Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Geen reactie kinderfeestje


yette schreef op 01-11-2022 om 18:58:

[..]

Ja, dàt snap ik. Maar het is een zijweg die niks toevoegt. Er worden nu voorbeelden bijgesleept van mensen die ronduit asociaal met andermans goedgevigheid omgaan - terwijl TO vraagt hoe ze de communicatie rond dat feestje moet aanpakken.

Dat, en dat wordt dan verward/onterecht vergeleken met mensen (zoals ik) die wel eens een appje vergeten. Ik denk eerlijk gezegd dat whatsapp niet het meest geschikte communicatiemiddel is, en zeker niet als je véél contacten en/of groepen hebt die via dat kanaal communiceren. Ik denk dat ik zelf gemiddeld zeker wel 100 berichtjes per dag binnenkrijg - variërend van werk, sportvereniging (van de kinderen), eigen clubjes tot vrienden en familie. Alleen al van mijn werk heb ik 6 appgroepen momenteel (sommige tijdelijk) en daarnaast nog enkele losse contacten.   

Als je echt iets wil en wel snel is bellen handiger, maar dat durven mensen tegenwoordig niet meer zo goed. 

Miepjecody schreef op 01-11-2022 om 08:01:

[..]

Je kunt er toch proberen wat aan te doen? Weet je hoe vervelend het is om steeds weer dat nogmaals na te vragen ( ook met andere dingen)

Toen mijn kinderen klein waren, waren er geen mobiele telefoons maar ook genoeg ouders die alles " vergaten" zo vervelend.

Nou, ik probeer het te vergelijken met mensen die altijd te laat komen. Ik ben niet zo, ik ben (vrijwel) altijd op tijd. Ooit eens een aanvaring gehad met iemand die wéér te laat kwam, ik was daar al chagrijnig over en toen maakte ze er even later nog een slechte opmerking over. Ik ontplofte (want we hadden met een groep mensen op haar staan te wachten).

Even later het met haar uitgepraat; en ze zei: "Ik zou willen dat ik het kón, op tijd komen, maar het lukt me gewoon niet." Daarna vond ik het wel vervelend, maar ik probeerde er ook begrip voor op te brengen, en zij probeerde nog iets meer om op tijd te komen . Sommige dingen zitten bij sommige mensen anders in elkaar. En dat is echt niet onwil, maar onkunde (voor een deel in ieder geval).

Jesse_1 schreef op 01-11-2022 om 19:32:

[..]

Nou, ik probeer het te vergelijken met mensen die altijd te laat komen. Ik ben niet zo, ik ben (vrijwel) altijd op tijd. Ooit eens een aanvaring gehad met iemand die wéér te laat kwam, ik was daar al chagrijnig over en toen maakte ze er even later nog een slechte opmerking over. Ik ontplofte (want we hadden met een groep mensen op haar staan te wachten).

Even later het met haar uitgepraat; en ze zei: "Ik zou willen dat ik het kón, op tijd komen, maar het lukt me gewoon niet." Daarna vond ik het wel vervelend, maar ik probeerde er ook begrip voor op te brengen, en zij probeerde nog iets meer om op tijd te komen . Sommige dingen zitten bij sommige mensen anders in elkaar. En dat is echt niet onwil, maar onkunde (voor een deel in ieder geval).

Ja, ze kunnen het niet. Komen ze ook niet op tijd als ze met het vliegtuig weg moeten? Een afspraak met een cardioloog? Als ze een sollicitatiegesprek hebben? Echt hoor, je bent gewoon niet belangrijk genoeg.

precies, ik vind dat zo'n onzin. Waarom zou je niet op tijd kunnen komen? Op je werk moet je ook op tijd komen toch?


Als je baas een appje stuurt vergeet je dan ook terug te appen??

Serieus 100 berichten per dag?? Hebben meer mensen dat hier of ben je een uitzondering?  Of bedoel je als iemand van het werk ziek is en 100 mensen zeggen beterschap telt dat ook?

Op tijd komen is gewoon een vaardigheid hoor, logisch dat de één daar beter in is dan de ander. Zo raar dat dat heel geaccepteerd is bij bijv zingen en bij een hoop executieve functies niet. Niemand die zich bezwaard, rot of beschaamd voelt omdat hij geen ster is in zingen.

Natuurlijk hoort op tijd komen erbij in onze cultuur en is het vervelend als mensen dat niet doen. 
Maar het is echt onzin er vanuit te gaan dat het voor iedereen een makkie is. 
En voor sommige mensen kost het bergen energie. Natuurlijk kunnen ze het wel en zullen ze het doen als het echt moet, maar dan gaat het vaak weer ten koste van andere dingen en kost het zoveel dat ze het simpelweg niet altijd kunnen. 

sorry, ik snap dat echt niet. Je zult toch ook op tijd op je werk moeten zijn en als ze bij mij op bezoek komen lukt dat dan weer niet. En precies wat hiervoor ook al werd gezegd, het vliegtuig zullen ze echt niet missen. Het is maar net wat ze belangrijk vinden. Dit heeft echt niks met zingen te maken.


