jezelf kijken!

Ik vind persoonlijk dat het erg uit zijn verband getrokken wordt met allerlei " ja maar" en " wat als " scenario's. 
Ja kinderen vinden wel vaker iets niet leuk en zullen wel vaker iets moeten doen waar ze tegen op zien. Dat klopt. En in veel situaties hebben ze dan pech en zal het moeten bv omdat het bij de verplichte les hoort ( misschien een museumbezoek wat aansluit bij een les) of omdat het zeer wenselijk is dat je het toch doet ( bv leren zwemmen zou daar voor mij onder vallen) of omdat je voor een school gekozen hebt waar ze bv vanuit een bepaalt geloof feest x vieren.

1 middagje schaatsen, hoe goed bedoeld ook, is geen drama om te missen als je er erg tegen op ziet/ echt niet durft/ ook geen schaatsen hebt etc. Onzin om dan 2 uur aan de kant te moeten zitten in de kou. Je mist er dan niks aan en hoeft geen probleem te zijn.

Grappig  dat carnaval ter sprake komt. Een van de dingen waar ik echt niet opgerekend had had bij de verhuizing naar het zuiden, was dat echt de hele week voor de caranavalsvakantie in het teken stond van carnaval; overal serpentines,workshops  door ouders, hossen op shit herrie, een optocht. Een hele  week drukte en onrust. Nou houden die van mij wel van een feestje, maar ik had het te doen met kinderen (en hun ouders) die wel snel overprikkeld raakten.

Ik  heb zelf ooit op een school gewerkt waar kinderen in groep 4 en 5 zwemles kregen. In groep 6 hadden ze dan elke twee weken een natte zwemles. De enkeling die dan nog geen diploma had werd in de klas van een collega geparkeerd.  Die keus zou ik ook  aan een kind overlaten dat serieus over de rooie raakt bij het idee van een middag op het ijs. Dat het tot de "onze "cultuur  behoort, lijkt me ook niet houdbaar nu de gemiddelde temperatuur elk jaar met een graad stijgt.

Bij ons op school mogen leerlingen die geen carnaval willen vieren in een apart lokaal tv kijken, prima toch! Maar kan me voorstellen als je dat met schaatsen doet, dan moet er weer een leerkracht op school blijven en aangezien er maar 2 leerlingen van een klas wilde gaan schaatsen, blijft dadelijk nog de hele klas op school. En schaatsen is vaak maar een uurtje lijkt mij.

Kikki39 schreef op 10-01-2024 om 22:06:

Bij ons op school mogen leerlingen die geen carnaval willen vieren in een apart lokaal tv kijken, prima toch! Maar kan me voorstellen als je dat met schaatsen doet, dan moet er weer een leerkracht op school blijven en aangezien er maar 2 leerlingen van een klas wilde gaan schaatsen, blijft dadelijk nog de hele klas op school. En schaatsen is vaak maar een uurtje lijkt mij.

In dat geval, speelde dus bij mijn dochter op school, gaat het dus niet door ( nog los van dat het waarschijnlijk al teveel dooit). Dat staat de juf met 2 kinderen op het ijs en de rest staat te blauwbekken op de kant, werkt ook niet. 

Gingergirl schreef op 10-01-2024 om 21:40:

[..]

Dat snap ik, maar het hoort er wel in hoor. Ik ken ook geen scholen die het niet doen. Of ze zetten het er in in de trant van we zijn een Christelijke school met de daarbij behorende gangbare feesten.

Ook al ken jij geen scholen die het niet doen, het ‘hoort’ er niet in. Het hoeft er dus niet in. 

tja, misschien dan maar vragen aan de klas of ze het wel leuk vinden...
Maar wat ik al zei, bij ons is daar nooit geen sprake van geweest en ben denk ik wel al 20 keer geweest, allen met schoenen op het ijs vinden ze al geweldig. Het is ook maar hoe je het zegt denk ik tegen een kind. Positief erin gaan staan, samen proberen erop te gaan staan, aangeven dat het knap is als ze het toch proberen, er een spelletje van maken, samen foto's maken enz..ik merk zo vaak aan leerlingen dat als je het een positieve wending geeft er heel ander gedrag tevoorschijn komt en dan zijn ze vaak ontzettend trots!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.