Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Jouw kind op een voetbalplaatje

Peiling

Zou jouw kind dit mogen?
95 stemmen
37%
28%
35%

EmmaT schreef op 04-07-2024 om 15:43:

'Afgezien van het feit dat ik niet wil dat Jan en alleman een foto van mijn kind bij de boodschappen kan krijgen zie ik ook hoe het kan leiden tot pesterijtjes'

Hoe dan? Een kind dat met zijn voetbalmaatjes op een foto staat?

ze staan niet met elkaar op de foto, het is een foto van 1 kind.

Ik heb hier gezien dat dat plaatje op de lantaarnpaal geplakt werd met bv het woord sukkel er onder geschreven. Dat wil je je kind niet aan doen als het al niet lekker in de groep ligt. 

AnanasBevrijdingsFront

AnanasBevrijdingsFront

04-07-2024 om 15:52 Topicstarter

Ik zie dat ik hier de enige in ben. En dat ik hier te zwaar aan til. Zoontje vindt het een heel leuk plan, man ziet ook geen beren op de weg, dus kind mag straks gewoon in het voetbalboek. 

Ik vind het dus echt een vreemd idee dat onbekenden zouden kunnen beschikken over een pasfoto met naam en toenaam. Ik ga er maar vanuit dat de mensen die geen kind op de club hebben die plaatjes niet aannemen. 

AnanasBevrijdingsFront schreef op 04-07-2024 om 15:52:

Ik zie dat ik hier de enige in ben. En dat ik hier te zwaar aan til. Zoontje vindt het een heel leuk plan, man ziet ook geen beren op de weg, dus kind mag straks gewoon in het voetbalboek.

Ik vind het dus echt een vreemd idee dat onbekenden zouden kunnen beschikken over een pasfoto met naam en toenaam. Ik ga er maar vanuit dat de mensen die geen kind op de club hebben die plaatjes niet aannemen.

Je bent zeker niet de enige. Ik heb zelfs geweigerd zoon op foto's op de school website te publiceren.

Dit hebben wij ook geweigerd, en bij ons waren er meer ouders die het ronduit een slecht plan vonden. Dus is het hele plan afgeserveerd.

AnanasBevrijdingsFront schreef op 04-07-2024 om 15:52:


Ik vind het dus echt een vreemd idee dat onbekenden zouden kunnen beschikken over een pasfoto met naam en toenaam. Ik ga er maar vanuit dat de mensen die geen kind op de club hebben die plaatjes niet aannemen.

Wat zou iemand dan doen met een foto van een onbekend kind? Iemand kan zich ook mengen onder de toeschouwers van een voetbalwedstrijd en dan een nog veel betere foto  maken.

AnanasBevrijdingsFront

AnanasBevrijdingsFront

04-07-2024 om 16:38 Topicstarter

Valeria schreef op 04-07-2024 om 16:26:

[..]

Wat zou iemand dan doen met een foto van een onbekend kind? Iemand kan zich ook mengen onder de toeschouwers van een voetbalwedstrijd en dan een nog veel betere foto maken.

Nou, ik zie niet zo snel iemand een pasfoto schieten tijdens een voetbalwedstrijd. Maar het idee dat een of andere ransbak zonder problemen foto's van kleine knulletjes kan sparen, daar heb ik moeite mee. 

De kans dat het gebeurt is klein. Ik denk ook dat de vreugde (kind vindt het heel cool) de kleine kans dat... overschaduwt. Plus dat je daar gelukkig ook geen weet van hebt. Maar het is naïef om te denken dat dit niet gebeurt. 

Prima als hij dat wil. 

AnanasBevrijdingsFront schreef op 04-07-2024 om 16:38:

[..]

Nou, ik zie niet zo snel iemand een pasfoto schieten tijdens een voetbalwedstrijd. Maar het idee dat een of andere ransbak zonder problemen foto's van kleine knulletjes kan sparen, daar heb ik moeite mee.

De kans dat het gebeurt is klein. Ik denk ook dat de vreugde (kind vindt het heel cool) de kleine kans dat... overschaduwt. Plus dat je daar gelukkig ook geen weet van hebt. Maar het is naïef om te denken dat dit niet gebeurt.

Die ransbak kan die foto's ook gewoon zelf maken en dat kost m verder geen geld voor boodschappen. 

AnanasBevrijdingsFront schreef op 04-07-2024 om 15:52:

Ik zie dat ik hier de enige in ben. En dat ik hier te zwaar aan til. Zoontje vindt het een heel leuk plan, man ziet ook geen beren op de weg, dus kind mag straks gewoon in het voetbalboek.

