Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen reactie kinderfeestje


Pief schreef op 01-11-2022 om 20:14:

[..]

Tja en dan zit je netjes een uur van tevoren klaar en dan komt de buurvrouw iets brengen, of bedenk je dat je het eten voor die avond wel vast kan opzetten of dat je vergeten bent een mailtje te sturen voor je werk dat echt even meteen moet. En voordat je het weet ben je van alles en het doen en is het 14 uur en denk je ships, te laat!

En ja we zijn talloze keren bijna te laat geweest voor een vlucht.

Dan kun je jezelf misschien ook aanleren om niet van alles te gaan doen vlak voordat je weg moet en niet op de deurbel te reageren als je bijna weg moet want daar heb je simpelweg geen tijd voor. Tis maar een idee.

yette schreef op 01-11-2022 om 20:17:

[..]

Wat een vooroordelen.

Denk je nou echt dat de vier ouders waar TO nog niets van heeft gehoord 'het gewoon niet belangrijk genoeg' vinden dat hun kinderen naar het feestje van hun vriendinnetje kunnen?!


Ja, dat denk ik wel. Als je iets belangrijk vind denk je daar wel aan. Ik vind het super leuk als dochter werd uitgenodigd, dat vergat ik nooit en anders schreef ik een kruis op mijn hand zodat ik het niet vergat. Zou me kapot schamen naar de ouders toe en heel erg voor mijn kind. Ik vergeet ook snel iets, maar ik schrijf alles meteen op zodat ik het niet vergeet, dus dat is ook mijn zwakte, maar ik doe er iets mee.

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

01-11-2022 om 20:31

Aiden schreef op 01-11-2022 om 19:40:

[..]

Ja, ze kunnen het niet. Komen ze ook niet op tijd als ze met het vliegtuig weg moeten? Een afspraak met een cardioloog? Als ze een sollicitatiegesprek hebben? Echt hoor, je bent gewoon niet belangrijk genoeg.

Wat een spastische instelling. Ik ben blij dat mijn vrienden een afspraak met mij niet zien als een afspraak met de cardioloog of een sollicitatiegesprek. Natuurlijk doe je er alles aan om daar op tijd te komen, maar als je gewoon bij iemand thuis of in een cafe of iets afspreekt is dat echt iets anders dan een afspraak in het zkh of een vliegtuig halen. 

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

01-11-2022 om 20:32

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 20:27:

[..]

Ja, dat denk ik wel. Als je iets belangrijk vind denk je daar wel aan. Ik vind het super leuk als dochter werd uitgenodigd, dat vergat ik nooit en anders schreef ik een kruis op mijn hand zodat ik het niet vergat. Zou me kapot schamen naar de ouders toe en heel erg voor mijn kind. Ik vergeet ook snel iets, maar ik schrijf alles meteen op zodat ik het niet vergeet, dus dat is ook mijn zwakte, maar ik doe er iets mee.

Er zijn ook mensen die nog andere dingen aan hun hoofd hebben dan alleen de kinderfeestjes van hun kinderen. En ja er zijn zelfs dingen die belangrijker zijn dan dat!

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 20:02:

sorry, ik snap dat echt niet. Je zult toch ook op tijd op je werk moeten zijn en als ze bij mij op bezoek komen lukt dat dan weer niet. En precies wat hiervoor ook al werd gezegd, het vliegtuig zullen ze echt niet missen. Het is maar net wat ze belangrijk vinden. Dit heeft echt niks met zingen te maken.


Als je weet dat je om 14.00 uur naar de kapper moet, dan zorg je alvast dat je om 13.00 uur al klaarstaat als je weet dat je er moeite mee hebt, zo moeilijk is dat echt niet.

 Ik ken zeker wel mensen die moeite hebben met op tijd op hun werk komen onder mijn collega's en vriendinnen. Ook wel iemand die het zelfs presteert om vluchten te missen inderdaad. Een van mijn bekenden heeft zodoende werk met flexibele begintijden en veel thuiswerk (maar die zit dus vaak nog 's avonds te werken). En dat heeft zoals iemand hier op het forum zei alles te maken met slechte executieve functies (en ADHD). 

 Ik heb zelf behoorlijk veel moeite om dingen op tijd af te krijgen, administratie, appberichtjes op tijd beantwoorden e.d. Op tijd komen kan ik dan weer wel op een of andere manier. Maar andere dingen voor werk bijvoorbeeld,  of ik noem maar wat, een sinterklaassurprise, daar zit ik vaak 's nachts nog aan om het op tijd af te leveren. Doe ik dat voor de lol of omdat ik leukere dingen te doen had, nou nee (soms wel, maar daar ben ik vast niet de enige in). Had het eerder gekund, ja vast. Maar ook als ik ergens op tijd aan begin komt het niet op gang en lukt het vaak pas (te) laat. Ook als het écht belangrijk is. Probeer het eens te snappen Kikki39. 

maar die suprise heb je toch gewoon op tijd af? Het maakt toch niet uit dat je dat op het laatste moment doet, maar moet wel af zijn.

en ze hebben moeite met op tijd komen op het werk, dat kan ik me best voorstellen. Maar zijn ze ook te laat?

