Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bonuskind doet heel naar tegen mijn kinderen en eigen broer. Wat nu?


Caramelzeezoutchocola schreef op 18-04-2022 om 22:04:

Alleen op gelezen maar stel je eigen kinderen als prioriteit ten opzichte van een nieuwe relatie.
En wie heeft in hemelsnaam de term “bonuskinderen” verzonnen? Die kinderen hebben al ouders, jullie hebben net een jaar een relatie en laat die ouders hun kinderen opvoeden/ corrigeren. Zou mij genoeg zeggen ook als de vader blind is voor het gedrag van zijn kind. De vraag is of je dat wilt voor jezelf en je eigen kinderen.

Alsof stiefkinderen zo leuk klinkt. Waarom maken mensen zich zo druk om woorden?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-04-2022 om 22:16

Suusje. schreef op 18-04-2022 om 22:14:

[..]

Alsof stiefkinderen zo leuk klinkt. Waarom maken mensen zich zo druk om woorden?

Omdat ze net een jaar bij elkaar zijn dus kun je nog niet echt van bonus of stiefkind spreken.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

18-04-2022 om 22:22

Battle-Royale schreef op 18-04-2022 om 22:11:

[..]

Ze had toch ingegrepen? Maar verder zou ik ze aan hun ouders overlaten en nergens mee moeien.

Ik reageerde op jouw zin “ laat het aan de ouders, zijn niet jouw kinderen.”. Als zo’n kind dan “mijn kind” zou schoppen, zou ik ingrijpen. Dat bedoelde ik, niks meer niks minder.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

18-04-2022 om 22:24

Suusje. schreef op 18-04-2022 om 22:14:

[..]

Alsof stiefkinderen zo leuk klinkt. Waarom maken mensen zich zo druk om woorden?

Omdat ik het net vind klinken alsof je het in de bonus bij Albert Heijn haalt en je kunt ook gewoon zeggen kinderen van partner. Stiefkinderen vind ik ook niet leuk nee. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-04-2022 om 22:27

Caramelzeezoutchocola schreef op 18-04-2022 om 22:22:

[..]

Ik reageerde op jouw zin “ laat het aan de ouders, zijn niet jouw kinderen.”. Als zo’n kind dan “mijn kind” zou schoppen, zou ik ingrijpen. Dat bedoelde ik, niks meer niks minder.

Maar dan is je eigen kind het slachtoffer en dan kun je er gewoon wat van zeggen.

Blijf latten en meng de gezinnen niet. Ga alleen met die man om, af en toe uiteten en blijven slapen wanneer jullie beide de kinderen niet hebben. Jij bent verantwoordelijk voor de zorg en veiligheid van jouw kinderen. Niet mengen!

Je vriend ook duidelijk maken dat je er zo in staat. Het is prima dat hij het niet snapt en laat gaan, maar dan niet in jouw huis, niet bij jouw kinderen en niet in jouw leven. 

Die man voedt niet op en accepteert ook niet dat een ander het wel doet. Niet de verantwoording nemen voor zijn jongere kind, omdat jij het zichzelf vindt. je offert je kinderen niet op aan je relatie. Je delft altijd het onderspit, wanneer hij wel zijn kinderen op 1 zet. 

Geen dingen doen samen met de kinderen. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

19-04-2022 om 07:40

Athan schreef op 18-04-2022 om 21:49:

Ik zou echt veel moeite hebben met een partner die zo in de opvoeding staat als jouw vriend. Ouders die blind zijn voor het wangedrag van hun kinderen, zijn gewoon slechte ouders. En slechte ouders zijn ook geen goede partners.

Dit. Zo leuk vind ik je partner niet als hij blind is voor het gedrag van zijn eigen kind. 

Dit ga je verliezen, echt. Mijn ervaring: hou de kinderen bij elkaar vandaan en onderhoud je relatie met hem alleen, dat is ingewikkeld genoeg. Over vijf jaar ziet het er misschien allemaal heel anders uit. Jullie hebben een relatie met elkaar, niet met elkaars kinderen en de kinderen al helemaal niet onderling met elkaar.

