Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Jouw kind op een voetbalplaatje

Peiling

Zou jouw kind dit mogen?
95 stemmen
37%
28%
35%

kerstbeer schreef op 05-07-2024 om 10:43:

[..]

Helemaal met je eens. Ik snap die naiviteit ook niet.

Ik vind het niet naïef, maar eerder realistisch om niet meteen van het ergste uit te gaan. Het wil niet zeggen dat je niet weet dat de mogelijkheid bestaat, zoals sommigen lijken te denken.

Ik vind het eigenlijk juist een beetje naïef om te denken dat niet meedoen aan dit soort acties voorkomt dat je kind slachtoffer wordt van 'vieze mannetjes'. Soort misplaatst veiligheidsdenken en superioriteitsgevoel; "Sam en Max en Jaap zijn nu potentiele slachtoffers maar ík heb mijn kind wél beschermd, ík ben niet zo naief als de ouders van die anderen". 

yette schreef op 05-07-2024 om 12:14:

[..]

Dit.

Ik ben bereid veel te geloven. Maar dat ineens de hele wijk volgeplakt kan worden met de foto van mijn kind en dat het er na 2 jaar nog hangt?! Neuh.

helaas gebeurt het wel.

bepaalde plaatjes zijn wat meer beschikbaar dan andere, maar ik heb bij vrienden van zoon gezien dat je net als bij de andere acties waar je plaatjes spaart een aantal idd niet makkelijk te vinden zijn, maar van anderen heb je er zo 10-15 dubbel. Even ruilen met wat vriendjes en daar hang je op de lantaarnpaal. 

Ik ben heel blij dat het mijn zoon niet was.

Ysenda schreef op 05-07-2024 om 13:05:

[..]

helaas gebeurt het wel.

bepaalde plaatjes zijn wat meer beschikbaar dan andere, maar ik heb bij vrienden van zoon gezien dat je net als bij de andere acties waar je plaatjes spaart een aantal idd niet makkelijk te vinden zijn, maar van anderen heb je er zo 10-15 dubbel. Even ruilen met wat vriendjes en daar hang je op de lantaarnpaal.

Ik ben heel blij dat het mijn zoon niet was.

Ik denk niet dat je pesten voorkomt door voetbalplaatjes af te schaffen.  Pestkoppen verzinnen gewoon iets anders hoor. 

(en, aangezien ik toch moeite heb om je verhaal te geloven ... waarom hebben die plaatjes er eigenlijk twee jaar gehangen?) 

yette schreef op 05-07-2024 om 13:26:

[..]

Ik denk niet dat je pesten voorkomt door voetbalplaatjes af te schaffen. Pestkoppen verzinnen gewoon iets anders hoor.

(en, aangezien ik toch moeite heb om je verhaal te geloven ... waarom hebben die plaatjes er eigenlijk twee jaar gehangen?)

Daar zou ik als moeder wel een flesje stickeroplosser voor over hebben om alles weg te halen als het mijn kind zou zijn of een vriendje van mijn zoon. 

AnanasBevrijdingsFront

AnanasBevrijdingsFront

05-07-2024 om 14:01 Topicstarter

Meesje schreef op 05-07-2024 om 13:04:

Ik vind het eigenlijk juist een beetje naïef om te denken dat niet meedoen aan dit soort acties voorkomt dat je kind slachtoffer wordt van 'vieze mannetjes'. Soort misplaatst veiligheidsdenken en superioriteitsgevoel; "Sam en Max en Jaap zijn nu potentiele slachtoffers maar ík heb mijn kind wél beschermd, ík ben niet zo naief als de ouders van die anderen".

Wat een ontzettend lelijke post. Dit zegt meer over jouw manier van denken dan over die van mij hoor. 

Maar goed, we hebben er met zoontje over gesproken. Hij vindt het echt een heel cool idee. De rest van het team mag ook allemaal. Daar willen we hem niet buiten plaatsen. 

yette schreef op 05-07-2024 om 13:26:

[..]

Ik denk niet dat je pesten voorkomt door voetbalplaatjes af te schaffen. Pestkoppen verzinnen gewoon iets anders hoor.

(en, aangezien ik toch moeite heb om je verhaal te geloven ... waarom hebben die plaatjes er eigenlijk twee jaar gehangen?)

waarom ze er zo lang hangen, omdat ze heel moeilijk / niet te verwijderen zijn en ze blijken ook niet zo snel te verweren. Ik zit nu ook tegen een lantaarnpaal aan te kijken met stickers die er 10 jaar geleden opgeplakt zijn. 

Bakblik schreef op 05-07-2024 om 13:48:

[..]

Daar zou ik als moeder wel een flesje stickeroplosser voor over hebben om alles weg te halen als het mijn kind zou zijn of een vriendje van mijn zoon.

Ja toch? 

Ik moet ineens aan mijn moeder denken. Toen die zag dat er een muur achter ons huis was beklad, ging ze er met een pot verf op af. Ze schilderde er een schatting zeilbootje boven en veranderde het woord in skûtsje 

Bakblik schreef op 05-07-2024 om 13:48:

[..]

Daar zou ik als moeder wel een flesje stickeroplosser voor over hebben om alles weg te halen als het mijn kind zou zijn of een vriendje van mijn zoon.

