Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Klas gaat schaatsen, zoon (8) wil absoluut niet mee


Ik vind de optie van to gewoon een prima optie;
Wat zouden jullie doen? Hem gewoon mee laten gaan (zonder schaatsen, met bijvoorbeeld een slee)? Ik neig hiernaar, in combinatie met een seintje naar de juf dat ze hem een beetje zijn eigen gang moet laten gaan. Er zijn vast ook andere kinderen die niet kunnen of willen schaatsen, misschien is het dus best gezellig ook zonder schaatsen.

Mevrouw75 schreef op 10-01-2024 om 22:15:

[..]

Ook al ken jij geen scholen die het niet doen, het ‘hoort’ er niet in. Het hoeft er dus niet in.

Zucht. Ja het hoort er wel in. Geloof me het is mijn werk, al ruim 20 jaar, dus ik weet onder tussen wel wat er wel en niet in hoort te staan.

Gingergirl schreef op 10-01-2024 om 22:21:

[..]

Zucht. Ja het hoort er wel in. Geloof me het is mijn werk, al ruim 20 jaar, dus ik weet onder tussen wel wat er wel en niet in hoort te staan.

De mijne ook


anyway, maakt niet uit, we hebben sws een andere mening welke tip we to mee geven. 

Gingergirl schreef op 10-01-2024 om 21:52:

Ik vind persoonlijk dat het erg uit zijn verband getrokken wordt met allerlei " ja maar" en " wat als " scenario's.
Ja kinderen vinden wel vaker iets niet leuk en zullen wel vaker iets moeten doen waar ze tegen op zien. Dat klopt. En in veel situaties hebben ze dan pech en zal het moeten bv omdat het bij de verplichte les hoort ( misschien een museumbezoek wat aansluit bij een les) of omdat het zeer wenselijk is dat je het toch doet ( bv leren zwemmen zou daar voor mij onder vallen) of omdat je voor een school gekozen hebt waar ze bv vanuit een bepaalt geloof feest x vieren.

1 middagje schaatsen, hoe goed bedoeld ook, is geen drama om te missen als je er erg tegen op ziet/ echt niet durft/ ook geen schaatsen hebt etc. Onzin om dan 2 uur aan de kant te moeten zitten in de kou. Je mist er dan niks aan en hoeft geen probleem te zijn.

Het is gewoon onderdeel van school. Net als alle andere dingen.

Hier is op school blijven geen optie, de hele school gaat. 

Kikki39 schreef op 10-01-2024 om 22:18:

tja, misschien dan maar vragen aan de klas of ze het wel leuk vinden...
Maar wat ik al zei, bij ons is daar nooit geen sprake van geweest en ben denk ik wel al 20 keer geweest, allen met schoenen op het ijs vinden ze al geweldig. Het is ook maar hoe je het zegt denk ik tegen een kind. Positief erin gaan staan, samen proberen erop te gaan staan, aangeven dat het knap is als ze het toch proberen, er een spelletje van maken, samen foto's maken enz..ik merk zo vaak aan leerlingen dat als je het een positieve wending geeft er heel ander gedrag tevoorschijn komt en dan zijn ze vaak ontzettend trots!

Is gevraagd en nee, ze vinden het niet leuk. Met schoenen op het ijs ook niet hoor.  Misschien kom jij uit een omgeving ( dorp?) Waar schaatsen/ ijspret heel erg leeft. Hier leeft dat helemaal niet, kinderen hebben ook vaak geen schaatsen, foto's maken ligt weer lastig qua privacy- veel ouders willen hun kind niet op de foto. Bij mijn oudste dochter ( jaren terug) werd dat ook zo " positief" opgedrongen met veel valpartijen en gewonden tot gevolg. Wordt je als ouder ook niet blij van. Laten gelijkgestemden dat maar lekker na schooltijd doen. 

Ysenda schreef op 10-01-2024 om 22:26:

[..]

