Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Gedrag dochter om kleding


Dymo schreef op 16-10-2024 om 16:44:

[..]

De mijne gaat volgend jaar trouwen en zou het liefst een roze glittertrouwjurk aantrekken

Nou, dan hebben we nog wel even te gaan...en als jouw dochter wil trouwen in een glitterjurk, waarom niet? Het is haar mooiste dag toch?

Ik doe zelf niet aan zomer- en winterkleding. Veel dingen draag ik het hele jaar door.
Wel verschil met bijvoorbeeld een panty of in de winter thermopanty, maar dan alleen als het echt koud is. Sommige dingen draag ik wel alleen in de zomer of alleen in de winter. Bijvoorbeeld een gebreide trui of een strandjurkje. Voor mijn kind idem dito. Die heeft het ook snel warm. Thuis loopt ze het liefst in alleen een onderbroek of kort pyjamabroekje rond. Ook in de winter.

Due-scimmie schreef op 16-10-2024 om 22:21:

Hebben veel van jullie kinderen speciale winter en zomerkleding en wissel je dat dus in de kast?

Hier ligt het hele jaar gewoon alles in de kast, bij mezelf ook trouwens.

Nee we wisselen niet, niemand van ons. Alle kleding het hele jaar door bij elkaar.

ik heb een paar dozen met wisselspul. Het meeste ligt er het hele jaar rond, maar de wollen truien en jurken en thermo kleding gaan in de lente naar boven en dan komen de zomerjurken en sportkleding (korte pijpen en mouwen) naar beneden. Kinderen dragen de kleding nog niet langer dan 1 jaar 

Hoe doen jullie dat met kleding en schoenen? Dochter heeft gisteren een winterjas uitgekozen, niet mijn smaak maar zij werd er blij van. Helemaal prima. 

Andere dochter werd helemaal blij met gouden schoenen, ik vond ze heel lelijk maar vooral ook twijfels over de kwaliteit. Heeft nu andere schoenen, ook met wat glitter en goud  maar betere kwaliteit. 

Ik stuur dus vooral op kwaliteit. Alhoewel ik ook wel eens gezegd heb dat een gouden jas er niet meer in de goede maat was... 

duizel schreef op 17-10-2024 om 06:14:

Hoe doen jullie dat met kleding en schoenen? Dochter heeft gisteren een winterjas uitgekozen, niet mijn smaak maar zij werd er blij van. Helemaal prima.

Andere dochter werd helemaal blij met gouden schoenen, ik vond ze heel lelijk maar vooral ook twijfels over de kwaliteit. Heeft nu andere schoenen, ook met wat glitter en goud maar betere kwaliteit.

Ik stuur dus vooral op kwaliteit. Alhoewel ik ook wel eens gezegd heb dat een gouden jas er niet meer in de goede maat was...

Kwaliteit vooral die van schoenen en winterjassen daar lette ik zeker op.

Ik weet nog dat dochter graag Lelly Kelly schoenen wou hebben, dat leek mij geen goed idee kwa prijs/ kwaliteit verhouding. Dus dat feest ging niet door. 

duizel schreef op 17-10-2024 om 06:14:

Hoe doen jullie dat met kleding en schoenen? Dochter heeft gisteren een winterjas uitgekozen, niet mijn smaak maar zij werd er blij van. Helemaal prima.

Andere dochter werd helemaal blij met gouden schoenen, ik vond ze heel lelijk maar vooral ook twijfels over de kwaliteit. Heeft nu andere schoenen, ook met wat glitter en goud maar betere kwaliteit.

Ik stuur dus vooral op kwaliteit. Alhoewel ik ook wel eens gezegd heb dat een gouden jas er niet meer in de goede maat was...

Bij schoenen en jassen mogen ze zeker mee kiezen, maar als iets echt niet goed genoeg is qua kwaliteit, of niet goed past qua maat of pasvorm dan zoeken we wel echt door.  Truien en broeken mogen ze wel redelijk vrij kiezen, maar ik bestel soms ook nog zelf wel wat waarvan ik zeker weet dat ze het leuk vinden. 

Ik heb voor de kinderen paar merken schoenen waar ik ze online uit laat kiezen. De kleur/patroon heb ik losgelaten. Zij moeten het tenslotte aan dus als dat met een superheld erop is, prima. Maar dat zijn wel merken die prima zitten en mijn rauwdouwers niet in 1 week kapot gaan. 

Wat hier erg goed geholpen heeft is de invoering van kleedgeld. Zodra ze het 'zelf' moest betalen werden er hele andere (lees: duurzamere) keuzes gemaakt. Ze was daar al vroeg bij.

Fiorah schreef op 16-10-2024 om 22:15:

[..]

Ik ken ook mensen die dit deden. Waren de kinderen wel jong (pre-basisschool).

Er reageert verder niemand op,  ik hoop dat degene van het bericht nog reageert. Dit kan toch gewoon niet? Slapen met je kleding aan?

En ik snap echt niet dat je kind niet zelf mag kiezen, dat mochten mijn kinderen 20 jaar terug gewoon zelf pakken.

Miepjecody schreef op 17-10-2024 om 07:56:

[..]

Er reageert verder niemand op, ik hoop dat degene van het bericht nog reageert. Dit kan toch gewoon niet? Slapen met je kleding aan?

Waarom zou het niet kunnen? Behalve dan dat het waarschijnlijk vrij warm is? 

Miepjecody schreef op 17-10-2024 om 07:56:

[..]

Er reageert verder niemand op, ik hoop dat degene van het bericht nog reageert. Dit kan toch gewoon niet? Slapen met je kleding aan?

Waarom zou dat niet kunnen? Ik doe het zelf niet maar iemand anders blijkbaar wel. Nou en?

Temet schreef op 17-10-2024 om 08:10:

[..]

Waarom zou het niet kunnen? Behalve dan dat het waarschijnlijk vrij warm is?

In je bed liggen met je normale kleding aan?

Oké, als mensen dat al normaal vinden.......

Ik vind slapen in gewone kleding ook raar. Te warm en het kreukt enorm. Ik deed het als jongvolwassene van rond de 20 heel af en toe. Dan hield ik na het stappen mijn panty aan omdat dat de volgende dag tijd scheelde en ik bang was dat ik die dronken kapot scheurde. Tot zover mijn heftige jeugd.

Miepjecody schreef op 17-10-2024 om 07:56:

[..]

Er reageert verder niemand op, ik hoop dat degene van het bericht nog reageert. Dit kan toch gewoon niet? Slapen met je kleding aan?

Bij wet verboden?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.