Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Jouw kind op een voetbalplaatje

Een grote supermarkt heeft blijkbaar als actie dat je met je voetbalclub je teams op kan geven en je kind dan als voetbalplaatje te verzamelen is. In de ouderapp is men razend enthousiast. Ik zie dit echter helemaal niet zitten. Afgezien van het feit dat ik niet wil dat Jan en alleman een foto van mijn kind bij de boodschappen kan krijgen zie ik ook hoe het kan leiden tot pesterijtjes. Kind staat niet bovenaan de apenrots zeg maar. Iedereen reageert heel verbaasd dat we geen toestemming geven. Ik ben heel benieuwd wat jullie mening is en of mensen hier ervaring mee hebben.

Peiling

Zou jouw kind dit mogen?
95 stemmen
37%
28%
35%

Ja ervaring mee . Ik vond het geen probleem. Nu jaren later is het nog steeds een leuk aandenken.

Was hier in de stad al een keer. Al jaren terug. Was een heel leuke actie. Maar we zijn een kleine stad met veel ons kent ons binnen de verenigingen. 
Mijn kind zou mogen. Leuk juist. 
Maar ik ben misschien ook naïef want ik zou echt niet weten wat een ander voor vreselijks met een voetbalplaatje van mijn kind erop kan. En dat hou ik ook graag zo. De meeste mensen deugen en plakken die dingen gewoon in het boek. Kinderen vinden het ook leuk om hun vriendjes en vriendinnetjes te sparen. En zo'n boek ligt daarna te verstoffen in de kast en/of is een leuk aandenken voor later. 

PinkFlower schreef op 04-07-2024 om 11:56:

Was hier in de stad al een keer. Al jaren terug. Was een heel leuke actie. Maar we zijn een kleine stad met veel ons kent ons binnen de verenigingen.
Mijn kind zou mogen. Leuk juist.
Maar ik ben misschien ook naïef want ik zou echt niet weten wat een ander voor vreselijks met een voetbalplaatje van mijn kind erop kan. En dat hou ik ook graag zo. De meeste mensen deugen en plakken die dingen gewoon in het boek. Kinderen vinden het ook leuk om hun vriendjes en vriendinnetjes te sparen. En zo'n boek ligt daarna te verstoffen in de kast en/of is een leuk aandenken voor later.

Precies dit. 

Mijn kind zou mogen. 

Misschien is het handig om aan je kind te vragen wat kind wil?
Als je kind supergraag wilt, moet je dit niet willen tegenhouden lijkt mij.

Ik kan me net als PinkFlower niet voorstellen wat mensen anders met voetbalplaatjes zouden willen doen dan ze in het bijbehorende album plakken. En ook ik hou dat graag zo . Maar belangrijker: als verder alle ouders enthousiast zijn over deze actie plaats je je kind natuurlijk juist in een uitzonderingspositie als je weigert. En dat lijkt me veel eerder tot pesterijen te leiden dan wel meedoen.

Hier hadden ze dit vorig jaar ook. Heel leuk. Het was wel zo dat alleen spelers en begeleiding het boek kregen om de kaartjes in ge plakken. 

Bij een kind stond wel alleen een voornaam. Bij zorgen over privacy zou je dat ook nog kunnen doen. 

Die actie was bij de Jumbo lang geleden ook toen mijn zoon kind was. Ik heb zowel een voetbalplaatje van mijn zoon als van mijn man. Mijn man was leider van het elftal. Zoon is nu 31 en hij vind het een mooie herinnering.

watertoren schreef op 04-07-2024 om 12:38:

Die actie was bij de Jumbo lang geleden ook toen mijn zoon kind was. Ik heb zowel een voetbalplaatje van mijn zoon als van mijn man. Mijn man was leider van het elftal. Zoon is nu 31 en hij vind het een mooie herinnering.

Ik ken ook iemand die zo'n boek heeft van eerste jaar dat kinderen voetballen en toevallig nu ze in het eerste zitten weer opnieuw. Leuk. 

In tegenstelling tot alle anderen hierboven begrijp ik je wel. 
Inderdaad leuk als iedereen gezellig met elkaar omgaat, maar ik heb ook wel eens gehoord dat er in de appgroep van een voetbalteam kinderen flink te kakken werden gezet of weg zijn gepest.
Zo’n plaatjes lijken mij dan ook makkelijk materiaal om eens lekker mee aan de slag te gaan als jij net dat kind bent.

Ik zou het een leuke actie vinden, tenzij kind het niet zou willen. Dan gebeurt het ook niet. Al snap ik je wel TO dat je dit liever niet wil, ook al zou ik zelf een andere keuze maken.

Hier hebben we dat een paar jaar geleden gehad. Maar dan met heel de voetbalclub. Er was ook een boek waar je alles in kon plakken.
Dat was zo leuk! De kinderen wilden zichzelf als eerste natuurlijk. En daarna werden de kaartjes op het schoolplein en bij voetbal en bij de supermarkt zelf geruild onderling. Het was echt een leuke tijd, het verbroederde erg. 

Junio schreef op 04-07-2024 om 12:49:

In tegenstelling tot alle anderen hierboven begrijp ik je wel.
Inderdaad leuk als iedereen gezellig met elkaar omgaat, maar ik heb ook wel eens gehoord dat er in de appgroep van een voetbalteam kinderen flink te kakken werden gezet of weg zijn gepest.
Zo’n plaatjes lijken mij dan ook makkelijk materiaal om eens lekker mee aan de slag te gaan als jij net dat kind bent.

Mwa, ik denk dat ze tegenwoordig liever 'digitaal knutselen'. Gewoon met mobiel een foto maken en aan de slag. 

En als ze willen pesten pesten ze toch wel. "ik heb het hele team compleet, behalve Ananasje, die was te lelijk voor de foto dus die mocht niet meedoen" "er is geen plaatje van Ananasje, want alleen voetballers mogen meedoen, geen kneuzen" "heee Ananasje, zelfs je moeder vindt dat jouw kop niet op een plaatje hoort". Linksom of rechtsom weten ze wel wat te vinden. Ik denk wel dat je je kind buiten het team/de groep zet als hij als enige niet mee mag doen. 

Ik zou niet eens op het idee komen om dat niet goed te vinden! Het is toch gewoon leuk en lief bedacht? 

Een kind dat niet zo sterk in zijn/haar schoenen staat, heeft er denk ik juist baat bij om mee te doen. Ten eerste omdat kinderen hier persoonlijk trots op zullen zijn. Hun eigen voetbalplaatje ... net als topvoetballers! Wie wil dat nou niet? Ten tweede omdat het een teamsport is en dat wordt met die plaatjes in beeld gebracht. Elk kind van het team hoort erbij, waar ze ook op die apenrots zitten. 

Jammer dat jij iets leuks, waar je kind trots op kan zijn, ziet als iets om misschien wel bang voor te zijn. 

Ik snap je twijfel. Maar hier in het dorp was ook eens zo’n actie en het was (voor zover ik weet) alleen maar leuk. Het waren alleen kinderen die op voetbal zaten. Onze dochter heeft ze allemaal gespaard en vond het superleuk om klasgenootjes/vriendjes/bekenden te hebben en te ruilen. Waar het boek gebleven is, zou ik niet weten. Ik denk ergens op zolder in een doos. 

'Afgezien van het feit dat ik niet wil dat Jan en alleman een foto van mijn kind bij de boodschappen kan krijgen zie ik ook hoe het kan leiden tot pesterijtjes'

Hoe dan? Een kind dat met zijn voetbalmaatjes op een foto staat?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.