Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter van 10 helemaal panisch als het regent


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-11-2022 om 12:04

MissBobby schreef op 04-11-2022 om 11:07:

Mijn dochter van bijna 15 heeft ook erg veel last van de regen. Als het hard regent, tikt dat heel hard op de bak van haar rolluik. Toen ze jonger was, moest ze dan ook huilen. Pure stress want regen op zich was het probleem niet. Dus als het te erg is komt ze met haar kussen en kruipt naast mij. (En ik slaap op zolder, met velux wat je dus ook goed hoort). Ik word even wakker, zeg welterusten en we gaan allebei slapen. Wat is het probleem als ze bij je in bed kruipt? Nu heb je een bang kind die zich niet gehoord voelt en de volgende dag moe is. Keuze is makkelijk lijkt mij.

Ook daar is een oplossing voor

https://www.akoestiekwinkel.nl/tips/geluidsisolatie-omkasting-rolluik

Elke80 kun je iets met de adviezen?

Als ze vooral last heeft van het lawaai zou ik als eerste proberen dat op te lossen met een van de oplossingen die andere forumleden hierboven al bedacht hebben. Is dit echter niet mogelijk, dan toch ruilen van slaapkamer met de een of ander.

Gingergirl schreef op 04-11-2022 om 12:58:

Elke80 kun je iets met de adviezen?

Eerste bericht...geen reacties...

Herfstappeltaart schreef op 04-11-2022 om 13:27:

[..]

Eerste bericht...geen reacties...

Ja zo gaat dat vaak.

Gingergirl schreef op 04-11-2022 om 13:28:

[..]

Ja zo gaat dat vaak.

zeker als er geen bijval komt dat ze het goed doen. Zo eengezind als in dit draadje is het forum meestal niet.

Och arm kind. Mijn dochter kon ook een tijd niet slapen van harde wind en van regen. Als ze eenmaal sliep was het prima, maar als het al stormde dan gingen we erbij zitten en hielpen haar met oordoppen. Nu is ze 14 en heeft ze er geen last meer van. 

Kerstin75 schreef op 04-11-2022 om 11:29:

[..]

Dat lijkt mij makkelijk op te lossen met een houten schuine overkapping boven die bak.

Dat zou kunnen inderdaad. Dank voor de tip. 

Tickel schreef op 04-11-2022 om 12:04:

[..]

Ook daar is een oplossing voor

https://www.akoestiekwinkel.nl/tips/geluidsisolatie-omkasting-rolluik

Oh wauw, gouden tip. Dit ga ik doen! Zo zie je maar dat het topic van een ander handig is voor jezelf…..en tot het geregeld is, mag dochter lekker bij mij slapen als het regent 

troelahoep schreef op 04-11-2022 om 09:56:

(...) Als ik erop terug kijk vind ik het eigenlijk heel zielig voor mijzelf als kind.

En dat was het ook.

Elke80

Elke80

04-11-2022 om 14:55 Topicstarter

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb nog niet eerder kunnen reageren. Ons bed pas niet op deze kamer, anders hadden we dat zeker overwogen. Ik ga jullie reacties in overweging nemen en zal niets meer vragen hier, want de meeste reacties geven me wel het gevoel een zeer slechte moeder te zijn.
Bedankt voor de gegeven tips in ieder geval!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-11-2022 om 15:00

Elke80 schreef op 04-11-2022 om 14:55:

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb nog niet eerder kunnen reageren. Ons bed pas niet op deze kamer, anders hadden we dat zeker overwogen. Ik ga jullie reacties in overweging nemen en zal niets meer vragen hier, want de meeste reacties geven me wel het gevoel een zeer slechte moeder te zijn.
Bedankt voor de gegeven tips in ieder geval!

Er bestaan ook PIR+OSB platen. Die kun je op maat zagen en tegen de binnenkant van het raam bevestigen met schuifjes.


1880458746.jpg


w_62b1d022ce73d_pir-osb-2600x600x409mm-rd-181-156-m2_large_62b1cf3abe844.webp

Elke80 schreef op 04-11-2022 om 14:55:

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb nog niet eerder kunnen reageren. Ons bed pas niet op deze kamer, anders hadden we dat zeker overwogen. Ik ga jullie reacties in overweging nemen en zal niets meer vragen hier, want de meeste reacties geven me wel het gevoel een zeer slechte moeder te zijn.
Bedankt voor de gegeven tips in ieder geval!

Ik snap dat het niet leuk is dat te lezen, maar mensen zeggen die dingen niet om naar of vervelend te zijn. Ze zeggen het omdat ze je willen helpen. Dan krijg je soms te horen dat je dingen niet goed aanpakt, maar zie dit dan gewoon als een leermoment. 

Geen enkele ouder is perfect. Dus blijf hier vooral vragen als je tegen dingen aan loopt, ook als de antwoorden soms niet leuk zijn. Daar hebben jij en je kinderen namelijk meer aan dan de vraag niet stellwn.

Elke80 schreef op 04-11-2022 om 14:55:

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb nog niet eerder kunnen reageren. Ons bed pas niet op deze kamer, anders hadden we dat zeker overwogen. Ik ga jullie reacties in overweging nemen en zal niets meer vragen hier, want de meeste reacties geven me wel het gevoel een zeer slechte moeder te zijn.
Bedankt voor de gegeven tips in ieder geval!

Als je bij wijze van spreken 100 mensen iets vraagt en 95 praten niet in jouw straatje, dan is het handig in de spiegel te kijken. Ik hoop dat je je dochter gaat erkennen in haar angst en er iets aan gaat doen om haar te helpen.

Het hoeft inderdaad niet eens angst te zijn. 
Maar echt panisch van het geluid. 
Ik heb dit zelf ook met de regendruppels op de behuizing van het rolluik. Zeker op het eind als er onregelmatig druppels opvallen, vreselijk!
Klinkt gek maar ik voel mij dan ook echt paranoia worden, het geluid en weten niet te kunnen slapen zolang ik het hoor. 
Nu ben ik sowieso erg gevoelig voor geluiden, snel overprikkeld. 
Maar die avonden slaap ik ook in de logeerkamer (en ik ben volwassen, lig samen met mijn man in bed, dus ook niet eens alleen). Neem het alsjeblieft serieus. 
En dat zeg ik niet omdat ik je een slechte moeder vind, maar omdat ik snap dat dit niet te snappen is als je hier zelf geen last van hebt. 

Succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.