Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Gedrag dochter om kleding


Miepjecody schreef op 17-10-2024 om 07:56:

[..]

Er reageert verder niemand op, ik hoop dat degene van het bericht nog reageert. Dit kan toch gewoon niet? Slapen met je kleding aan?

Soms is het pick your battles...

Ik heb het vaker gehoord en kan me er wel iets bij voorstellen. Hoe erg is het als de kleding s avonds aangaat in vrede en in de ochtend er tijd en ruimte is voor ontspannen opstaan en ontbijt?

Als iemand ontzettend ligt te zweten kan je de trui uitlaten of een dunner dekbed. Als dat mijn grootste probleem zou zijn bij het opgroeien van de kinderen, zou ik mezelf gelukkig prijzen.

Miepjecody schreef op 17-10-2024 om 07:56:

[..]

Er reageert verder niemand op, ik hoop dat degene van het bericht nog reageert. Dit kan toch gewoon niet? Slapen met je kleding aan?

Hoezo kan dat niet? Je trekt je kleren aan en gaat in je bed liggen, het kan zelfs heel makkelijk.

Miepjecody schreef op 17-10-2024 om 08:14:

[..]

In je bed liggen met je normale kleding aan?

Oké, als mensen dat al normaal vinden.......

Veel mensen doen dingen die ze misschien niet normaal vinden, maar die gezien de omstandigheden op dat moment het beste werken. En het zal je verbazen, maar dat is dus niet alleen niet verboden, het is zelfs niet eens per se schadelijk. 

absor schreef op 17-10-2024 om 08:16:

[..]

Bij wet verboden?

Nee dat niet, maar wel erg raar. Je zweet/ kwijlt snachts. En je hebt minder bewegingsvrijheid, je moet je weer uitkleden om jezelf te wassen en schoon ondergoed aan te doen. Je kleding schuurt over de lakens, ritsen,  knopen en andere sluitingen kunnen pijn gaan doen, of knellen door andere houdingen.

Wassen en schoon ondergoed aantrekken doe je dan ook in de avond lijkt me.

Dat wassen en schoon ondergoed doe je dan dus s avonds. Scheelt een hoop gedoe.

Miepjecody schreef op 17-10-2024 om 08:14:

[..]

In je bed liggen met je normale kleding aan?

Oké, als mensen dat al normaal vinden.......

mijn eerste reactie is dezelfde als die van jou, maar vervolgens zie ik een meisje voor me met een legging en een shirt en denk ik: ach, is hetzelfde toch als een pyjama? 

Miepjecody schreef op 17-10-2024 om 08:24:

[..]

Nee dat niet, maar wel erg raar. Je zweet/ kwijlt snachts. En je hebt minder bewegingsvrijheid, je moet je weer uitkleden om jezelf te wassen en schoon ondergoed aan te doen. Je kleding schuurt over de lakens, ritsen, knopen en andere sluitingen kunnen pijn gaan doen, of knellen door andere houdingen.

Een ander heeft daar blijkbaar minder last van dan jij. En wassen hoeft ook niet perse voordat je je aankleedt. Dat jij dat allemaal maar raar vindt zegt meer over jou.

Anoniemer schreef op 17-10-2024 om 08:32:

[..]

Een ander heeft daar blijkbaar minder last van dan jij. En wassen hoeft ook niet perse voordat je je aankleedt. Dat jij dat allemaal maar raar vindt zegt meer over jou.

Oh ja natuurlijk,  slapen in je gewone kleding is heel normaal. 

Miepjecody schreef op 17-10-2024 om 08:34:

[..]

Oh ja natuurlijk, slapen in je gewone kleding is heel normaal.

Maak je niet zo druk

Broadway schreef op 17-10-2024 om 08:28:

[..]

mijn eerste reactie is dezelfde als die van jou, maar vervolgens zie ik een meisje voor me met een legging en een shirt en denk ik: ach, is hetzelfde toch als een pyjama?

DE pyjama van mijn dochter: en legging van haarzelf waar het mooi vanaf idd met een longsleeve van haar broer waar het mooi vanaf is.  Al jaren.  De pyjama die ze 9 jaar geleden kreeg toen we Sint vierden ligt al die jaren al in de kast. 1 keer gedragen en toen afgeserveerd, te wijd draait om je benen zit niet lekker. 

