Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Fatbike ervaringen?

Zijn hier ouders wiens kinderen op een fatbike fietsen?  Volgende maand is m'n zoon jarig en die zeurt al maanden om zo'n fiets.  En met succes. Dus heeft er iemand hier een kind die zo'n fiets heeft en wat zijn de ervaringen?


majorette2005 schreef op 19-06-2024 om 08:50:

[..]

Ook zo raar dat ze het een macho uitstraling vinden hebben, ik zie het meer als een logge fiets die lijkt op een hulpmiddel voor iemand met beperkingen. De jongeren die hier langs komen hangen er als een zoutzak met kromme rug op en geven af en toe een lauwe trap. Het oogt als een suffe oude lullen fiets.

Dat vind jij en dat vind ik (ze zitten ook altijd zo idioot laag op die dingen), maar de doelgroep denkt daar duidelijk anders over

Nick90

Nick90

19-06-2024 om 09:17 Topicstarter

Lollypopje schreef op 19-06-2024 om 08:38:

Waarom vraag je naar ervaringen, als je toch al weet dat je er niks mee gaat doen als deze negatief zijn?

Wat eigenlijk hetzelfde is in al je topics.

Maargoed ik wens je alvast veel sterkte met het schuldgevoel als je kind een zwaar ongeluk krijgt of als iemand anders door zijn toedoen zwaar verongelukt.

Ik heb eigenlijk nog niemand gelezen die een kind heeft met zo'n fiets. Ik lees vooral wat men ervan vind maar dat was niet echt mijn vraag. En buiten dat heb ik ook gewoon een leven, ik heb dit topic gisteren geopend maar blijkbaar is de verwachting dat ik per direct iets met die adviezen ga doen ofzo. 

troelahoep schreef op 19-06-2024 om 08:41:

[..]

tienduizend euro is een mooi bedrag hoor. Daarvan kun je bijna 4 jaar collegegeld betalen, of bijvoorbeeld je rijbewijs.

(Ik vind je berichtje een beetje hooghartig uit de hoek komen m.a.w.)

Zo is het niet bedoeld. Ik kreeg de indruk dat Nick vond dat er genoeg spaargeld is en dat daardoor geld geen goed cadeau is. Het is natuurlijk ook veel, maar als er bijkomt is dat nog steeds een groot voordeel. 

Zo raar, ik kon gisteravond niet slapen en toen kwam dit topic weer langs in mijn hoofd.  En ik dacht ineens, misschien is het wel een troll-topic.
Daar twijfel ik wel aan.

Dat er nog niemand gereageerd heeft dat zijn kind zo'n bike heeft, begrijp ik wel.
Ik denk dat je je daar als ouder voor geneert.

(  Alle privé-info die Nick met ons deelt, over de gezondheidstoestand en het financiële vermogen van  zijn vader vind ik trouwens niet ter zake doende. )

Nick90

Nick90

19-06-2024 om 09:31 Topicstarter

AlisonH schreef op 19-06-2024 om 09:18:

[..]

Zo is het niet bedoeld. Ik kreeg de indruk dat Nick vond dat er genoeg spaargeld is en dat daardoor geld geen goed cadeau is. Het is natuurlijk ook veel, maar als er bijkomt is dat nog steeds een groot voordeel.

Ook schenkingen aan kleinkinderen hebben een limiet. En m'n zoon wil automonteur worden dus studeren is waarschijnlijk niet aan de orde. 

Nick90 schreef op 19-06-2024 om 09:31:

[..]

Ook schenkingen aan kleinkinderen hebben een limiet. En m'n zoon wil automonteur worden dus studeren is waarschijnlijk niet aan de orde.

Misschien wil hij wel HBO autotechniek doen, het is natuurlijk veel te vroeg om dat met zekerheid te zeggen.

Overigens heb ik nog wel naar een site van de ANWB verwezen met tips.

als ouder spoor je niet als een kind zo jong al op zo'n ding mag rijden. 
Levensgevaarlijk. En hoezo kan de jeugd tegenwoordig niet meer gewoon trappen ?

Als je zoon aanleg heeft voor automonteur, hoeft je vader de fatbike niet opgevoerd te kopen, want dan kan je zoon zelf een setje aanschaffen, dat zal hij vast een leuke uitdaging vinden. Ik zou het dan als ouder beslist geen leuke uitdaging vinden dat hij erop gaat rijden, ook als je vindt dat een niet-opgevoerde fatbike wel zou kunnen (wat ik ook geen goed idee vind, zo'n zwaar geval).

