Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen reactie kinderfeestje


Bijtje82

Bijtje82

02-11-2022 om 00:54

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 20:24:

ik snap dan niet dat je een uur vantevoren komt maar goed. Maar waarom kijken mensen je kwaad aan, jullie waren toch op tijd of moest het vliegtuig op jullie wachten? Stel het vliegtuig heeft echt moeten wachten vind ik dat niet netjes van jullie nee en zou ik me echt kapot schamen naar andere mensen toe. Stel je moet naar de kapper om 14.00 uur en jij komt 14.15 uur aanzetten, dat kun je toch niet maken, je belast andere mensen ermee.

En wat als er ineens een monsterfile staat, de treinen niet rijden of zoals mijn ex schoonmoeder...die haar paspoort vergat en zwager als een gek vanaf huis naar Schiphol geracet kwam en ik op mijn slippers door Schiphol ben gerend.. Ok, die laatste actie was gewoon dom van haar, aangezien ik tot twee keer toe vroeg of ze hem bij had. 

Ik ben op dinsdag regelmatig te laat. Wakker worden, 3 kinderen wekken, ontbijten, tassen inpakken en de auto in richting vso. Oh en wee als die kinderen een slechte dag hebben...Dan sta ik als een verkeersagent orders te geven. En het maakt dan echt niet uut of ik ze om 6u of 7u uit bed haal hoor. Ze presteren het altijd om dusdanig te rekken dat zij precies op tijd worden afgezet. Mama, we zijn op tijd roepen ze dan vanaf de achterbank. Ja, jullie wel. 

Ik mag intussen hopen dat er geen trein langs het station komt, en de brug niet open gaat. Alle stoplichten mee heb en alle zondag rijders gewoon op de rechterbaan blijven plakken. En met een beetje geluk, staat de A2 bij bommel niet ook vast. Dan red ik het meestal net om 8:40 op het werk te verschijnen..

Maar een schrale troost, op tijd komen is bij ons sowieso een dingetje op het werk. Meestal is diegene die vroeg opent op tijd en komt de rest steevast eenmaal minuten te laat binnen. Complete overmacht.

Ja zegt de gek, dan moet je eerder vertrekken.. Heeft geen nut, dan heb je misschien een keer mazzel. Maar met wat pech ben je 5 minuten eerder te laat dan de rest.

Pief schreef op 01-11-2022 om 23:05:

[..]

Geen add maar wel trekjes ervan. Ik heb het nooit laten testen. Zo'n alarm zet ik ook wel, maar dan gaat ie en dan swipe ik hem gedachtenloos weg omdat ik ergens in verdiept ben. Ik kan bijvoorbeeld ook een boek lezen zonder dat ik hoor dat mensen me staan te roepen.

Maar zo erg is het niet hoor. Ik heb ook mijn sterke kanten. In mijn werk is punctualiteit niet zo belangrijk. Wel creativiteit en flexibiliteit.

Ik kan trouwens heel goed vroeg opstaan. Ben jaren rond 6 uur naar mijn werk vertrokken. Het is echt timemanagement. Ik kan dat niet goed inschatten. Ik onderschat in mijn werk ook vaak de tijd die ik ergens mee kwijt ben en zit dan savonds of in het weekeinde het af te maken. Maar omdat ik werk met uurtje factuurtje krijg ik er wel geld voor. En opdrachtgevers zijn blij dat ik zoveel kan doen.

Waar ik echt een enorme hekel aan heb is aan mensen die te vroeg komen

Dat vind ik veel irritanter dan te laat komen.

Heel flauw, maar dat hebben anderen dus met mensen die steeds veel te laat komen. 

Ik ken iemand die vroeger veel te vroeg kwam, en dat is inderdaad vervelend. Ben je dingen aan het doen, zit je ergens middenin, staat iemand voor je neus. Dat past dan niet. 

Maar datzelfde heb ik met mensen die zonder afspraak komen. Ook zo irritant. Dat ze kennelijk denken dat je alles moet laten vallen voor hun. Of dat ze niet kunnen bedenken dat een ander daar niet op zit te wachten. En dan wordt op het forum vaak geroepen: dat moeten ze maar zeggen dat het niet uitkomt, maar dat voelt ook weer zo ongastvrij. 

