Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe streng is acceptabel


Poezekat schreef op 07-02-2022 om 13:35:

[..]

Nee, de kans dat ze verandert na een gesprek is niet groot maar ik zou haar toch eerst, wel op nette maar zeer duidelijke manier, laten weten wáárom ik mijn kind daar weg zou halen.

En liefst ook, in kindertaal, aan kind. Heel goed om te merken dat er voor je wordt opgekomen en hoe je moeder grenzen aangeeft. 

Ik vind het ook wel een red flag dat je zelf niet scherp hebt hoe andere mensen met jouw kind om mogen gaan... Misschien jezelf toch even achter de oren krabben en nadenken waar voor jou (en haar) grenzen liggen in de omgang met andere mensen.

Een juf die zo met mensen en paarden omgaat is haar titel niet waard. Er zijn echt zo veel andere stallen waar je dochter veel meer plezier kan hebben.

Een klacht indienen heeft weinig zin als het haar manege is. Dat werkt alleen als ze in loondienst is of de manege de vorm heeft van een stichting/vereniging. Je zou wel kunnen kijken of de manege een kwaliteitskeurmerk heeft van FNRS of de KNHSen daar een klacht indienen mocht dat zo zijn. Het klinkt alsof dit een hele kleine manege is dus kans groot dat dit ook niet zo is.

Ik zou verder gewoon een andere manege uitzoeken zodat je dochter de lol in het paardrijden weer terug krijgt en waar ze beter les krijgt. 

Zonder iets te zeggen zou ik wat makkelijk vinden, ik zou eerst het gesprek aangaan. 
Misschien is ze zich niet bewust, of houdt ze van macht hebben, maar het is natuurlijk niet goed. 

Als iedereen weg zou gaan zonder iets te zeggen weet ze niet wat ze verkeerd doet en gaat er in elk geval niets veranderen. Geef haar de kans, verandert er niets dan zoek je een andere plek voor haar.

Vrijevlinder schreef op 07-02-2022 om 15:18:

Zonder iets te zeggen zou ik wat makkelijk vinden, ik zou eerst het gesprek aangaan.
Misschien is ze zich niet bewust, of houdt ze van macht hebben, maar het is natuurlijk niet goed.

Als iedereen weg zou gaan zonder iets te zeggen weet ze niet wat ze verkeerd doet en gaat er in elk geval niets veranderen. Geef haar de kans, verandert er niets dan zoek je een andere plek voor haar.

Of ga weg, maar vertel wel de reden zodat andere kinderen het in de toekomst leuker hebben.
(en de juf zelf misschien ook).

Lieveheersbeest schreef op 07-02-2022 om 14:39:

Ik vind het ook wel een red flag dat je zelf niet scherp hebt hoe andere mensen met jouw kind om mogen gaan... Misschien jezelf toch even achter de oren krabben en nadenken waar voor jou (en haar) grenzen liggen in de omgang met andere mensen.

Goede opmerking.
Ik heb zelf een diagnose autisme en ik laat ook wel eens over mij heen lopen.
Maar ik heb geen kind, dat maakt het leven makkelijker.

Zoals hiervoor al genoemd. Is de manege aangesloten bij de KNHS / FNRS / M&RB / Stichting Veilige Paardensport? 

Heb je al eens rustig met de juf gepraat? Dus niet vlug, vlug tijdens leswissel, maar echt op afspraak? 

Als namelijk nooit iemand iets zegt, verandert er ook niks (niemand die klaagt, dus zal het wel goed zijn). 

Misschien kun je de juf de tip geven om eens het boek "Kinderen leren paardrijden" te lezen. 

Naast dat niemand een kind van mij zo noemt zonder consequenties, zou ik me ook zorgen maken om de behandeling van de paarden als ik dat zo lees. En persoonlijk vind ik dat je daar ook iets mee moet.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

07-02-2022 om 18:29

Bijzondere manier van doen. Ik denk dat ik vroeger met ponyrijden gestopt ben na een les van de baas zelf. Wat een lul was dat. Kleine kinderen zo behandelen, ik begrijp niet waar het goed voor is. En hoe joeg ze het paard van de grond? Wat moet ik me daarbij voorstellen? 

heb lang niet alle reacties gelezen, maar dit gedrag valt niet onder ‘ streng’ . Het is gewoon zeer negatief, heerszuchtig, kleinerend en buitengewoon onsympathiek gedrag. 
Streng  is in mijn ogen de duidelijk gecommuniceerde regels strikt handhaven. Daar heeft dit wangedrag niks mee uit te staan,

Ik vind het ook beslist niet kunnen, maar ik zou er een filmpje van willen hebben. Bewijs! Desnoods met mijn kind overleggen dat er filmpjes worden gemaakt, of voor mij part alleen geluid opnemen. Maar met bewijs sta je sterker!
Als ik dat eenmaal had.....

Raar dat je niets zegt.

dit is natuurlijk niet oke. Dat is niet alleen streng, maar het taalgebruik kan ook echt niet. Ik zou daar weg gaan en een andere manege zoeken. Het bedeft ook nog eens het plezier van je dochter in de sport. 

Mijn dochter zit op een teamsport. De trainers zijn vrijwilligers, zij coachen vanuit positiviteit en niet alleen op prestatie. Bijv goed geschoten, jammer dat jij er niet in ging, tip: volgende keer....
Ik zie soms trainers van tegenstanders negatief coachen, dat zou ik voor mijn kind niet leuk vinden. Zo'n trainer zou bij het voorbeeld hierboven roepen: Nee, weer mis. Let eens op! Luisteren! Sommigen raken gefrustreerd als ze achterstaan of staan zelf chagerijning onder hun paraplu bij regen ipv te helpen bij de warming up (lastig een bal gooien met je paraplu).

Op zoek naar een andere manege. Dat lijkt mij duidelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.