Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen reactie kinderfeestje


UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

02-11-2022 om 11:02

Valeria schreef op 02-11-2022 om 10:37:

[..]

Zo heb ik lange tijd gedaan met een vriend van me. Als hij niet kwam eten terwijl we hadden afgesproken, ach, dan had ik toch voor twee dagen? Hij was altijd of veel te laat, of hij kwam niet. Maar toen zouden we een keer iets gaan doen en hij was er weer eens niet op de afgesproken tijd. Ik wilde het toch wel graag doen en heb toen een kaartje gekocht net voordat het begon en ben naar binnen gegaan.

Flexibiliteit werkte maar 1 kant op: hij heeft nooit meer iets tegen me gezegd.

Ja zo'n instelling werkt natuurlijk ook alleen tot het moment dat je je dusdanig begint te ergeren dat het niet meer werkt. Waarschijnlijk voelde hij zich beledigd of geconfronteerd met zijn eigen gedrag? 

Ik denk dat bij vrienden het gezegde soort zoekt soort wel op gaat. Laatkomers worden vrienden met laatkomers en punctuelen met punctuelen. 

Het voorbeeld van gingergirl dat je om 16 uur afspreekt en dat mensen dan gewoon niet thuis zijn, dat vind ik echt asociaal. Zeker als je weet dat mensen langer onderweg zijn. 
Niet of veel te laat komen opdagen voor iets met een stipte begintijd (film, theater, concert) is ook irritant. Ik zou het dan ook in mijn eentje gaan doen hoor.
 

Bijtje82

Bijtje82

02-11-2022 om 11:26

Ik til niet te zwaar aan later komen als ik thuis ben en bezoek verwacht. Had vanmorgen 10u met vriendin afgesproken, krijg om 10u appje dat ze bijna vertrekt. 
Kan ik me dan niet zo aan storen, dan doe ik nog even de afwas of iets anders in huis. 
Uiteindelijk was ze er om half 11. Prima toch. 

Maar als je ergens een tijd hebt afgesproken voor een afspraak bij een bedrijf, of uitje. Dan is op tijd komen wel handig. Tuurlijk kan het een keer voorkomen dat je te laat komt, maar een keer is heus niet zo erg.
Niemand is vrij van zonden.

Er is zelfs een film gewijd aan het onderwerp 'op tijd op de juiste plaats zijn': Clockwise, met John Cleese in de hoofdrol. Dus dan weet je het wel!


https://youtu.be/3oViEN1CxPQ

Bijtje82 schreef op 02-11-2022 om 11:26:

Ik til niet te zwaar aan later komen als ik thuis ben en bezoek verwacht. Had vanmorgen 10u met vriendin afgesproken, krijg om 10u appje dat ze bijna vertrekt.
Kan ik me dan niet zo aan storen, dan doe ik nog even de afwas of iets anders in huis.
Uiteindelijk was ze er om half 11. Prima toch.

Maar als je ergens een tijd hebt afgesproken voor een afspraak bij een bedrijf, of uitje. Dan is op tijd komen wel handig. Tuurlijk kan het een keer voorkomen dat je te laat komt, maar een keer is heus niet zo erg.
Niemand is vrij van zonden.

Als het structureel is til ik er wel zwaar aan maar als het een keertje gebeurd maakt het me ook niet zoveel uit vooral als het overmacht is. 

natuurlijk vind ik het ook niet erg als vriendin een keer te laat is. Het ging me echt om te laat komen op het werk, vliegtuig, echt waardoor andere mensen last van jou hebben omdat je te laat komt. Bij een etentje een half uur later aankomen vind ik niet kunnen, de mensen zitten met eten te wachten.

dan

dan

02-11-2022 om 12:01

Bijtje82 schreef op 02-11-2022 om 11:26:

Ik til niet te zwaar aan later komen als ik thuis ben en bezoek verwacht. Had vanmorgen 10u met vriendin afgesproken, krijg om 10u appje dat ze bijna vertrekt.
Kan ik me dan niet zo aan storen, dan doe ik nog even de afwas of iets anders in huis.
Uiteindelijk was ze er om half 11. Prima toch.

Maar als je ergens een tijd hebt afgesproken voor een afspraak bij een bedrijf, of uitje. Dan is op tijd komen wel handig. Tuurlijk kan het een keer voorkomen dat je te laat komt, maar een keer is heus niet zo erg.
Niemand is vrij van zonden.

Mijn vriendin doet dat meestal ook, appje sturen wanneer ze vertrekt. Vind ik eigenlijk wel fijner dan een tijd afspreken en dan half uur later arriveren. Want als ik weet dat er iemand langs komt, dan zorg ik van tevoren al dat ik van alles gedaan heb zoals voorbereidingen voor het eten en meer van dit soort dingen. 

