Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Fatbike ervaringen?

Zijn hier ouders wiens kinderen op een fatbike fietsen?  Volgende maand is m'n zoon jarig en die zeurt al maanden om zo'n fiets.  En met succes. Dus heeft er iemand hier een kind die zo'n fiets heeft en wat zijn de ervaringen?


Nick90 schreef op 18-06-2024 om 22:52:

[..]

Alle kleinkinderen krijgen op hun verjaardag 1000 euro bijgeschreven op hun spaarrekening, zoon is nu 10 dus die rekening is goedgevuld, m'n dochter is nog geen 1 maar pa heeft haar een maximale schenking gedaan omdat zij nog geen kan heeft gekregen om te sparen, hij is dol op m'n zoon, ook toen ik hem vertelde dat hij niet van mij was zei hij dat het z'n kleinzoon is en dat die voorgaat op alles

Nou dan zal hij je zoon vast een cadeau gunnen die wél veilig is, en eentje waar jij minder zorgen van hebt. Ik snap werkelijk waar het probleem niet om aan te geven dat je dit niet wil voor je kind.

Ik snap je vader wel qua willen schenken. Liever met de warme hand dan met de koude hand en dat dat dan benoemd wordt als erfbelasting ontduiken vind ik onzin. Eigenlijk ook helemaal niet relevant voor deze discussie.

Een fatbike voor een kind van 9 vind ik echter echt geen goed idee. Ik maak echt bijna dagelijks mee hoe gevaarlijk die dingen zijn omdat ze zo snel gaan en bijna uit het niets opduiken. Dus dat zou ik nooit als kado willen geven of accepteren.

Als je iets wil geven zijn herinneringen het mooiste kado. Bijvoorbeeld een weekend Euro-Disney met de familie. Ik noem maar een zijstraat. Of een dagje karten met opa. Of naar een circuit. 

En wat al genoemd is is spaarrekening. Voor studie of rijbewijs later. Maar ik snap best heel goed dat je vader nu iets wil geven zodat hij de blijdschap nog kan zien van zijn kleinkinderen. 

Wat zijn andere hobby's van je zoon? Of waar liggen zijn interesses? Wellicht dat je daar iets mee kunt? 

Ik begrijp wel dat opa een mooi cadeau wil geven, maar is bijvoorbeeld een mooi horloge niet verstandiger. Daar heeft hij ook veel langer iets aan en het is iets waar hij opa mee kan eren door het te dragen. Ze kunnen het ook nog eens samen uitzoeken. Veel persoonlijker ook dan een anonieme zwarte fatbike. Ik snap namelijk echt niet hoe je die van jou terug vind ik een rij met die dingen.

Als mijn schoonvader zoiets met mijn man had geregeld voor mijn zoon, stond dat ding dezelfde middag nog op Marktplaats.

Kortom, wat vindt zijn moeder ervan?

Ik ben mij aan het klaarmaken om op mijn conventionele fiets 10 km te gaan rijden.  Dan ga ik ongetwijfeld die krengen weer tegenkomen.  Word erdoor ingehaald/ wordt aan de kant gedrukt omdat ze met 2 naast elkaar makkelijk dat "ouwe wijf" in kennen halen. Twijfel of ik de fietshelm van mijn dochter (heeft een racefiets met toebehoren) op zal doen. Alleen maar om mezelf te beschermen tegen die hooligans op fatbikes, want zo hard ga ik niet.  10 km in 45-50 minuten is geen topsnelheid. 

En inderdaad vraag eens hoe zijn moeder erover denkt. 

Anoniemer schreef op 19-06-2024 om 04:52:

Gôh, had er al iemand gezegd dat je dit niet moet doen? 🤣
Wat had je nou gedacht Nick, dat er ook maar één reactie zou zijn van: doen, goed idee?

Is goed voor de saamhorigheid op het forum. 

giphy.gif?cid=6c09b952l9uz8he42bmwgrlyrprcc24a66vtj5tadhlq0ru2&ep=v1_gifs_search&rid=giphy.gif&ct=g



Doemijdieglazenbol schreef op 19-06-2024 om 08:11:

[..]

