Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

14-02-2022 om 11:08

Kinderfeestje bij kind+ ouder die je nog niet gezien hebt?

Mijn dochter (5) kreeg een uitnodiging van een meisje die na de voorjaarsvakantie begint in groep 1. Het meisje heeft alleen nog een paar dagen gewend en ik heb haar en/of haar ouder(S) nog niet gezien. Heel de klas is uitgenodigd en het is gelijk vanuit school mee van 12.15 uur tot 17.00. Ik vind dat wel erg lang voor een feestje maar goed. Zouden jullie toch naar het feestje laten gaan?


PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-02-2022 om 11:14

ja hoor, waarom niet?

Ik vind dat ook vrij lang, zeker voor een kind dat vier wordt en net begint en dan meteen de hele klas uitnodigt. Zowel dat kind als de ouders kennen helemaal niemand en dan nodigen ze meteen 20+ kinderen uit. 
Dus dat kind wordt net vier en na twee dagen staat het huis vol met nog vrijwel wildvreemde kinderen. Ik vind dat vooral heel raar van de ouders.
Veel kinderen moeten even wennen aan school en vinden speelafspraakjes ook spannend. Laat staan een feestje met de hele klas. 
Wij hebben met vier jaar helemaal nog geen kinderfeestje gegeven want dochter ging net naar school en vriendschappen moeten zich dan nog ontwikkelen.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

14-02-2022 om 11:26

MamaE schreef op 14-02-2022 om 11:16:

Ik vind dat ook vrij lang, zeker voor een kind dat vier wordt en net begint en dan meteen de hele klas uitnodigt. Zowel dat kind als de ouders kennen helemaal niemand en dan nodigen ze meteen 20+ kinderen uit.
Dus dat kind wordt net vier en na twee dagen staat het huis vol met nog vrijwel wildvreemde kinderen. Ik vind dat vooral heel raar van de ouders.
Veel kinderen moeten even wennen aan school en vinden speelafspraakjes ook spannend. Laat staan een feestje met de hele klas.
Wij hebben met vier jaar helemaal nog geen kinderfeestje gegeven want dochter ging net naar school en vriendschappen moeten zich dan nog ontwikkelen.

Ik had net 4 ook, nog geen kinderfeestje gedaan. Wat mij tegenstaat is dat ik geen van de ouders, en het kind zelf nog niet gezien heb, ik weet dus niet wat voor mensen het zijn en dan gelijk zo lang met vreemden. Het is vanuit school, ze wonen vlakbij school en daar gaan ze lopend heen met de hele klas.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

14-02-2022 om 11:26

Caramelzeezoutchocola schreef op 14-02-2022 om 11:26:

[..]

Ik had met 4 ook nog geen kinderfeestje gedaan. Wat mij tegenstaat is dat ik geen van de ouders, en het kind zelf nog niet gezien heb, ik weet dus niet wat voor mensen het zijn en dan gelijk zo lang met vreemden. Het is vanuit school, ze wonen vlakbij school en daar gaan ze lopend heen met de hele klas.

Ik vind het apart bedacht van de ouders en zou het zelf nooit zo doen, maar als mijn kind er zin in heeft en naar toe wil gaan, dan zou ik hem/haar gewoon laten gaan. 

Onbekende ouders is niet het probl

BlueFawn schreef op 14-02-2022 om 11:14:

ja hoor, waarom niet?

Bij de meeste ouders kun je ervan uitgaan dat ze verantwoordelijk en verstandig genoeg zijn om je kind een paar uurtjes aan toe te vertrouwen, ook als je nooit gezien. DIt lijkt me zo'n ondoordacht plan  dat ik bij deze ouders ook  mijn twijfels  zou hebben over de veiligheid van mijn kind. Ik zou allereerst aan die ouders vragen hoe ze denken met 20+ kleuters veilig naar huis toe lopen en hoe ze denken het grut zolang bezig te houden. Het is een vak uiteindelijk, kleuterjuf waarvoor vier jaar naar de Pabo moet.

Als je kind nog niet naar feestjes taalt, dan zou ik gewoon afzeggen. Of als het wel graag wil eerder ophalen en als het even kan zelf meelopen na schooltijd . 

 

Ik kan me niet voorstellen waarom je allemaal kleuters wil uitnodigen waarvan je niet eens weet hoe ze heten, en dan zo lang. Dan moet je echt wel heel gek zijn op kleuters (maar dan had je jezelf al voorgesteld tijdens de wendagen*) of je denkt dat je je kind er populair mee maakt of zo.

* dat je de ouders niet hebt gezien, is dat omdat ze er niet waren, of omdat je er zelf weinig bent? In dat laatste geval zou je de juf kunnen vragen wat ze ervan vindt. Misschien zou ik dat sowieso doen.

Mijn ding zou het ook niet zijn om gelijk met een hele klas, nog onbekende, kinderen een feestje te vieren. Of het moet een klein klasje zijn, dat kan natuurlijk ook. En dat er meerdere ouders aan het helpen zijn om alles in goede banen te leiden. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

14-02-2022 om 11:57

Valeria schreef op 14-02-2022 om 11:48:

Ik kan me niet voorstellen waarom je allemaal kleuters wil uitnodigen waarvan je niet eens weet hoe ze heten, en dan zo lang. Dan moet je echt wel heel gek zijn op kleuters (maar dan had je jezelf al voorgesteld tijdens de wendagen*) of je denkt dat je je kind er populair mee maakt of zo.

