Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

14-02-2022 om 11:08

Kinderfeestje bij kind+ ouder die je nog niet gezien hebt?


Ik zou het prima vinden. Ik zou het zelf nooit willen organiseren maar als andere ouders dat willen doen gaan ze hun gang maar Als mijn kind zou willen mogen ze gerust gaan. 
Hier zijn de feestjes overigens ook meestal op woensdag na school en dan tot een uur of 17:00, ook bij de kleuters. Soms zijn de feestjes op zaterdag en dan is het vaak iets korter (van 14:00 tot 17:00/18:00.) 

Feestjes die niet direct na school zijn doordeweeks vind ik heel vervelend want dan kan mijn kind meestal niet gaan omdat wij dan niet kunnen brengen. Te vroege eindtijd is wat dat betreft ook vervelend omdat wij dan ook niet kunnen halen. Wat dat betreft vind ik het fijn als een feestje gelijk na schooltijd is en dan wat langer doorgaat zodat mijn kind ook mee kan. 

Een feestje met 20+ kinderen moet ik niet aan denken maar mijn kinderen zijn ook wel eens op een feestje met de hele klas geweest. Vonden ze heel leuk.

Dat de jarige net op school zit zou me voor de jarige een drempel lijken maar niet voor de andere kinderen want die kennen elkaar al. Maar dit kan wel een heel extravert kind zijn dat dol is op drukte, dat zullen de ouders zelf wel in kunnen schatten. 

Ik zou kijken of mijn kind het leuk zou vinden en dan zouden ze gerust mogen gaan.

Mijn kind had ooit een kinderfeestje op woensdagmiddag uit school vandaan tot 18 uur. Geen idee hou oud maar ik gok dat hij 6 of 7 was. Moeder was Portugese en onbekend met het fenomeen partijtjes, dus geen ervaring. Ik had overigens een heerlijke vrije middag maar toen ik om 18 uur (!?) aankwam trof ik een compleet uitgeputte moeder en hulpvriendin aan die totaal hadden onderschat hoe lang dat was, en het was het laatste gedeelte alleen nog maar ruzie en huilen geweest met de kinderen. Denk dat het er 12 waren.


Was voor mij ook meteen een les, en doe deze aardige mensen een plezier en loop er zelf eens heen voor overleg of doe het via of met de juf samen. Maak er een begeleide excursie van, en laat het maximaal 3 uur duren. Ik gok dat het hun oudste kind is en ze geen idee hebben. Denk dat ze je achteraf dankbaar zijn. Wel een leuke manier om zo meteen iedereen te leren kennen als ouders.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-02-2022 om 17:12

pluis schreef op 14-02-2022 om 17:07:

Mijn kind had ooit een kinderfeestje op woensdagmiddag uit school vandaan tot 18 uur. Geen idee hou oud maar ik gok dat hij 6 of 7 was. Moeder was Portugese en onbekend met het fenomeen partijtjes, dus geen ervaring. Ik had overigens een heerlijke vrije middag maar toen ik om 18 uur (!?) aankwam trof ik een compleet uitgeputte moeder en hulpvriendin aan die totaal hadden onderschat hoe lang dat was, en het was het laatste gedeelte alleen nog maar ruzie en huilen geweest met de kinderen. Denk dat het er 12 waren.


Was voor mij ook meteen een les, en doe deze aardige mensen een plezier en loop er zelf eens heen voor overleg of doe het via of met de juf samen. Maak er een begeleide excursie van, en laat het maximaal 3 uur duren. Ik gok dat het hun oudste kind is en ze geen idee hebben. Denk dat ze je achteraf dankbaar zijn. Wel een leuke manier om zo meteen iedereen te leren kennen als ouders.

Waarom zo bemoeizuchtig? Mensen geven een kinderfeest voor hun jarige kind, wie weet hebben ze helemaal geen zin in een begeleid klasseuitstapje. Laat die mensen gewoon lekker hun eigen feestje vieren en bemoei maar gewoon niet.

TanSwallow86

TanSwallow86

14-02-2022 om 17:40

Je zegt, het is op loopafstand, loopafstand qua voetstappen van een volwassene of voetstappen van een kleuter. Zit wel verschil in en nee ik zou kind niet laten gaan zonder extra info

pluis schreef op 14-02-2022 om 17:07:

Mijn kind had ooit een kinderfeestje op woensdagmiddag uit school vandaan tot 18 uur. Geen idee hou oud maar ik gok dat hij 6 of 7 was. Moeder was Portugese en onbekend met het fenomeen partijtjes, dus geen ervaring. Ik had overigens een heerlijke vrije middag maar toen ik om 18 uur (!?) aankwam trof ik een compleet uitgeputte moeder en hulpvriendin aan die totaal hadden onderschat hoe lang dat was, en het was het laatste gedeelte alleen nog maar ruzie en huilen geweest met de kinderen. Denk dat het er 12 waren.


Was voor mij ook meteen een les, en doe deze aardige mensen een plezier en loop er zelf eens heen voor overleg of doe het via of met de juf samen. Maak er een begeleide excursie van, en laat het maximaal 3 uur duren. Ik gok dat het hun oudste kind is en ze geen idee hebben. Denk dat ze je achteraf dankbaar zijn. Wel een leuke manier om zo meteen iedereen te leren kennen als ouders.

Het feest waar het kind van TO voor uitgenodigd is duurt tot 17 uur dus dat scheelt al een uur. Natuurlijk kan het tegenvallen voor degene die het organiseren en begeleiden maar daar leren ze ook weer van. 

Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik er blij mee zou zijn als ouders met het voorstel zouden komen om er een begeleide excursie van te maken. Echter zou ik er geen moeite mee hebben als ouders me, in dit geval, van tevoren zouden appen met wat vragen. 

Nee, ik zou dat absoluut niet gedaan hebben. Mijn zoon was dan wel een met gebruiksaanwijzing (wat een extra tegen-motivatie geeft)maar ik denk dat deze ouders de populariteit van hun kind denken in te kopen en niet weten wat ze zich op de hals halen. Dus voor mijn kind zou dat sowieso niet veilig zijn, maar misschien voor meer kinderen niet.

Mijn kinderen wisselen nogal van vriendjes en houden niet van kinderen thuis uitnodigen. Dus ik heb al meermaals kinderen uitgenodigd op kinderfeestjes die ik nog nooit gezien had. Is altijd prima gegaan. Ik zocht dan wel van te voren even contact met de ouder via de app (telefoonnummer in groepsapp) en bood aan op het schoolplein even gedag te zeggen voor een gezicht erbij.

Vijf uur lang een hele klas vind ik wel heftig, maar als zij het zien zitten, tja zou ik wel doen. 

Ik vermoed dat het gedaan wordt vanuit op zicht...kind is nieuw en zo leer je iedereen beetje kennen.  De kinderen dan he.....of je ze er een plezier mee doet weet ik niet. Het is vrij lang...moet er zelf niet aan denken.  

Maar je kunt ook contact zoeken.  Joh....pietje is zulke lange feestjes niet gewend. Bel me als je er genoeg van hebt dan haal ik Piet op.

Eerste feestje van mijn dochter was in een afgehuurde speeltuin. Ideaal...overzichtelijk met groot hek er om heen. Kinderen konden nergens weg lopen.  Daar zou ik 23 kinderen wel kunnen vermaken. 
En misschien vergissen ze zich wel in de planning.  Ik dacht eerste keer ook...half uur cadeautjes uitpakken, half uurtje eten. Dat was dus beide binnen 10 minuten klaar. 

Dat er kinderen komen die jij niet kent, maar waar je kind op school en de bso wel veel mee speelt, vooruit. Maar dat je kind de jarige ook niet kent, dat vind ik vooral vreemd. Ik zou ook echt vreemd opkijken als mijn dochter een uitnodiging krijgt van een kind dat zij ook niet kent. Echt verbieden zou ik het niet direct, mijn dochter kan zich prima gedragen in een groep en breekt de tent niet af, daar durf ik wel op te vertrouwen. Maar dat ik er nu echt enthousiast van zou worden, nou nee.

En je hebt er gewoon types tussen zitten....echte oerouders. Die kunnen hier enorm van genieten. 

Waar ben je bang voor?
Als in: wat zou er mis kunnen gaan dat jouw kind kan schaden?
Als je dat kunt benoemen, kun je ook bedenken of het een reële angst/onzekerheid is of dat het meer gaat om iets wat jij zelf niet zou doen.

Een van onze kinderen is ooit eens uitgenodigd op het 5e verjaardagsfeestje van een klasgenoot die wij amper gezien hadden. Dat jongetje was nieuw in de klas en kende niet zoveel kinderen, ik geloof niet dat onze zoon er mee gespeeld had en de ouders kende ik ook niet - misschien eens gezien.
Het feestje was mee uit school en hij zou rond half 6 thuis gebracht worden. Dat was voor die tijd al behoorlijk lang, meestal was het mee uit school en dan vóór avondeten terug of zelf brengen en dan ná avondeten terug.

Toen onze zoon na zessen nog niet thuis gebracht werd, werd ik toch wel even nerveus 😂 en ik had geen idee hoe ik eventeel (tzt) die ouders kon bereiken.
Uiteindelijk werd hij rond half zeven thuis gebracht. Ze hadden een erg leuk feestje in een binnenspeeltuin gehad en het was allemaal een beetje uitgelopen 😊.

Hij is hier een maand erna ook nog op 'ons' feestje geweest en ik geloof dat hij na een jaar weer naar een andere school ging, maar onze zoon vertelde later (hij weet het nu nog - zo'n 15 jaar later) dat hij dit helemaal geen leuke jongen vond.
Dat feestje was trouwens een verschrikking omdat twee jongens voortdurend ruzie met elkaar maakten, die moesten we dus uit elkaars buurt houden, weet ik me nog te herinneren. De kinderen vonden het wel erg leuk, dat is dan toch een troost... Pfff.

Hoe sta je er tegenover om contact op te nemen met de ouders en een gesprek aan te gaan waarin je je zorg deelt) 

Bijtje82

Bijtje82

15-02-2022 om 21:07

Ik zou gewoon even contact zoeken met de ouders. Gewoon even kennismaken. Dan kun je daarna altijd nog beslissen of je haar laat gaan. 
Er is voor alles wat te zeggen, maar je kunt het ook zo bekijken dat de kinderen elkaar beter leren kennen en de ouders op deze manier ook in contact komen met andere ouders.
Voor de school is het vaak toch kliekjes en kom je er als nieuwe ouder niet snel tussen. En door die corona toestand is contact met anderen ook nihil. 

En.. Ouders die zich geen raad weten met zoveel kinderen, zullen ook nooit zoveel kinderen uitnodigen. Daarbij.. Zeker in deze tijd zullen er veel kinderen afvallen, dus denk dat dat wellicht ingecalculeerd is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.