Nick90 schreef op 19-06-2024 om 09:31:

[..]

Ook schenkingen aan kleinkinderen hebben een limiet. En m'n zoon wil automonteur worden dus studeren is waarschijnlijk niet aan de orde.

Is dan een mooie set goed gereedschap geen idee? Geef er een oude fiets of zo bij en laat hem lekker sleutelen. 

Nick90 schreef op 19-06-2024 om 09:31:

[..]

Ook schenkingen aan kleinkinderen hebben een limiet. En m'n zoon wil automonteur worden dus studeren is waarschijnlijk niet aan de orde.

Nick90 schreef op 19-06-2024 om 09:31:

[..]

Ook schenkingen aan kleinkinderen hebben een limiet. En m'n zoon wil automonteur worden dus studeren is waarschijnlijk niet aan de orde.

Klopt, 2.658 euro per jaar per kleinkind. 
Maar goed: je vroeg om ervaringen met fat bikes. De enige ervaringen die je hoorde waren negatief, en kwamen niet van ouders maar van bijvoorbeeld docenten. Ook onderzoek toont aan dat er veel ongelukken met die dingen gebeuren en dat ze heel vaak worden gestolen of van je afgepakt. Niemand hier vindt het een goed cadeau. 
De verdere beslissing is aan jou, en natuurlijk aan de moeder van je zoon. 

Nick90 schreef op 19-06-2024 om 09:31:

[..]  Ook schenkingen aan kleinkinderen hebben een limiet.

Dit kind is toch jouw stiefzoon, dus geen familie van je vader?

Of is de man die je je vader noemt niet je vader, maar de opa van het kind?

Dan gelden er nog andere regels wat betreft schenkingen. De belasting weet je dan ongetwijfeld te vinden, helaas...

<<="">>>

Nick90 schreef op 19-06-2024 om 09:17:

[..]

Ik heb eigenlijk nog niemand gelezen die een kind heeft met zo'n fiets. Ik lees vooral wat men ervan vind maar dat was niet echt mijn vraag. En buiten dat heb ik ook gewoon een leven, ik heb dit topic gisteren geopend maar blijkbaar is de verwachting dat ik per direct iets met die adviezen ga doen ofzo.

Misschien geen ervaring van ouders, maar wel meer dan genoeg onderzoeken en ervaringen van docenten of andere mensen die zelf hebben gezien hoe kinderen ermee omgaan en hoe gevaarlijk ze zijn.



En ik snap dat je een leven hebt maar je geeft duidelijk aan dat hij dat ding toch gaat krijgen, want anders is het sneu voor je vader. Dus dan wil je sowieso niks met de adviezen doen

Beterlaat2021! schreef op 19-06-2024 om 10:29:

[..]

Dit kind is toch jouw stiefzoon, dus geen familie van je vader?

Of is de man die je je vader noemt niet je vader, maar de opa van het kind?

Dan gelden er nog andere regels wat betreft schenkingen. De belasting weet je dan ongetwijfeld te vinden, helaas...

<<="">>>

Voor zover ik weet is de zoon van NIck juridisch (en op allerlei andere manieren ook, behalve de biologische) gewoon zijn zoon, dus geen probleem wat dit betreft.

Lollypopje schreef op 19-06-2024 om 10:33:

[..]

Misschien geen ervaring van ouders, maar wel meer dan genoeg onderzoeken en ervaringen van docenten of andere mensen die zelf hebben gezien hoe kinderen ermee omgaan en hoe gevaarlijk ze zijn.



En ik snap dat je een leven hebt maar je geeft duidelijk aan dat hij dat ding toch gaat krijgen, want anders is het sneu voor je vader. Dus dan wil je sowieso niks met de adviezen doen

Eens!

(P.s fijn je weer te lezen Lollypopje  )

Lollypopje schreef op 19-06-2024 om 10:33:

[..]

Misschien geen ervaring van ouders, maar wel meer dan genoeg onderzoeken en ervaringen van docenten of andere mensen die zelf hebben gezien hoe kinderen ermee omgaan en hoe gevaarlijk ze zijn.



En ik snap dat je een leven hebt maar je geeft duidelijk aan dat hij dat ding toch gaat krijgen, want anders is het sneu voor je vader. Dus dan wil je sowieso niks met de adviezen doen

Dat laatste was dus ook mijn idee. Waarom hier ervaringen vragen als je er toch niks mee doet? Kind krijgt hem toch, dus dan kom je er vanzelf wel achter toch?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.