* dat je de ouders niet hebt gezien, is dat omdat ze er niet waren, of omdat je er zelf weinig bent? In dat laatste geval zou je de juf kunnen vragen wat ze ervan vindt. Misschien zou ik dat sowieso doen.

Het meisje heeft maar 4 ochtenden ( 1 maand lang) gewend en die dag ben ik er zelf niet , dan brengt mijn man de kinderen. Hij heeft toen die moeder/ vader ook niet gezien omdat die al weg waren of nog moesten komen.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

14-02-2022 om 11:58

Poezekat schreef op 14-02-2022 om 11:50:

Mijn ding zou het ook niet zijn om gelijk met een hele klas, nog onbekende, kinderen een feestje te vieren. Of het moet een klein klasje zijn, dat kan natuurlijk ook. En dat er meerdere ouders aan het helpen zijn om alles in goede banen te leiden.

Het is een klas van 23 kinderen. Flink dus.

Ik heb er geen problemen mee als mijn kind een keer ergens gaat spelen waar ik de ouders niet of niet goed ken. Over het algemeen gaat dat echt wel goed. Maar dat is dan één op één. Deze ouders kennen geen van de kinderen, zelfs de namen niet en hun kind kent ze dan net twee dagen. Ik voorzie dat dit fout gaat want ze hebben hier waarschijnlijk niet goed over nagedacht. Hoeveel kleuters nodigen nu de hele klas uit voor hun feestje?
Dat naar huis toe lopen is één ding, maar een gemiddeld huis is niet ingericht als kleuterklas. Hoe ga je dat organiseren? Wat ga je met ze doen? 
Ik vind het ook best raar om naar een feestje te gaan van iemand die je niet kent.

Caramelzeezoutchocola schreef op 14-02-2022 om 11:57:

[..]

Het meisje heeft maar 4 ochtenden ( 1 maand lang) gewend en die dag ben ik er zelf niet , dan brengt mijn man de kinderen. Hij heeft toen die moeder/ vader ook niet gezien omdat die al weg waren of nog moesten komen.

Dat is ook best raar als je van plan bent om de hele klas uit te gaan nodigen. Dan wil je op z'n minst toch een idee krijgen van wat je in huis haalt, lijkt mij, en dus even een tijdje rondkijken in die klas. 

Maar misschien halen ze wel een entertainer in huis die het allemaal regelt en hoeven ze helemaal niets te weten van de kinderen

Ik zou toch wel even de juf vragen.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

14-02-2022 om 12:01

kenfan schreef op 14-02-2022 om 11:43:

Onbekende ouders is niet het probl

[..]

Bij de meeste ouders kun je ervan uitgaan dat ze verantwoordelijk en verstandig genoeg zijn om je kind een paar uurtjes aan toe te vertrouwen, ook als je nooit gezien. DIt lijkt me zo'n ondoordacht plan dat ik bij deze ouders ook mijn twijfels zou hebben over de veiligheid van mijn kind. Ik zou allereerst aan die ouders vragen hoe ze denken met 20+ kleuters veilig naar huis toe lopen en hoe ze denken het grut zolang bezig te houden. Het is een vak uiteindelijk, kleuterjuf waarvoor vier jaar naar de Pabo moet.

Als je kind nog niet naar feestjes taalt, dan zou ik gewoon afzeggen. Of als het wel graag wil eerder ophalen en als het even kan zelf meelopen na schooltijd .

Qua bezigheid staat er op de uitnodig dat ze leuke dingen gaan doen op hun varkens boerderij, met biggetjes enzo, en of er kleding meegegeven wordt die vies mag worden.

Caramelzeezoutchocola schreef op 14-02-2022 om 12:01:

[..]

Qua bezigheid staat er op de uitnodig dat ze leuke dingen gaan doen op hun varkens boerderij, met biggetjes enzo, en of er kleding meegegeven wordt die vies mag worden.

ooow had je er niet meteen even bij kunnen zetten dat ze niet met een hele kleuterklas in een woonkamer gaan zitten!

Ik denk dat bij de meeste mensen gewone huizen op loopafstand van school staan en geen varkensboerderijen.

Echt niet doen, meld je kind af. Heeft niks te maken met dat je ze niet kent maar dit plan is ondoordacht en superslecht. Ik zou het er met de juf over hebben dat het verstandig is dat ze even in gesprek gaat met deze ouders. Dat het heel lief is om een feestje te organiseren maar dat je dat niet doet als het kind vier wordt met een hele klas. Behoed die ouders voor een catastrofe en nare start van de schooltijd van hun kind. Ze weten denk ik niet beter dus dan moet iemand ze helpen. Je kunt ook zelf in gesprek gaan met die ouders en de mogelijke problemen voorleggen die zij niet zien. Hebben ze wel alle telefoonnummers van alle ouders? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.