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 20:24:

ik snap dan niet dat je een uur vantevoren komt maar goed. Maar waarom kijken mensen je kwaad aan, jullie waren toch op tijd of moest het vliegtuig op jullie wachten? Stel het vliegtuig heeft echt moeten wachten vind ik dat niet netjes van jullie nee en zou ik me echt kapot schamen naar andere mensen toe. Stel je moet naar de kapper om 14.00 uur en jij komt 14.15 uur aanzetten, dat kun je toch niet maken, je belast andere mensen ermee.

Wel eens meegemaakt dat iedereen in het vliegtuig zat en dat we zaten te wachten op een paar laatkomers die heel vrolijk het vliegtuig binnen kwamen. Ik, en vele anderen hebben ze kwaad aangekeken. Ik vind daar zeker wat van. 

Het gaat er ook vaak om dat als je te laat bent een ander een probleem bezorgd ( en dan bedoel ik niet een vriendin die 10 minuten later op bezoek komt)en dat wil ik gewoon perse niet, kun je je dat voorstellen? 

Vrijevlinder schreef op 01-11-2022 om 20:42:

[..]

Wel eens meegemaakt dat iedereen in het vliegtuig zat en dat we zaten te wachten op een paar laatkomers die heel vrolijk het vliegtuig binnen kwamen. Ik, en vele anderen hebben ze kwaad aangekeken. Ik vind daar zeker wat van.

Ja precies, dit kan toch niet normaal gevonden worden.

Solecito schreef op 01-11-2022 om 20:31:

[..]

Wat een spastische instelling. Ik ben blij dat mijn vrienden een afspraak met mij niet zien als een afspraak met de cardioloog of een sollicitatiegesprek. Natuurlijk doe je er alles aan om daar op tijd te komen, maar als je gewoon bij iemand thuis of in een cafe of iets afspreekt is dat echt iets anders dan een afspraak in het zkh of een vliegtuig halen.

Nou, ook dan is het net zo goed vervelend. Zit je een uur lang in een cafe te wachten, mij niet gezien. En thuis wachten is iets minder erg, maar toch. Als ik iemand verwacht houd ik daar rekening mee en zorg dat ik om dat tijdstip geen andere dingen aan het doen ben. Lijkt me normaal. Maar als iemand een uur later komt had ik nog 100 dingen kunnen doen, en dat is dan balen. En respectloos. Omdat diegene zijn tijd kennelijk belangrijker is dan de mijne. 

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 20:39:

en ze hebben moeite met op tijd komen op het werk, dat kan ik me best voorstellen. Maar zijn ze ook te laat?

Goed. Ik ken meerdere personen in het onderwijs (een baan waarin stiptheid superbelangrijk is): één komt altijd 1 minuut voor (of na)dat die met lesgeven moet beginnen het klaslokaal binnen, want moet zelf de eigen kinderen naar school brengen. Dan is die persoon dus wel te laat. Strikt genomen niet verschrikkelijk te laat, maar het is niet goed. Een andere kennis/collega gaat chronisch veel te laat naar bed omdat het voorbereiden van lessen te laat op gang komt. Een derde persoon gaat bijna onderdoor aan de onderwijsbaan om dezelfde reden, te weinig slaap en heel heel veel moeite moeten doen om op tijd te komen. Terwijl die persoon een geboren leraar is verder, er zijn er weinig zo goed met en voor de leerlingen. 

Maar ook: de huisarts van wie het spreekuur altijd uitloopt. De bus die structureel te laat is (maar niet voor mensen hun neus wegrijdt). De buurvrouw met wie je gezellig aan de praat raakt in de supermarkt, waardoor je tijdschema voor het koken uitloopt. 

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 20:24:

ik snap dan niet dat je een uur vantevoren komt maar goed. Maar waarom kijken mensen je kwaad aan, jullie waren toch op tijd of moest het vliegtuig op jullie wachten? Stel het vliegtuig heeft echt moeten wachten vind ik dat niet netjes van jullie nee en zou ik me echt kapot schamen naar andere mensen toe. Stel je moet naar de kapper om 14.00 uur en jij komt 14.15 uur aanzetten, dat kun je toch niet maken, je belast andere mensen ermee.

Je schaamt je dan ook kapot en je bent op van de stress, maar je doet dat dus niet expres. Dat is nou juist het probleem. En je neemt je voor om het volgende keer echt anders te doen en dan ben je netjes op tijd op het vliegveld, dus tijd genoeg om nog even te shoppen en ineens hoor je de last call. Zo gaat dat dus. Niet te snappen voor iemand die dat niet overkomt, dat snap ik. 

dan ga je niet shoppen als je dat weet.....

En ik werk zelf in het onderwijs en als je bij ons 3 keer te laat komt kun je het vergeten met je baan hoor, je kunt de kinderen toch niet alleen laten zitten? En van de kinderen wordt wel verwacht dat ze op tijd op school zijn. Als mijn dochter een halve minuut te laat is kan ze zich de volgende dag om 8 uur melden op school.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.