Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen reactie kinderfeestje


Gingergirl schreef op 01-11-2022 om 20:25:

[..]

Dan kun je jezelf misschien ook aanleren om niet van alles te gaan doen vlak voordat je weg moet en niet op de deurbel te reageren als je bijna weg moet want daar heb je simpelweg geen tijd voor. Tis maar een idee.

Dat is niet voor iedereen zo makkelijk te leren. En vaak lukt het, maar regelmatig ook niet. Dan vergeet je simpelweg dat je geen tijd hebt. 

pief, kom jij ook te laat op je werk?

Solecito schreef op 01-11-2022 om 20:31:

[..]

Wat een spastische instelling. Ik ben blij dat mijn vrienden een afspraak met mij niet zien als een afspraak met de cardioloog of een sollicitatiegesprek. Natuurlijk doe je er alles aan om daar op tijd te komen, maar als je gewoon bij iemand thuis of in een cafe of iets afspreekt is dat echt iets anders dan een afspraak in het zkh of een vliegtuig halen.

Ben ik niet met je eens. Echt niet dat ik een uur voor joker in een café ga zitten wachten en ook thuis niet, mijn tijd kost ook geld.

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 21:11:

dan ga je niet shoppen als je dat weet.....

En ik werk zelf in het onderwijs en als je bij ons 3 keer te laat komt kun je het vergeten met je baan hoor, je kunt de kinderen toch niet alleen laten zitten? En van de kinderen wordt wel verwacht dat ze op tijd op school zijn. Als mijn dochter een halve minuut te laat is kan ze zich de volgende dag om 8 uur melden op school.

Dan ga je niet shoppen, maar krijg je een appje op je telefoon en voordat je het weet zit je te forummen en vergeet je de tijd. Wij lossen het nu zo op: de nacht van tevoren slapen we dichtbij Schiphol. Dan hebben we in ieder geval allemaal op tijd alles ingepakt en zo. Hoeven we alleen nog op tijd uit het hotel te vertrekken, maar dat is makkelijker als je niet nog thuis honderd dingen op het laatste moment moet doen. (Jij zou de hond toch wegbrengen?). Dat helpt.  

En op het vliegveld doen we eerst alles dat moet en gaan we meteen bij de gate zitten want dan zien we het boarden voor onze neus. Dan gaan we pas lezen of gaat 1 persoon wat te eten halen of zo. 

En ik kwam vroeger elke dag te laat op school. Eén van mijn kinderen ook. Hopeloos is dat. Ik kan een belangrijke afspraak hebben, sollicitatie of zo,  en dan nog te laat vertrekken en de hele weg zitten te stressen. Natuurlijk gebeurt dat niet altijd maar wel vaak. 

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 21:17:

pief, kom jij ook te laat op je werk?

Vaak wel. Ik heb niet echt strakke werktijden, heb mijn eigen bedrijf, maar ik kom best vaak te laat voor afspraken. Vandaag nog. Ik was een uur te vroeg klaar om te gaan omdat ik al vroeg een kind weg moest brengen en toen dacht ik dat ik nog wel even de hond kon uitlaten, maar vergat ik dat ik ook nog moest omkleden en wat spullen pakken en toen was ik alweer een paar minuten te laat. Maar ik doe dan ook niet moeilijk over anderen die te laat komen of wat extra werk in de avond of zo. Dat scheelt. 

Maar als je in loondienst zit kan dat echt niet.

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 21:29:

Maar als je in loondienst zit kan dat echt niet.

Jawel, toen ik in loondienst was ging het ook zo. Stel nu dat ik elke dag echt om 8 uur ergens moest zijn, dan zou ik mezelf voor de gek houden en in mijn hoofd prenten dat ik er half acht moest zijn. Dan zou kwart voor acht lukken. Ik heb ook een hele tijd de klok een kwartier later gezet, maar dat werkte maar tijdelijk. Als ik met de kinderen ergens op tijd moet zijn, zeg ik dat we er een kwartier eerder moeten zijn dan de werkelijke tijd. 

wat zei je baas als je altijd te laat kwam?

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 21:34:

wat zei je baas als je altijd te laat kwam?