Maar wat een stress hebben jullie dan in je leven. Moet er niet aan denken. Al ken ik laatkomers die het gewoon niet boeit en die niet de indruk wekken dat ze last van hun gedrag hebben. Ook geen sorry zeggen als ze veel te laat zijn en anderen hebben laten wachten. 

Ysenda schreef op 01-11-2022 om 21:56:

[..]

Nou, je gaat eten, o er heeft een kat gekotst, even opruimen, o de was is ook nog klaar, even ophangen, o dan neem ik deze was even mee naar beneden o, ja ik was aan het ontbijten. Zoon vraagt nog even waar zijn fietssleutel is, of ik het pasje van de sportschool nog heb, die zal ik dan nog even pakken, o, ja ik was aan het ontbijten, bakje in de vaatwasser, die staat vol, even uitruimen, inruimen, o, ja ik moet nog iets uit de vriezer halen, o, ja mijn thee word koud. Even mijn tas controleren of alles er in zit, pasje, pennen, pasje, o, zal in mijn jaszak zitten, nee toch niet, gisteren andere jas aangehad, o, ik was met de auto, dan ligt ie daar nog wel. Even heen en weer naar de auto, dan neem ik gelijk even de vuilniszakken mee. Waar had ik de suto ook al weer neergezet, hier? Nee, o, ja daar want dit was gister afgesloten.

Nou zo verlopen mijn ochtenden gemiddeld, en de rest van mijn dag ook. Tot ik mijn ritalin neem, dan kan ik een uur of 4 met wat meer focus aan de slag.

Fijn hoor ADD.

Voor iemand met ADD blijft het altijd moeilijk en dat begrijp ik helemaal. Wel zou je er voor kunnen kiezen om bv bepaalde zaken op een ander moment te doen, de was op je vrije dag,  vaatwasser s' avonds na het eten aanzetten en uitruimen voor je naar bed gaat dan hoeft het niet in de ochtend spits, tas 's avonds klaar zetten, vuilnis kan ook ' s middags of in de avond. Huisgenoten die van alles kwijt zijn zoeken zelf maar etc. Oke die kots van de kat is noodzakelijk. 

Kijk ik begrijp dat het voor sommige mensen heel lastig is, zeker als je zoveel moet doen voordat je weggaat, dan heb je er al zowat een werkdag op zitten. Wij staan op kleden aan, ontbijten en gaan weg, de rest komt later, zo geen zin in 's morgens.

ik heb het natuurlijk niet over een file of ongeluk of wat dan ook, daar kun je niks aan doen. Ik heb het over mensen die om bv. 8 uur moeten werken en toch iedere dag te laat komen, dat kan niet . Ik lig nu ook nog in mijn bed en kan er ook niet uit en toch sta ik om 8 uur op mijn werk. Ik weet dat ik heel snel ben, dus douchen aankleden eten, kind enz dat lukt me in deze tijd wel. Als ik niet snel was, dan had ik om 7 uur op moeten staan. Als ik te laat ben, moet iemand anders weer zijn werk laten liggen om voor mij in te vallen, dat wil ik dus niet. Een ander hoeft geen last van mij te hebben.

Gingergirl schreef op 02-11-2022 om 07:27:

[..]

Voor iemand met ADD blijft het altijd moeilijk en dat begrijp ik helemaal. Wel zou je er voor kunnen kiezen om bv bepaalde zaken op een ander moment te doen, de was op je vrije dag, vaatwasser s' avonds na het eten aanzetten en uitruimen voor je naar bed gaat dan hoeft het niet in de ochtend spits, tas 's avonds klaar zetten, vuilnis kan ook ' s middags of in de avond. Huisgenoten die van alles kwijt zijn zoeken zelf maar etc. Oke die kots van de kat is noodzakelijk.

Kijk ik begrijp dat het voor sommige mensen heel lastig is, zeker als je zoveel moet doen voordat je weggaat, dan heb je er al zowat een werkdag op zitten. Wij staan op kleden aan, ontbijten en gaan weg, de rest komt later, zo geen zin in 's morgens.