Het is gewoon onderdeel van school. Net als alle andere dingen.

Hier is op school blijven geen optie, de hele school gaat.

Schaatsen op een sloot is geen onderdeel van school. Dat jouw school iedereen verplicht om mee te gaan dat kan. 

Mevrouw75 schreef op 10-01-2024 om 22:23:

[..]

De mijne ook


anyway, maakt niet uit, we hebben sws een andere mening welke tip we to mee geven.

Tuurlijk

Gingergirl schreef op 10-01-2024 om 22:37:

[..]

Tuurlijk

Wel een beetje rare opmerking. 

Gingergirl schreef op 10-01-2024 om 22:36:

[..]

Schaatsen op een sloot is geen onderdeel van school. Dat jouw school iedereen verplicht om mee te gaan dat kan.

Het hoort hier bij gym. Dus het hoort wel bij school. 

Ysenda schreef op 10-01-2024 om 22:43:

[..]

Het hoort hier bij gym. Dus het hoort wel bij school.

Dat heeft de school dan zelf bedacht want het valt niet onder het bewegingsonderwijs. Tenzij ze er professionele lessen van maken/ voor iedereen schaatsen regelen etc dan worden het echte lessen die je onder bewegingsonderwijs kunt laten vallen. Glijden op je schoenen op de sloot is geen les in bewegingsonderwijs.

Gingergirl schreef op 10-01-2024 om 22:47:

[..]

Dat heeft de school dan zelf bedacht want het valt niet onder het bewegingsonderwijs. Tenzij ze er professionele lessen van maken/ voor iedereen schaatsen regelen etc dan worden het echte lessen die je onder bewegingsonderwijs kunt laten vallen. Glijden op je schoenen op de sloot is geen les in bewegingsonderwijs.

Ik kan het blijven herhalen, jij ook, maar dat maakt niet dat je gelijk hebt of krijgt. Je kunt meer activiteiten op en rond de schaatsbaan doen. Geregeld door de gymdocenten. 

ik zou hem thuis houden 
Hij geeft heel duidelijk z'n grens aan en als ik u was zou ik daar naar luisteren ipv hem te negeren en hem te dwingen om wel te gaan

Niet alleen ga JIJ z'n grens over ook leer je hem om z'n grenzen overgegaan en dat het er niet toe doet

Nog even iets anders ik heb het topic tot op hede nog niet alles gelezen (wel de hoofdpost maar niet alle reacties)
Maar ik vind dat de meesten nogal hard zijn
En dan bedoel ik eigenlijk onredelijk hard 
Zo sta ik er niet in 

Ysenda schreef op 10-01-2024 om 22:51:

[..]

Ik kan het blijven herhalen, jij ook, maar dat maakt niet dat je gelijk hebt of krijgt. Je kunt meer activiteiten op en rond de schaatsbaan doen. Geregeld door de gymdocenten.

Je moet eens niet zo hard zijn iets meer medeleven mag wel

Mevrouw75 schreef op 10-01-2024 om 22:19:

Ik vind de optie van to gewoon een prima optie;
Wat zouden jullie doen? Hem gewoon mee laten gaan (zonder schaatsen, met bijvoorbeeld een slee)? Ik neig hiernaar, in combinatie met een seintje naar de juf dat ze hem een beetje zijn eigen gang moet laten gaan. Er zijn vast ook andere kinderen die niet kunnen of willen schaatsen, misschien is het dus best gezellig ook zonder schaatsen.

En ik vind het een onzin optie om dit je kind op te dringen 

Als to wil schaatsen dan moet ze dat lekker doen Maar niet via haar zoon dwingen 

Kikki39 schreef op 10-01-2024 om 21:14:

hoe erg is de stress dan? In de openingspost werd hij boos en verdrietig, dat kan, maar of het dagen niet slapen is geweest is volgens mij niet ter sprake.

Hij hoeft niet alleen dagen niet te kunnen slapen om te bewijzen dat het serieus is

Knip


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.