Is goed voor de saamhorigheid op het forum.

giphy.gif?cid=6c09b952l9uz8he42bmwgrlyrprcc24a66vtj5tadhlq0ru2&ep=v1_gifs_search&rid=giphy.gif&ct=g



Ik snap dit topic niet. Iedereen zegt “niet doen”, maar je doet niks met die adviezen. Wat wil je dan? Laat pa hem lekker geven, binnen de kortste keren is dat ding toch gestolen of ligt hij in puin (eventueel samen met zoon) en is het probleem opgelost. Ben je er ook van af. En als dat niet het geval is, mag zoon er binnenkort waarschijnlijk toch voor langere tijd niet meer op als er een leeftijdsgrens aan komt te hangen. Maar echt een topkado! Daar gaat zoon wat aan hebben.

ik denk dat ouders met een kind met fatbike sowieso niks durven te typen meer na alle reacties erover. Dus de ervaringen van ouders met kinderen die een fatbike hebben en niks is overkomen hoor je hier niet. 

Nick90 schreef op 18-06-2024 om 22:52:

[..]

Alle kleinkinderen krijgen op hun verjaardag 1000 euro bijgeschreven op hun spaarrekening, zoon is nu 10 dus die rekening is goedgevuld, m'n dochter is nog geen 1 maar pa heeft haar een maximale schenking gedaan omdat zij nog geen kan heeft gekregen om te sparen, hij is dol op m'n zoon, ook toen ik hem vertelde dat hij niet van mij was zei hij dat het z'n kleinzoon is en dat die voorgaat op alles

Tienduizend euro dus, als er niks bijkomt. Dat is, als je zoon gaat studeren, nog niet eens goed voor vier jaar collegegeld. Rijbewijs kost ook al gauw drieduizend euro. Je zoon zou echt meer hebben aan een kleiner cadeau en extra spaargeld. Is je vader nog in staat om iets te ondernemen, iets bijzonders met je zoon? Want herinneringen zijn het mooiste cadeau vind ik zelf. 

Moederkareltje schreef op 19-06-2024 om 08:31:

ik denk dat ouders met een kind met fatbike sowieso niks durven te typen meer na alle reacties erover. Dus de ervaringen van ouders met kinderen die een fatbike hebben en niks is overkomen hoor je hier niet.

Waarom niet? Als ik achter die fatbike stond zou het me niks uitmaken al viel het hele forum over me heen. 

Waarom vraag je naar ervaringen, als je toch al weet dat je er niks mee gaat doen als deze negatief zijn?

Wat eigenlijk hetzelfde is in al je topics. 

Maargoed ik wens je alvast veel sterkte met het schuldgevoel als je kind een zwaar ongeluk krijgt of als iemand anders door zijn toedoen zwaar verongelukt.

wild-flower schreef op 18-06-2024 om 14:34:

Mijn buurjongen ( 16 ) had zo'n fiets . Kostte een godsvermogen ( volgens zijn moeder ) en was na een week al gestolen.
Ondanks dubbel slot .
Geld weg , want je kunt ze ook niet verzekeren .

Inderdaad door de macho uitstraling een felbegeerd diefstalobject. Daar slaan ze je echt voor in elkaar.

AlisonH schreef op 19-06-2024 om 08:34:

[..]

Tienduizend euro dus, als er niks bijkomt. Dat is, als je zoon gaat studeren, nog niet eens goed voor vier jaar collegegeld. Rijbewijs kost ook al gauw drieduizend euro. Je zoon zou echt meer hebben aan een kleiner cadeau en extra spaargeld. Is je vader nog in staat om iets te ondernemen, iets bijzonders met je zoon? Want herinneringen zijn het mooiste cadeau vind ik zelf.

tienduizend euro is een mooi bedrag hoor. Daarvan kun je bijna 4 jaar collegegeld betalen, of bijvoorbeeld je rijbewijs. 

(Ik vind je berichtje een beetje hooghartig uit de hoek komen m.a.w.)

rionyriony schreef op 19-06-2024 om 08:38:

[..]

Inderdaad door de macho uitstraling een felbegeerd diefstalobject. Daar slaan ze je echt voor in elkaar.

Ook zo raar dat ze het een macho uitstraling vinden hebben, ik zie het meer als een logge fiets die lijkt op een hulpmiddel voor iemand met beperkingen. De jongeren die hier langs komen hangen er als een zoutzak met kromme rug op en geven af en toe een lauwe trap. Het oogt als een suffe oude lullen fiets.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.