Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

14-02-2022 om 11:08

Kinderfeestje bij kind+ ouder die je nog niet gezien hebt?


Oh ik zie nu dat ze ruim 20 kleuters vijf uur gaan vermaken in de varkensstal. Ze kunnen beter met de juf overleggen en hier een echt schoolreisje van maken MET begeleidende ouders (dus per ouder 4 kinderen). Geen feestje. Nog meer reden om dit met de juf én de ouders te bespreken en zo'n bezoekje duurt dan hooguit 1,5 uur. 

Caramelzeezoutchocola schreef op 14-02-2022 om 12:01:

[..]

Qua bezigheid staat er op de uitnodig dat ze leuke dingen gaan doen op hun varkens boerderij, met biggetjes enzo, en of er kleding meegegeven wordt die vies mag worden.

Dat klinkt op zich best leuk en dan hebben ze ook niet een hele klas kinderen aan hun keukentafel zitten. Al vind ik het dan alsnog een hele onderneming met zoveel kinderen waarvan de ouders er nog geen kennen.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-02-2022 om 12:11

kenfan schreef op 14-02-2022 om 11:43:

Onbekende ouders is niet het probl

[..]

Bij de meeste ouders kun je ervan uitgaan dat ze verantwoordelijk en verstandig genoeg zijn om je kind een paar uurtjes aan toe te vertrouwen, ook als je nooit gezien. DIt lijkt me zo'n ondoordacht plan dat ik bij deze ouders ook mijn twijfels zou hebben over de veiligheid van mijn kind. Ik zou allereerst aan die ouders vragen hoe ze denken met 20+ kleuters veilig naar huis toe lopen en hoe ze denken het grut zolang bezig te houden. Het is een vak uiteindelijk, kleuterjuf waarvoor vier jaar naar de Pabo moet.

Als je kind nog niet naar feestjes taalt, dan zou ik gewoon afzeggen. Of als het wel graag wil eerder ophalen en als het even kan zelf meelopen na schooltijd .

Ik vertrouw erop dat mn kind niet in 7 sloten tegelijk loopt en goed naar de mama/papa luistert.

Kleuters zijn soms best wel ongeleide projectielen, zeker als ze enthousiast zijn.
Ze wonen dus vrij groot, dat is mooi. Ik zag bij ons al niet voor me waar ik 23 kinderen moet laten. Maar dan nog, je gaat met dieren werken. 23 kleuters loslaten bij een stel biggen klinkt niet heel verantwoord. Dat kan inderdaad beter een keer in een klassenuitje naar de boerderij met hulpouders en juf die meegaan. 
Het zou zomaar kunnen dat die ouders hun kind een goede start willen geven en hopen dat het door dit feestje meteen populair wordt. Helaas hangt dat vaak niet van dit soort dingen af hoe goed je kind in de groep ligt.

ik moet er zelf niet aan denken (zoveel kinderen m) maar laat mijn kind rustig naar een feestje gaan waarvan ik de ouder niet ken. 

MamaE schreef op 14-02-2022 om 12:14:

Kleuters zijn soms best wel ongeleide projectielen, zeker als ze enthousiast zijn.
Ze wonen dus vrij groot, dat is mooi. Ik zag bij ons al niet voor me waar ik 23 kinderen moet laten. Maar dan nog, je gaat met dieren werken. 23 kleuters loslaten bij een stel biggen klinkt niet heel verantwoord. Dat kan inderdaad beter een keer in een klassenuitje naar de boerderij met hulpouders en juf die meegaan.
Het zou zomaar kunnen dat die ouders hun kind een goede start willen geven en hopen dat het door dit feestje meteen populair wordt. Helaas hangt dat vaak niet van dit soort dingen af hoe goed je kind in de groep ligt.

Misschien zijn er nog wel andere volwassenen bij om te helpen met het feestje? Staat er geen telefoonnummer op om eventueel via whatsapp wat vragen te stellen aan een van de ouders? Bij een kinderfeestje denk ik ook aan spelletjes doen, eventueel knutselen, iets eten en drinken. Ze zullen vast geen hele middag tussen de biggetjes rondscharrelen.

Poezekat schreef op 14-02-2022 om 12:17:

[..]

Misschien zijn er nog wel andere volwassenen bij om te helpen met het feestje? Staat er geen telefoonnummer op om eventueel via whatsapp wat vragen te stellen aan een van de ouders? Bij een kinderfeestje denk ik ook aan spelletjes doen, eventueel knutselen, iets eten en drinken. Ze zullen vast geen hele middag tussen de biggetjes rondscharrelen.