Daarom lukt het mij dus wel om op tijd te komen  

De man van een vriendin van mij kan niet stilzitten, en die heeft altijd de gedachte dat hij nog wel even die mail kan versturen, kan tuinieren, dat plankje ophangen etc. als ze over een half uur weg moeten. En dan komen ze ook altijd te laat. 

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

02-11-2022 om 09:02

Vrijevlinder schreef op 01-11-2022 om 20:45:

[..]

Nou, ook dan is het net zo goed vervelend. Zit je een uur lang in een cafe te wachten, mij niet gezien. En thuis wachten is iets minder erg, maar toch. Als ik iemand verwacht houd ik daar rekening mee en zorg dat ik om dat tijdstip geen andere dingen aan het doen ben. Lijkt me normaal. Maar als iemand een uur later komt had ik nog 100 dingen kunnen doen, en dat is dan balen. En respectloos. Omdat diegene zijn tijd kennelijk belangrijker is dan de mijne.

Wat vervelend om zo in het leven te staan, lijkt me. Ik heb het nergens gehad over een uur zitten wachten in een café. Wat ik bedoel is dat je alles op alles zet om op tijd te komen bij de cardioloog (dan neem je bijvoorbeeld een taxi als de bus ineens niet rijdt) maar dit logischerwijs niet doet als je met vrienden hebt afgesproken, dan stuur je een appje: ik ben wat later want de bus rijdt niet. Ik heb gelukkig nog nooit gedacht dat iemand zijn tijd belangrijker vindt dan de mijne, als er sprake is van een goede relatie dan is dat ook niet aan de orde lijkt mij. 

Kikki39 schreef op 02-11-2022 om 07:27:

ik heb het natuurlijk niet over een file of ongeluk of wat dan ook, daar kun je niks aan doen. Ik heb het over mensen die om bv. 8 uur moeten werken en toch iedere dag te laat komen, dat kan niet . Ik lig nu ook nog in mijn bed en kan er ook niet uit en toch sta ik om 8 uur op mijn werk. Ik weet dat ik heel snel ben, dus douchen aankleden eten, kind enz dat lukt me in deze tijd wel. Als ik niet snel was, dan had ik om 7 uur op moeten staan. Als ik te laat ben, moet iemand anders weer zijn werk laten liggen om voor mij in te vallen, dat wil ik dus niet. Een ander hoeft geen last van mij te hebben.

Dus. Jij presteert het om in 33 minuten tijd op te staan, te douchen, aankleden, ontbijten én een kind op weg te helpen én zelf naar je werk gaan? Woon jij tegenover de school waar jij zelf werkt én je kind op zit ofzo?

Heel knap. 

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

02-11-2022 om 09:03

Te vroeg komen is inderdaad ook heel vervelend, te vroeg is ook niet op tijd. 

Solecito schreef op 02-11-2022 om 09:02:

[..]

Wat vervelend om zo in het leven te staan, lijkt me. Ik heb het nergens gehad over een uur zitten wachten in een café. Wat ik bedoel is dat je alles op alles zet om op tijd te komen bij de cardioloog (dan neem je bijvoorbeeld een taxi als de bus ineens niet rijdt) maar dit logischerwijs niet doet als je met vrienden hebt afgesproken, dan stuur je een appje: ik ben wat later want de bus rijdt niet. Ik heb gelukkig nog nooit gedacht dat iemand zijn tijd belangrijker vindt dan de mijne, als er sprake is van een goede relatie dan is dat ook niet aan de orde lijkt mij.

Inderdaad, of last van minderwaardigheidsgevoelens.

Solecito schreef op 02-11-2022 om 09:02:

[..]

Wat vervelend om zo in het leven te staan, lijkt me. Ik heb het nergens gehad over een uur zitten wachten in een café. Wat ik bedoel is dat je alles op alles zet om op tijd te komen bij de cardioloog (dan neem je bijvoorbeeld een taxi als de bus ineens niet rijdt) maar dit logischerwijs niet doet als je met vrienden hebt afgesproken, dan stuur je een appje: ik ben wat later want de bus rijdt niet. Ik heb gelukkig nog nooit gedacht dat iemand zijn tijd belangrijker vindt dan de mijne, als er sprake is van een goede relatie dan is dat ook niet aan de orde lijkt mij.