Als je weet dat je om 14.00 uur naar de kapper moet, dan zorg je alvast dat je om 13.00 uur al klaarstaat als je weet dat je er moeite mee hebt, zo moeilijk is dat echt niet.

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 20:02:

sorry, ik snap dat echt niet. Je zult toch ook op tijd op je werk moeten zijn en als ze bij mij op bezoek komen lukt dat dan weer niet. En precies wat hiervoor ook al werd gezegd, het vliegtuig zullen ze echt niet missen. Het is maar net wat ze belangrijk vinden. Dit heeft echt niks met zingen te maken.


Als je weet dat je om 14.00 uur naar de kapper moet, dan zorg je alvast dat je om 13.00 uur al klaarstaat als je weet dat je er moeite mee hebt, zo moeilijk is dat echt niet.

Ja Kikki, zo doe ik dat zelf ook. Ben best wel goed in op tijd komen. En er zijn ontelbaar veel zaken waar ik slecht in ben. 

dan

dan

01-11-2022 om 20:10

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 20:02:

sorry, ik snap dat echt niet. Je zult toch ook op tijd op je werk moeten zijn en als ze bij mij op bezoek komen lukt dat dan weer niet. En precies wat hiervoor ook al werd gezegd, het vliegtuig zullen ze echt niet missen. Het is maar net wat ze belangrijk vinden. Dit heeft echt niks met zingen te maken.


Als je weet dat je om 14.00 uur naar de kapper moet, dan zorg je alvast dat je om 13.00 uur al klaarstaat als je weet dat je er moeite mee hebt, zo moeilijk is dat echt niet.

Toen onze zoon nog in de puberteit zat, had hij er ook een handje van erg laat naar school te vertrekken en naar zijn bijbaan. Dat is later wel een stuk verbeterd hoor dus met ouder worden en dingen vaak beter kunnen plannen. Maar ik denk wel dat er mensen zijn die er altijd wat moeite mee blijven houden. 

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 20:02:

sorry, ik snap dat echt niet. Je zult toch ook op tijd op je werk moeten zijn en als ze bij mij op bezoek komen lukt dat dan weer niet. En precies wat hiervoor ook al werd gezegd, het vliegtuig zullen ze echt niet missen. Het is maar net wat ze belangrijk vinden. Dit heeft echt niks met zingen te maken.


Als je weet dat je om 14.00 uur naar de kapper moet, dan zorg je alvast dat je om 13.00 uur al klaarstaat als je weet dat je er moeite mee hebt, zo moeilijk is dat echt niet.

Tja en dan zit je netjes een uur van tevoren klaar en dan komt de buurvrouw iets brengen, of bedenk je dat je het eten voor die avond wel vast kan opzetten of dat je vergeten bent een mailtje te sturen voor je werk dat echt even meteen moet. En voordat je het weet ben je van alles en het doen en is het 14 uur en denk je ships, te laat!

En ja we zijn talloze keren bijna te laat geweest voor een vlucht. 

ach ja bij de jeugd snap ik dat nog wel...maar ook daarbij geldt, zeg maar eens dat er om 14.00 uur een loterij is waar ze een PlayStation kunnen winnen en de winkans enorm groot is, maar je wel op tijd moet zijn,  denk maar dat hij er om 14.00 uur staat.

Aiden schreef op 01-11-2022 om 19:40:

[..]

Ja, ze kunnen het niet. Komen ze ook niet op tijd als ze met het vliegtuig weg moeten? Een afspraak met een cardioloog? Als ze een sollicitatiegesprek hebben? Echt hoor, je bent gewoon niet belangrijk genoeg.

Wat een vooroordelen. 

Denk je nou echt dat de vier ouders waar TO nog niets van heeft gehoord 'het gewoon niet belangrijk genoeg' vinden dat hun kinderen naar het feestje van hun vriendinnetje kunnen?! 


bijna te laat voor een vlucht , maar toch nog op tijd???

Kikki39 schreef op 01-11-2022 om 20:18:

bijna te laat voor een vlucht , maar toch nog op tijd???

Nou ja je moet er twee uur van tevoren zijn en dan komen wij een uur van tevoren, moet je al die rijen nog door en word je opgeroepen voor de last call terwijl je door de douane rent en kijkt iedereen je in het vliegtuig kwaad aan omdat ze op je moesten wachten. Zoiets. 

Wilgenkatje- schreef op 01-11-2022 om 19:04:

[..]

Net als wij ? Ik betaal nooit met mijn telefoon. Ik heb niet eens een betaalapp. Betalingen doe ik thuis op de pc.
En met een bankpas. Of contant.

Oi, zelfs mijn80 jarige vader doet dit met zijn telefoon. Betaal app is veiliger dan via de pc volgens de banken. Mijn vader was daarin zelfs sneller dan mij.

ik snap dan niet dat je een uur vantevoren komt maar goed. Maar waarom kijken mensen je kwaad aan, jullie waren toch op tijd of moest het vliegtuig op jullie wachten? Stel het vliegtuig heeft echt moeten wachten vind ik dat niet netjes van jullie nee en zou ik me echt kapot schamen naar andere mensen toe. Stel je moet naar de kapper om 14.00 uur en jij komt 14.15 uur aanzetten, dat kun je toch niet maken, je belast andere mensen ermee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.