Wat ik erg vervelend vind, maar misschien ben ik wel een enorme zeikerd, is als ik met iemand afspreek in het dorp om iets te gaan drinken, ze van tevoren nog even 1 winkel moeten bezoeken en het blijken er dan 3 of 4 te zijn. Zit ik dus al een hele tijd te wachten want ik hou niet zo van winkelen. Maar nu wordt het wel erg off topic uiteraard. 

Ik ben eigenlijk ook iemand die altijd snel op appjes reageert en het soms vervelend vindt als je op een vraag die je hebt gesteld terug moet komen omdat iemand niet reageert.
Maar ik snap sinds kort ook beter de 'andere kant.'  Sinds een hersenschudding een aantal maanden geleden kan ik echt niet meer multi-tasken en dwing ik mezelf ook om me steeds op 1 ding te concentreren.  Dus als voorbeeld gisteren: Ik ben aan het werk en er komen via whatsapp een paar berichtjes binnen die over mijn werk gaan en waar ik meteen wat mee moet. Tegelijkertijd zie ik dat er ook nogal wat andere privé whatsappberichten binnen zijn gekomen, maar kies er bewust voor daar nu niet op te reageren. 's avonds kijk ik opnieuw naar mijn whatsapp en zie dan alleen de nieuwe, ongelezen berichten, ik vergeet totaal dat ik ook nog naar de berichten van die middag moet kijken (zien er als gelezen uit). Kortom: als daar zo'n appje tussen had gezeten over zo'n kinderfeestje, was ik ook een 'lakse' ouder geweest die niet reageerde. Maar ook een ouder die heel blij zou zijn met een reminder en dan mijn excuses aan zou bieden

Jeetje, beetje leven en laten leven is wel zo goed voor je hart hoor. Anders zou ik mijn werk (waarin ik allerlei mensen moet aansporen om dingen te doen die ze beloofd hadden) nooit kunnen uitvoeren. Het is fijn als mensen heel precies zijn, maar het kan wel benauwend zijn als zij van iedereen om zich heen verwachten dat ze even zo precies als zichzelf zijn.
De kunst is denk ik om het niet zo persoonlijk op te vatten allemaal. In mijn werk ken ik mijn pappenheimers en weet ik wie ik op welke manier moet aansporen. In mijn vriendenkring is dat net zo. Ik weet wie er standaard te laat komen op afspraken en hou daar gewoon rekening mee.
En nogmaals: als je echt antwoord wil, dan vraag je het gewoon nog eens. Accepteer dat de afspraak (in dit geval een kinderfeestje) niet zoveel in het hoofd van de ander zit als van jezelf. Door er allerlei karaktereigenschappen aan te hangen, maak je het jezelf alleen maar ingewikkeld.

Oh en Krullenbol: dank voor de link naar Clockwise! Ik heb hem toevallig laatst nog eens gezien. Echt geweldig.

rutiel schreef op 02-11-2022 om 12:19:

Oh en Krullenbol: dank voor de link naar Clockwise! Ik heb hem toevallig laatst nog eens gezien. Echt geweldig.

Ja; een tijdlijn vol met kolderieke strapatsen van iemand die in eerste instantie overal steevast te laat kwam, maar inmiddels dwangneurotisch met tijd omgaat. 

Totaal ongeschikt voor iemand die zelf heel punctueel is, aangezien de film een frontale aanval zou betekenen op diens zenuwstelsel.

Bijtje82

Bijtje82

02-11-2022 om 13:19

Het topic is heel de andere kant op gegaan zoals gewoonlijk hier 😁 
Maar ben eigenlijk wel benieuwd of het nog goed is gekomen met het kinderfeestje organiseren.

Gingergirl schreef op 02-11-2022 om 10:01:

[..]

Wij hebben vrienden die zo zijn; spreek je weken van te voren af, komen ze niet opdagen.. oeps vergeten.

Spreek je bij hun thuis af om 16.00 uur, appen ze om 15.50 uur; we zijn nog niet thuis we zijn er over een half uur. Zit je een half uur in de zeikregen in de auto met 4 kinderen te wachten want ze vergeten gemakshalve dat je natuurlijk allang onderweg was aangezien het 40 minuten rijden is.

Spreek je af bij ons thuis om 16.00 uur om te borrelen, komen ze pas na vijven omdat ze ineens naar de ikea moesten (waar ze niks kochten). Kijk het is geen drama dan eten we de borrelhapjes zelf wel op maar ze vergeten wel dat wij in onze dagplanning rekening met hun gehouden hebben.

Een keer afgesproken om naar de bios te gaan met zn allen, zij komen binnen rennen als de film al een kwartier bezig is.