Ik vind het dus echt een vreemd idee dat onbekenden zouden kunnen beschikken over een pasfoto met naam en toenaam. Ik ga er maar vanuit dat de mensen die geen kind op de club hebben die plaatjes niet aannemen.

Je bent niet de enige. Ik wilde het jaren geleden ook niet en de zoon van een vriendin is stevig gepest omdat hij inderdaad niet zo leuk op de foto stond. Met voornaam en achternaam zou ik sowieso niet doen. Misschien te voorzichtig, dat kan. Zoon zag het zelf ook niet zitten dus het is nooit een punt geweest. 

AnanasBevrijdingsFront schreef op 04-07-2024 om 15:52:

Ik vind het dus echt een vreemd idee dat onbekenden zouden kunnen beschikken over een pasfoto met naam en toenaam. Ik ga er maar vanuit dat de mensen die geen kind op de club hebben die plaatjes niet aannemen.

Bij ons was er de optie alleen voornaam op kaartje te plaatsen. Dat kun je altijd nog navragen.

Hier Namen ook klasgenootjes de kaartjes aan want leuk om klasgenoten te sparen. Maar verzamelalbum kregen alleen leden en begeleiders van sportvereniging.

Ik zou ook weigeren. Ik vind veel mensen heel naief in het delen van foto's van hun kinderen. En als je denkt dat met de foto van jouw kind geen gekke dingen gebeuren, het web zit vol gekken die over duizenden dan wel miljoenen foto's van kinderen beschikken. Soms hele onschuldige die ouders zelf hebben geplaatst die zij voor hun eigen fantasie gebruiken. Ik pas daar voor. En nogmaals, als je denkt dat dit ver gezocht is of dat ik overdrijf en je dan niks meer kunt doen zou ik je adviseren je er in te verdiepen. Mijn kinderen komen voor zover ik het in de hand heb nergens online, ook niet op schoolwebsites enz. 

hier in het dorp ook geweest.  En kon je bij de supermarkt kiezen voor foto’s van de voetbalclub of van de turnclub.  
Ja was groot succes 

Als kind zou willen zou ik het prima vinden. Als kind niet wil ook. Mijn kinderen zaten op beiden niet dus ze konden niet gespaard worden  Ik zie er echt geen gevaar in.

Butterflywhy schreef op 04-07-2024 om 18:56:

Ik zou ook weigeren. Ik vind veel mensen heel naief in het delen van foto's van hun kinderen. En als je denkt dat met de foto van jouw kind geen gekke dingen gebeuren, het web zit vol gekken die over duizenden dan wel miljoenen foto's van kinderen beschikken. Soms hele onschuldige die ouders zelf hebben geplaatst die zij voor hun eigen fantasie gebruiken. Ik pas daar voor. En nogmaals, als je denkt dat dit ver gezocht is of dat ik overdrijf en je dan niks meer kunt doen zou ik je adviseren je er in te verdiepen. Mijn kinderen komen voor zover ik het in de hand heb nergens online, ook niet op schoolwebsites enz.

Ik vermoed dat ze nog erg jong zijn want er komt een tijd dat ze ook gewoon een profielplaatje bij whatsapp of snapp uploaden of een bereal naar hun vrienden sturen en als je dat tot 18 wil verbieden; veel succes



absor schreef op 04-07-2024 om 19:08:

[..]

Ik vermoed dat ze nog erg jong zijn want er komt een tijd dat ze ook gewoon een profielplaatje bij whatsapp of snapp uploaden of een bereal naar hun vrienden sturen en als je dat tot 18 wil verbieden; veel succes



Inmiddels tieners en het gaat gelukkig nog steeds goed. Indd geen foto's op whatsapp etc en ze respecteren dat. Ik weet wel zeker dat alleen al een dagje uit bijna zeker zorgt voor foto's die online worden geplaatst waar je ongewild op staat. Dus ik ben niet naief. Maar ik ga er niet aan meewerken. En natuurlijk komt er een moment dat ze misschien een andere keuze maken. Maar in hun kwetsbare tijd heb ik ze niet blootgesteld aan het internet.

absor schreef op 04-07-2024 om 19:08:

[..]

Ik vermoed dat ze nog erg jong zijn want er komt een tijd dat ze ook gewoon een profielplaatje bij whatsapp of snapp uploaden of een bereal naar hun vrienden sturen en als je dat tot 18 wil verbieden; veel succes



Staat bij mijn zoon ook geen foto van hemzelf op, is nu 18+ maar wil het nu ook zelf niet.

en een kampioensfoto in de krant mag dan ook niet?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.