Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Gedrag dochter om kleding

Yumi schreef op 21-10-2024 om 22:15: [..] Ben een aantal jaren overblijfmoeder geweest, bij de kleuters moest ik weleens meelopen naar de wc omdat ze het niet alleen konden. Sommige kinderen droegen hun pyjama onder hun kleding. Dat verbaasde mij, dat ze duidelijk ook nog ongewassen waren, vind ik verwaarlozing.

Daar zou ik ook vreemd van opkijken. Duidelijk ongewassen door wat je zag of doordat ze hun pyjama aan hadden? Bij ons is het wasmoment in de avond dus als kind zich aankleed en per ongeluk haar pyjamabroek aan houdt wil dat niet zeggen dat ze niet gewassen is. 
Overigens zou bij mijn kinderen de pyjama onder de meeste kleding eigenlijk niet eens passen

duizel schreef op 22-10-2024 om 06:08:

[..]

Daar zou ik ook vreemd van opkijken. Duidelijk ongewassen door wat je zag of doordat ze hun pyjama aan hadden? Bij ons is het wasmoment in de avond dus als kind zich aankleed en per ongeluk haar pyjamabroek aan houdt wil dat niet zeggen dat ze niet gewassen is.
Overigens zou bij mijn kinderen de pyjama onder de meeste kleding eigenlijk niet eens passen

Duidelijk ongewassen door de geur van urine en het zichtbaar vuile onderbroekje. 

Yumi schreef op 22-10-2024 om 10:40:

[..]

Duidelijk ongewassen door de geur van urine en het zichtbaar vuile onderbroekje.

Arm kind.

Yumi schreef op 22-10-2024 om 10:40:

[..]

Tijdens de overblijf hebben ze er al een halve dag opzitten. Over het algemeen zijn er maar weinig kleuters die het allemaal netjes schoon voor elkaar krijgen. En de juf kan ze ook niet helpen. Dus 1x naar het toilet 's morgens en de onderbroeken zijn vies. Mijn kinderen gingen echt schoon naar school. Maar zo kreeg ik ze 's middags niet terug.

RaSa schreef op 22-10-2024 om 15:13:

[..]

Tijdens de overblijf hebben ze er al een halve dag opzitten. Over het algemeen zijn er maar weinig kleuters die het allemaal netjes schoon voor elkaar krijgen. En de juf kan ze ook niet helpen. Dus 1x naar het toilet 's morgens en de onderbroeken zijn vies. Mijn kinderen gingen echt schoon naar school. Maar zo kreeg ik ze 's middags niet terug.

Rasa, ik ben jaren overblijfmoeder geweest dus ik weet hoe het werkt... In dit geval kwam de stank van urine me tegemoet. 

Yumi schreef op 22-10-2024 om 22:58:

[..]

Rasa, ik ben jaren overblijfmoeder geweest dus ik weet hoe het werkt... In dit geval kwam de stank van urine me tegemoet.

Wat doe je eigenlijk als je iets dergelijks constateert? Ik ben zelf nooit overblijfmoeder geweest. Zijn er afspraken over hoe je omgaat met dit soort situaties of met dingen die een kind je vertelt? 

ik hoop eigenlijk dat dat discreet besproken wordt met de juf of meester

yette schreef op 23-10-2024 om 08:32:

[..]

Wat doe je eigenlijk als je iets dergelijks constateert? Ik ben zelf nooit overblijfmoeder geweest. Zijn er afspraken over hoe je omgaat met dit soort situaties of met dingen die een kind je vertelt?

Er waren toen geen afspraken, de juf wist ervan maar verder heb ik er nooit tegen iemand iets over gezegd. Vond het al zielig genoeg, wou niet dat hij ook nog uitgesloten of gepest werd. Het is al weer lang geleden, kind is inmiddels volwassen en hoop dat hij beter voor zichzelf kan zorgen dan zijn moeder deed.

Dat lijkt me inderdaad de juiste aanpak. 
Raar eigenlijk als er over zoiets geen afspraken zijn. Je mag er als school niet vanuit gaan dat elke overblijfouder uit zichzelf goed met dat soort dingen omgaat. 

Ook ik zou het aankaarten bij leerkracht en het verder voor me houden. 

Ik zou denken dat de meldcode hiervoor geldt?

Mischa83 schreef op 23-10-2024 om 14:29:

Ik zou denken dat de meldcode hiervoor geldt?

Ja, dat denk ik ook. Maar de meldcode geldt vziw voor professionals, en dat zijn leerkrachten wel maar overblijfouders (lijkt mij) niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.