Niks. Ik zei altijd sorry. Heel vaak Deed mijn werk wel goed natuurlijk, en kan veel werk verzetten. Dus is geen kwestie van de kantjes er vanaf lopen. Dat was denk ik een ander verhaal geweest. Ik heb ook nooit opmerkingen van collega's gehad. 

dan heb je echt geluk gehad met zo'n baas, kan bij mijn werk echt niet. Daarbij als ik te laat kom hebben andere collega's er weer last van en dat wil ik niet.

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 21:17:

pief, kom jij ook te laat op je werk?

Ik wel, vergeet ook regelmatig afspraken. Ik blokkeer mijn agenda nu al tot half 10. Maak met mij geen afspraak voor 9 uur, dat wordt 'm niet. Dat weten mijn collega’s ook. 

Gelukkig heb ik geen heel vastliggende werktijden want wij werken wereldwijd en mijn directe collega's zitten in Azië en Amerika dus er is altijd wel iemand om mee samen te werken.

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 21:11:

dan ga je niet shoppen als je dat weet.....

En ik werk zelf in het onderwijs en als je bij ons 3 keer te laat komt kun je het vergeten met je baan hoor, je kunt de kinderen toch niet alleen laten zitten? En van de kinderen wordt wel verwacht dat ze op tijd op school zijn. Als mijn dochter een halve minuut te laat is kan ze zich de volgende dag om 8 uur melden op school.

Dat vind ik dan weer ongelooflijk star. Verder ben ik tot nu toe nog geen school tegengekomen waar je baan zo snel op de tocht staat. Misschien als je structureel ruim te laat in je eigen lessen komt....maar zelfs daarvan heb ik een voorbeeld waarin dat oogluikend werd toegestaan door verzachtende omstandigheden. Dat was iemand die zaken niet rondkreeg in de thuissituatie en daarom met zijn bovenbouwklas twee dagen in de week in het eerste uur afspraken had gemaakt om zelfstandig aan de gang te gaan zodat hij een kwartier na begin van de schooltijd kon komen. Niet zoals het hoort, maar het was een zeer gewaardeerde en populaire collega in een vak waar tekorten zijn.

  Collega's die altijd nét te laat nog een koffietje meepakken in de lerarenkamer of even die collega aanspreken in de gang. Maar ook bij de lerarenopleiding hoor, daar kon je rustig spreken van een te laat cultuur (wat ik zelf ook wel extreem storend vond trouwens, maar je went er op een gegeven moment aan): Een stagebezoeker die erom bekend stond dat het een uurtje later werd, dus als je die op lesbezoek had rekende je standaard op een ander uur dan was afgesproken. Een docent die ál-tijd vertraging had met het ov en het elke les aan het begin van de dag presteerde zo'n half uur tot 3 kwartier te laat te zijn. Geen idee waarom dit werd toegelaten, over de docent met het ov werd altijd wel flink geklaagd door studenten. 

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 21:29:

Maar als je in loondienst zit kan dat echt niet.

Dat hangt er vanaf, ik werk in loondienst en heb in principe de afspraak een bepaalde tijd te beginnen maar als ik een uur later begin dan is dat ook geen probleem (even laten weten) maar dan werk ik ook een uur door of ik neem een uur verlof. Een kwartier is ook geen ramp.

Maar toen ik nog in de supermarkt werkte kon ik dat niet maken, collega's en klanten waren afhankelijk van mijn aanwezigheid.

hoezo? Je moet zeg maar om 8.30 uur beginnen. Je wekker zet je om 7.30 uur. Je gaat eten, douchen, aankleden en gaat en bent op tijd. Wat is hier moeilijk aan? Ik sta ook liever niet zo vroeg op , ben dan ook nog moe en heb moeite om op gang te komen, maar het moet! Dus wat lukt er dan niet?

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 21:29:

Maar als je in loondienst zit kan dat echt niet.

Hangt van je werk af. Ik ben in loondienst en heb al heel wat managers versleten maar te laat komen gebeurt me nog steeds.

Blijkbaar doe ik toch veel goed, optijd naar huis is de andere kant van de medaille, dat lukt ook slecht, dus zeker toen zoon nog de halve vakanties naar zijn vader ging kon ik dan om half 10 binnen komen maar ook pas om 9 uur 's avonds weer naar huis gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.