Een ouder die zijn kind zo behandeld en laat mishandelen door zijn andere kind is gewoon een klootzak. En een zeer slechte ouder. Ik heb medelijden met P, het wordt tijd dat iemand daar ingrijpt. En ja daar had ik de relatie met die vent wel voor over. V wordt door ouders een verwend rotjoch dat iedereen gaat terroriseren, dat is voor iedereen naar en voor V zelf ook. 

Ik zou niet eens een relatie willen met iemand die zo met zijn kinderen omgaat. 

Je kan je ze lang apart houden maar dat zal niet eewig lukken. Hoe zie je dat in de toekomst? Met de vakanties en kerst bv...

FantasticFox schreef op 18-04-2022 om 22:12:

Als hij zo tegen zijn kinderen doet, zou ik dat wel onaantrekkelijk gedrag als partner vinden.

Ik vind het echt heel sneu voor het broertje. Ik zou bewust wegkijken onder de noemer 'ze hebben ouders' toch ook wel lastig vinden.

Ik ook. Ik vind het eigenlijk ook heel erg dat er meerderen zijn die zeggen "aan de ouders overlaten, niet mee bemoeien". Dat kind wordt gewoon mishandeld door zijn broer en ouders doen mee door het een aansteller te noemen. Hoe kun je daar voor weg kijken? Maar goed oud zeer, bij ons keek ook iedereen weg. Ik zou in staat zijn veilig thuis te bellen. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 08:25

PinkFlower schreef op 19-04-2022 om 08:16:

[..]

Ik ook. Ik vind het eigenlijk ook heel erg dat er meerderen zijn die zeggen "aan de ouders overlaten, niet mee bemoeien". Dat kind wordt gewoon mishandeld door zijn broer en ouders doen mee door het een aansteller te noemen. Hoe kun je daar voor weg kijken? Maar goed oud zeer, bij ons keek ook iedereen weg. Ik zou in staat zijn veilig thuis te bellen.

Dat is allemaal niet leuk uiteraard maar verder niet haar probleem, ik zou hier sowieso geen zin in hebben.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

19-04-2022 om 08:39

PinkFlower schreef op 19-04-2022 om 08:16:

[..]

Ik ook. Ik vind het eigenlijk ook heel erg dat er meerderen zijn die zeggen "aan de ouders overlaten, niet mee bemoeien". Dat kind wordt gewoon mishandeld door zijn broer en ouders doen mee door het een aansteller te noemen. Hoe kun je daar voor weg kijken? Maar goed oud zeer, bij ons keek ook iedereen weg. Ik zou in staat zijn veilig thuis te bellen.

Ik ben blij dat jij dit zegt, PinkFlower. Je hebt gewoon gelijk. Als het is zoals TO beschrijft dan is VT inschakelen geen overbodige luxe.

Dat wegkijken en 'Het is niet mijn probleem' dat zorgt er juist voor dat schrijnende situaties (zi lang) kunnen bestaan. Ik weet niet of het ernstig is wat er gebeurd of hoe vaak dat gebeurd maar op basis van wat TO zegt zou ik niet wegkijken.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 08:48

zakchips schreef op 19-04-2022 om 08:44:

Dat wegkijken en 'Het is niet mijn probleem' dat zorgt er juist voor dat schrijnende situaties (zi lang) kunnen bestaan. Ik weet niet of het ernstig is wat er gebeurd of hoe vaak dat gebeurd maar op basis van wat TO zegt zou ik niet wegkijken.

Tja ik denk niet dat de vader heel blij is als TO er werk van gaat maken dus dan heeft ze er sowieso geen zicht meer op.

Die situaties filmen? 
Hoe doet V het op school? Vertoont hij daar ook ‘achter de ellebogengedrag’? Heeft hij vaak conflicten? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.