Maar dan nog is het feestje veel te lang. Ik ga ook niet vijf uur met mijn kinderen op het feestje van de kinderen van mijn vriendin zitten op die leeftijd. Dan is een uurtje of 2 meer dan genoeg. 

Je hebt er een slecht gevoel bij. Dat is reden genoeg om je kind niet te laten gaan.

Het zijn inderdaad veel kinderen. Ik zou eens contact met die ouders zoeken. Wat leuk dat mijn kind is uitgenodigd, klinkt als een hele onderneming. Hoe ga je dat regelen etc. Gewoon even vissen naar. 
Voor het zelfde geld hebben de ouders een heel doordacht plan . Ontvangen ze vaker kinderen van die leeftijd op hun boerderij en hebben veel hulp en activiteiten programma. 
Wat betreft tijd, hier was het vroeger op de woensdagmiddag ook wel die tijden als je een activiteit ging doen en avondeten er inzat.

Aiden schreef op 14-02-2022 om 12:04:

Echt niet doen, meld je kind af. Heeft niks te maken met dat je ze niet kent maar dit plan is ondoordacht en superslecht. Ik zou het er met de juf over hebben dat het verstandig is dat ze even in gesprek gaat met deze ouders. Dat het heel lief is om een feestje te organiseren maar dat je dat niet doet als het kind vier wordt met een hele klas. Behoed die ouders voor een catastrofe en nare start van de schooltijd van hun kind. Ze weten denk ik niet beter dus dan moet iemand ze helpen. Je kunt ook zelf in gesprek gaan met die ouders en de mogelijke problemen voorleggen die zij niet zien. Hebben ze wel alle telefoonnummers van alle ouders?

Hoe weet je dat nou? Misschien zijn alle opa’s en oma’s wel opgetrommeld inclusief ooms en tantes van het kind om te helpen. 

Aannames, aannames, aannames. Je hebt de gegevens. Is het een idee om een open en respectvol gesprek aan te gaan waarin je vraagt naar de plannen en je aangeeft dat het je op het eerste gezicht wat veel lijkt maar het niet goed kan inschatten op basis van de informatie die je hebt. Wellicht kloppen de aannames en is het vragen of anarchie maar wellicht is het vele malen meer doordacht en gewoon oké geregeld. 

Een groep van 23 kleuters heeft minstens 4 begeleiders nodig. Als mijn kind graag wil gaan zou ik de ouders van de jarige bellen en vragen hoe ze het organiseren en hoeveel begeleiding aanwezig is. Een werkende boerderij kan voor kleuters ook best gevaarlijk zijn. Als alleen de ouders aanwezig zijn zou ik mijn kind niet laten gaan.

Misschien geven die mensen al jaren kinderfeestjes op hun boerderij... Maar dan nog vind ik het ook wel erg lang en met erg veel en erg jonge kinderen. Dus eens met voorgangers: informeer even bij die ouders hoe ze dit gaan organiseren. En vind je dat lastig, dan zou ik dat via de leerkracht spelen. 

Zit trouwens te bedenken dat 10 jaar geleden (dochter werd 5) . We ook een boerderijfeestje hadden. 
Dochter had toen minder kinderen uitgenodigd. (je betaalde een bedrag per groepje van max xxkinderen) Op de boerderij kregen je een begeleider vd boerderij per groepje. Waren ook 3 uurtjes op de boerderij.
En daarvoor lunch en cadeautjes en na afloop samen patat thuis gegeten. Dus ook ongeveer 5 uur zoet. 
Als ik een grote ruimte had waar het eten ook kon en ik hoefde niet te betalen voor de boerderij...had ik ook wel de hele klas uitgenodigd . En gevraagd of man en de oma's wilde helpen.
Dat had ik dan met gemak aangedurfd. Maar goed ik was in het verleden ook kleuterjuf. 
Dus mijn advies praat met die ouders. 

Roze_Hommel schreef op 14-02-2022 om 11:27:

Ik vind het apart bedacht van de ouders en zou het zelf nooit zo doen, maar als mijn kind er zin in heeft en naar toe wil gaan, dan zou ik hem/haar gewoon laten gaan.

Dit. En ik zou even een berichtje doen dat ik het leuk vindt om van tevoren kennis te maken, of ze zin hebben in een bakkie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.