Ik snap best dat het voor sommige mensen moeilijk is maar netjes en leuk voor de ander is het niet, die moeten zich telkens maar weer aanpassen. We spreken dan ook minder af.

Hier ook zoiets gehad, met iemand die niet van de tijd is. Ik kom zoals afgesproken half 3. Het is 20 minuten rijden. Er blijkt niemand thuis. Ik wacht en loop wat rond. Ik bel haar om te vragen waar ze is. Is ze aan het winkelen in de stad (ook zo'n 20 min. van haar huis)waar ze nog een aantal winkels aandoet. Dan wist ze ook eerder, dat had ze tenminste kunnen uitrekenen.

Blijkt dat ik een appje heb gekregen om 14.15, toen ik in de auto zat. 

Ik heb dus 2 x 20 minuten voor niets in de auto gezeten. Weet je wat ik meest ergerlijke vind? Dat er geen sorry wordt gezegd. 

Ik heb me gehaast en geen woord van verontschuldiging terwijl ik 40 minuten voor niets rijd. Dat vind ik raar!

Vrijevlinder schreef op 02-11-2022 om 14:13:

[..]

Hier ook zoiets gehad, met iemand die niet van de tijd is. Ik kom zoals afgesproken half 3. Het is 20 minuten rijden. Er blijkt niemand thuis. Ik wacht en loop wat rond. Ik bel haar om te vragen waar ze is. Is ze aan het winkelen in de stad (ook zo'n 20 min. van haar huis)waar ze nog een aantal winkels aandoet. Dan wist ze ook eerder, dat had ze tenminste kunnen uitrekenen.

Blijkt dat ik een appje heb gekregen om 14.15, toen ik in de auto zat.

Ik heb dus 2 x 20 minuten voor niets in de auto gezeten. Weet je wat ik meest ergerlijke vind? Dat er geen sorry wordt gezegd.

Ik heb me gehaast en geen woord van verontschuldiging terwijl ik 40 minuten voor niets rijd. Dat vind ik raar!

Nou dat ben ik met je eens dat is ook raar. Kijk, te laat komen omdat er file stond, het OV niet mee werkte, je kind onderweg de auto onderkotste etc zal je mij niet over horen. 

Net zoals dat ik echt niet met een stopwatch bij de deur sta. Maar telkens afspraken niet nakomen en anderen tot sint juttemis laten wachten, is gewoon hinderlijk en getuigd van weinig respect voor de ander. 

Ik had het onlangs nog met een vriendin, we zouden lunchen bij een leuk tentje hier in de buurt om 12.00 uur. Komt ze pas 12.50 uur aankakken en dan krijg je te horen o je had toch even kunnen gaan rondlopen of winkelen.....ehhh nee want ik kom niet om rond te lopen en te winkelen ( had ook niks nodig en hou ook niet van winkelen) ik kom hier om te lunchen. Bovendien had ik meer te doen die dag dus echt niet handig om dan zo laat aan te komen, maar dat bedenken anderen blijkbaar niet die denken blijkbaar dat je toch niks anders te doen hebt dan op hun wachten.  Spreek dan niks af als het allemaal te moeilijk is denk ik dan maar dat zal ik wel verkeerd zien😂. 

Gingergirl schreef op 02-11-2022 om 14:45:

[..]

Nou dat ben ik met je eens dat is ook raar. Kijk, te laat komen omdat er file stond, het OV niet mee werkte, je kind onderweg de auto onderkotste etc zal je mij niet over horen.

Net zoals dat ik echt niet met een stopwatch bij de deur sta. Maar telkens afspraken niet nakomen en anderen tot sint juttemis laten wachten, is gewoon hinderlijk en getuigd van weinig respect voor de ander.

Ik had het onlangs nog met een vriendin, we zouden lunchen bij een leuk tentje hier in de buurt om 12.00 uur. Komt ze pas 12.50 uur aankakken en dan krijg je te horen o je had toch even kunnen gaan rondlopen of winkelen.....ehhh nee want ik kom niet om rond te lopen en te winkelen ( had ook niks nodig en hou ook niet van winkelen) ik kom hier om te lunchen. Bovendien had ik meer te doen die dag dus echt niet handig om dan zo laat aan te komen, maar dat bedenken anderen blijkbaar niet die denken blijkbaar dat je toch niks anders te doen hebt dan op hun wachten. Spreek dan niks af als het allemaal te moeilijk is denk ik dan maar dat zal ik wel verkeerd zien😂.

Precies dit dus, maar blijkbaar ben je geen leuk mens als je zo denkt, dan is het gewoon de omgekeerde wereld, het is gewoon asociaal en dan ben ik degene die geen vrienden heb.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.