Als dat incidenteel is, is dat niet erg. Maar ik heb ook een vriendin die altijd te laat is/was. Dan stond je dus een half uur of langer op een station te wachten, of drie kwartier in je eentje in een café, keer op keer. Steeds met een niet-schuldbewust “ik had toch geappt dat ik later was?” Ja, maar toen stond ik hier al. Dat vind ik wel degelijk gebrek aan respect voor andermans tijd. Aantal keer wat van gezegd, hielp niks. Toen heb ik besloten dat niet meer te doen. Ik wachtte tien minuten en dan ging ik. Dat heb ik een paar keer gedaan en sindsdien komt ze (nog steeds mopperend dat ik zo streng ben) wel op tijd, of vijf minuten te laat. Daar zit ik niet mee. 

dan

dan

02-11-2022 om 09:11

Solecito schreef op 01-11-2022 om 20:31:

[..]

Wat een spastische instelling. Ik ben blij dat mijn vrienden een afspraak met mij niet zien als een afspraak met de cardioloog of een sollicitatiegesprek. Natuurlijk doe je er alles aan om daar op tijd te komen, maar als je gewoon bij iemand thuis of in een cafe of iets afspreekt is dat echt iets anders dan een afspraak in het zkh of een vliegtuig halen.

Een afspraak met vrienden vind ik ook wel wat anders maar als je een tijd afspreekt, vind ik het toch niet fijn als ze een uur later komen. Dan beter geen tijd afspreken. 

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

02-11-2022 om 09:13

AlisonH schreef op 02-11-2022 om 09:10:

[..]

Als dat incidenteel is, is dat niet erg. Maar ik heb ook een vriendin die altijd te laat is/was. Dan stond je dus een half uur of langer op een station te wachten, of drie kwartier in je eentje in een café, keer op keer. Steeds met een niet-schuldbewust “ik had toch geappt dat ik later was?” Ja, maar toen stond ik hier al. Dat vind ik wel degelijk gebrek aan respect voor andermans tijd. Aantal keer wat van gezegd, hielp niks. Toen heb ik besloten dat niet meer te doen. Ik wachtte tien minuten en dan ging ik. Dat heb ik een paar keer gedaan en sindsdien komt ze (nog steeds mopperend dat ik zo streng ben) wel op tijd, of vijf minuten te laat. Daar zit ik niet mee.

Ja, als het steeds zo is en je zit er zelf mee, dan moet je er natuurlijk wat mee doen. Ik zou dan dus zelf ook gewoon later komen als ik met zo iemand afspreek of ik neem een boek mee ofzo zodat ik me kan vermaken. Maar als je inderdaad zelf anders ook te laat komt als je samen naar een concert gaat ofzo, is het wel heel vervelend en dan zou ik ook gewoon gaan en zeggen ik zie je daar wel. 

dan

dan

02-11-2022 om 09:23

Solecito schreef op 01-11-2022 om 20:32:

[..]

Er zijn ook mensen die nog andere dingen aan hun hoofd hebben dan alleen de kinderfeestjes van hun kinderen. En ja er zijn zelfs dingen die belangrijker zijn dan dat!

Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat een uitnodiging of app ivm een kinderfeestje vergeten wordt als er ook nog andere dingen spelen binnen een gezin/familie. Ik denk dat die 4 ouders misschien nog niet gereageerd hebben omdat het herfstvakantie was, op vakantie waren of wat dan ook. 

troelahoep schreef op 02-11-2022 om 09:03:

[..]

Dus. Jij presteert het om in 33 minuten tijd op te staan, te douchen, aankleden, ontbijten én een kind op weg te helpen én zelf naar je werk gaan? Woon jij tegenover de school waar jij zelf werkt én je kind op zit ofzo?

Heel knap.

Ja, dat lukt me zeker, zelfs een keer toen ik me verslapen had in 8 minuten....En ja, woon tegenover de school haha.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.