Slapen in de kleding voor de volgende dag heb ik ook wel mensen over gehoord, vooral bij baby's/peuters. Zelf deden wij het op die leeftijd vaak andersom: slapen in de kleding die ze die dag aan hadden gehad (als doe nog schoon genoeg was). Omkleden ging niet van harte en de gewone kleding was meestal ook een legging en een shirt. Dus daarin zit eigenlijk maar weinig verschil met een pyjama. 
En nu doen we het soms nog ongeveer zo. Soms krijgen we kleding doorgegeven die wij niet mooi vinden, maar de kinderen wel. Dan kan een half verwassen paw patrol shirt prima dienen als pyjamashirt. Iedereen gelukkig. 

duizel schreef op 17-10-2024 om 06:14:

Hoe doen jullie dat met kleding en schoenen? Dochter heeft gisteren een winterjas uitgekozen, niet mijn smaak maar zij werd er blij van. Helemaal prima.

Andere dochter werd helemaal blij met gouden schoenen, ik vond ze heel lelijk maar vooral ook twijfels over de kwaliteit. Heeft nu andere schoenen, ook met wat glitter en goud maar betere kwaliteit.

Ik stuur dus vooral op kwaliteit. Alhoewel ik ook wel eens gezegd heb dat een gouden jas er niet meer in de goede maat was...

Wij kopen die meestal online en ik maak daarin dan altijd een voorselectie, want een keus uit 1000 schoenen of jassen kunnen ze toch niet overzien. Schoenen van een merk / soort waarvan ik weet dat de kwaliteit oké is en dat ze ze lekker vinden zitten (ze willen zelf ook graag steeds weer hetzelfde merk, dat scheelt). Winterjas die warm genoeg is (zomerjas maakt me minder uit). En dan zoek ik online er een stuk of 5-10 waarvan ik inschat dat ze het mooi vinden en die ik ook acceptabel vind. Ik selecteer niet echt op mooi (nou ja, stiekem filter ik die gouden er wel uit dan), meer op het praktische. Dus liever geen witte schoenen of jas ivm vies worden, geen schoenen waarvan ik aan zie komen dat ze gaan zeuren dat die niet bij hun andere kleren staan of dat ze ze na 2 weken al niet meer mooi vinden, in de herst/winter geen schoenen met een mesh bovenkant die na een mini regenbuitje direct doorweekt zijn, etc.

Het 'niet meer in jouw maat' leugentje heb ik overigens ook wel eens gebruikt, als ze meekeken met het maken van de selectie of als er dan bij kledingstuk X suggesties staan voor kledingstuk Y en Z en ze die liever willen. Dat is een makkelijke om er vanaf te zijn. Ik probeer het wel zoveel mogelijk te voorkomen en gewoon uit te leggen waarom sommige kledingstukken geen optie zijn. Ze moeten het later ook zelf doen, dus ook goed dat ik ze daarin meeneem. Als ik uitleg dat het heel snel vies eruit zal zien of kapot zal gaan snappen ze dat meestal wel, al levert het soms ook flinke discussies op ('ja maar ik zal er geel zuinig mee doen hoor, dan wordt het vast niet vies / gaat het vast niet kapot!').

Miepjecody schreef op 17-10-2024 om 08:34:

[..]

Oh ja natuurlijk, slapen in je gewone kleding is heel normaal.

Die van mij heeft als peuter ook wel eens in normale kleding geslapen. Was me het gevecht echt niet waard. En als zij er prima mee slaapt, ga je gang. Meeste van de stofjes zijn ook zacht. Een spijkerbroek vond ze zelf ook geen goed idee om mee te slapen.

Ach ja, er zijn ook mensen die het raar vinden dat mijn kinderen enkel in onderbroek of naakt slapen. Hier slapen ze gewoon hoe ze dat zelf het fijnst vinden.

Mijn kind van 1derhalf heeft een pyamabroek die hij erg lekker vind zitten en die heeft hij bijna elke dag als gewone broek aan, de meeste andere broeken trekt hij steeds uit dus ik ben of de hele dag bezig met een broek aantrekken of hij heeft lekker zijn pyamabroek aan nu het kouder is , van de zomer liep hij bijna altijd in een luier 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.