Moet je wel weten waar ze allemaal hangen of de hele tijd met een flesje stickeroplosser rondlopen.

Ysenda schreef op 05-07-2024 om 14:09:

[..]

waarom ze er zo lang hangen, omdat ze heel moeilijk / niet te verwijderen zijn en ze blijken ook niet zo snel te verweren. Ik zit nu ook tegen een lantaarnpaal aan te kijken met stickers die er 10 jaar geleden opgeplakt zijn.

Flesje terpentine/stickeroplosser/aceton en het is weg.  Echt als die plaatjes overal geplakt worden en kinderen hebben daar schade van dan ga ik ZELF aan de slag. Ga niet wachten tot het vanzelf verdwijnt of dat de gemeente iets gaat doen. 

Ysenda schreef op 05-07-2024 om 14:09:

[..]

waarom ze er zo lang hangen, omdat ze heel moeilijk / niet te verwijderen zijn en ze blijken ook niet zo snel te verweren. Ik zit nu ook tegen een lantaarnpaal aan te kijken met stickers die er 10 jaar geleden opgeplakt zijn.

Er zijn meer oplossingen hè? 


3771421-24480-stop-pesten-20.jpg

240 stickers voor €7,50 

AnanasBevrijdingsFront schreef op 05-07-2024 om 14:01:

[..]

Wat een ontzettend lelijke post. Dit zegt meer over jouw manier van denken dan over die van mij hoor.

Maar goed, we hebben er met zoontje over gesproken. Hij vindt het echt een heel cool idee. De rest van het team mag ook allemaal. Daar willen we hem niet buiten plaatsen.

Eh, ik reageer op schrijvers (zoals Kerstbeer en Butterfly) die schrijven dat ze niet snappen dat ouders zo naïef zijn over kinderen op plaatjes. Zíj beschermen hun kinderen wel tegen vieze mannetjes. Ik reageer dat ik het juist naief vind als je denkt dat je vieze mannetjes voorkomt door voetbalplaatjes te verbieden. Hoezo is mijn post lelijk en een blijk van 'mijn manier van denken'?

AnanasBevrijdingsFront

AnanasBevrijdingsFront

05-07-2024 om 15:13 Topicstarter

Meesje schreef op 05-07-2024 om 14:59:

[..]

Eh, ik reageer op schrijvers (zoals Kerstbeer en Butterfly) die schrijven dat ze niet snappen dat ouders zo naïef zijn over kinderen op plaatjes. Zíj beschermen hun kinderen wel tegen vieze mannetjes. Ik reageer dat ik het juist naief vind als je denkt dat je vieze mannetjes voorkomt door voetbalplaatjes te verbieden. Hoezo is mijn post lelijk en een blijk van 'mijn manier van denken'?

Aangezien je niet reageerde op een van deze posters maar in zijn algemeenheid ging ik er vanuit dat het een reactie was op de openingspost. En je mij daar dus van beschuldigde. Maar dat is dus niet het geval. Excuses.

Ysenda schreef op 05-07-2024 om 13:05:

[..]

helaas gebeurt het wel.

bepaalde plaatjes zijn wat meer beschikbaar dan andere, maar ik heb bij vrienden van zoon gezien dat je net als bij de andere acties waar je plaatjes spaart een aantal idd niet makkelijk te vinden zijn, maar van anderen heb je er zo 10-15 dubbel. Even ruilen met wat vriendjes en daar hang je op de lantaarnpaal.

Ik ben heel blij dat het mijn zoon niet was.

vroeger met die stickerboek plaatjes zaten er waarschijnlijk ook bepaalde plaatsjes minder in. 

Sommigen had iedereen meerdere keren dubbel, maar anderen waren bijna niet te vinden. 

Ja, dan blijf je natuurlijk zakjes kopen.

Vind het dus niet zo raar dat sommigen vaak voorkomen. 

Meesje schreef op 05-07-2024 om 14:59:

[..]

Eh, ik reageer op schrijvers (zoals Kerstbeer en Butterfly) die schrijven dat ze niet snappen dat ouders zo naïef zijn over kinderen op plaatjes. Zíj beschermen hun kinderen wel tegen vieze mannetjes. Ik reageer dat ik het juist naief vind als je denkt dat je vieze mannetjes voorkomt door voetbalplaatjes te verbieden. Hoezo is mijn post lelijk en een blijk van 'mijn manier van denken'?

Er wordt zoveel gewaarschuwd voor niet te open zijn met informatie over kinderen. 

Waar heb ik nu weer gezegd dat je zo vieze mannetjes helemaal voorkomt? 

Maar je voorkomt ze inderdaad een stuk beter als je niet te veel informatie overal neer gooit. 

Heeft niks met superieuriteit te maken, maar met luisteren naar mensen die daar studies naar hebben gedaan, die zelf of wiens naasten slachtoffer zijn geworden van grooming en politie etc en daarvoor waarschuwen.

Soms doen nare mensen zich online voor alsof ze vage bekenden zijn van iemand uit de omgeving van het slachtoffer. Des te meer informatie ze hebben, des te overtuigender ze kunnen zijn en des te makkelijker ze vertrouwen winnen. 

 Superieur ben ik zeker niet, maar voorzichtigheid wordt aangeraden door mensen die hier werkelijk iets van weten en het lijkt me beter daar naar te luisteren dan het te negeren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.