Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bonuskind doet heel naar tegen mijn kinderen en eigen broer. Wat nu?


BeneficialJay65

BeneficialJay65

19-04-2022 om 09:07

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 08:25:

[..]

Dat is allemaal niet leuk uiteraard maar verder niet haar probleem, ik zou hier sowieso geen zin in hebben.

Het is/ blijft wel haar probleem als het haar kind betreft die geslagen oud wordt door het kind van huidige partner.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 09:12

Caramelzeezoutchocola schreef op 19-04-2022 om 09:07:

[..]

Het is/ blijft wel haar probleem als het haar kind betreft die geslagen oud wordt door het kind van huidige partner.

Daarom afspreken zonder kinderen en vooral blijven latten. Hoe de ouders hun kinderen opvoeden heb je weinig invloed op. Gesprekken hebben blijkbaar niks opgeleverd dus dan is het misschien beter om het contact met de kinderen  zoveel mogelijk te beperken.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

19-04-2022 om 10:02

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 09:12:

[..]

Daarom afspreken zonder kinderen en vooral blijven latten. Hoe de ouders hun kinderen opvoeden heb je weinig invloed op. Gesprekken hebben blijkbaar niks opgeleverd dus dan is het misschien beter om het contact met de kinderen zoveel mogelijk te beperken


mee eens

Als iemand zijn/haar kinderen zo ongelijk zou behandelen zou ik niet eens vrienden kunnen zijn met diegene. Laat staan een relatie.
Een situatie filmen is denk ik geen slecht idee. En sowieso de kinderen uit elkaar houden. Maar wegkijken houdt wel de gezinsdynamiek in stand en dat is heel pijnlijk voor het jongste kind van je vriend.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 10:14

MamaE schreef op 19-04-2022 om 10:09:

Als iemand zijn/haar kinderen zo ongelijk zou behandelen zou ik niet eens vrienden kunnen zijn met diegene. Laat staan een relatie.
Een situatie filmen is denk ik geen slecht idee. En sowieso de kinderen uit elkaar houden. Maar wegkijken houdt wel de gezinsdynamiek in stand en dat is heel pijnlijk voor het jongste kind van je vriend.

Als het bij de moeder ook zo gaat blijft de gezinsdynamiek toch sowieso in stand?

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 10:14:

[..]

Als het bij de moeder ook zo gaat blijft de gezinsdynamiek toch sowieso in stand?

Op moeder heeft TS geen invloed, die kan ze niet tot inzicht brengen. Op vader misschien wel. Hem tot inzicht brengen kan de dynamiek wel doorbreken. Zodat P zich beschermd kan voelen en V bij fout gedrag gecorrigeerd gaat worden. Iemand moet daar mee beginnen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 10:25

MamaE schreef op 19-04-2022 om 10:18:

[..]

Op moeder heeft TS geen invloed, die kan ze niet tot inzicht brengen. Op vader misschien wel. Hem tot inzicht brengen kan de dynamiek wel doorbreken. Zodat P zich beschermd kan voelen en V bij fout gedrag gecorrigeerd gaat worden. Iemand moet daar mee beginnen.

Maar ik lees in de OP dat de vader daar niet echt voor openstaat, gesprekken leveren niks op en het lijkt me sowieso niet aan te raden om kritiek te hebben op het kind en opvoeding van je partner. Ik denk niet dat dat de zaak gaat verbeteren. Verder is zij niks van die kinderen, ze is de vriendin van hun pa. 

"It takes a village to raise a child". Natuurlijk moet TO zich hiermee bemoeien, wie bekommert zich anders om het jongste kind van haar vriend? En voor die oudste is dit toch ook niet goed, wat is de reden dat hij zich zo gedraagt.

Als je een bepaalde dynamiek bemerkt of bepaald onwenselijk gedrag ziet, moet je dat kunnen zeggen. Op school zeggen ze het toch ook als een kind zich slecht gedraagt en moedwillig andere kinderen pijn doet?
TS heeft met partner en kinderen te maken. Het gaat niet om keuzes als bedtijd of schermtijd, maar om een onveilige gezinsdynamiek voor het jongste kind.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 10:36

Poezie schreef op 19-04-2022 om 10:30:

"It takes a village to raise a child". Natuurlijk moet TO zich hiermee bemoeien, wie bekommert zich anders om het jongste kind van haar vriend? En voor die oudste is dit toch ook niet goed, wat is de reden dat hij zich zo gedraagt.

Dus als de nieuwe vriendin van je ex kritiek heeft op je kind en jullie opvoeding en zegt dat jullie het fout aanpakken zou je dat niet zo’n probleem vinden? Of als je jaar oude relatie je uit gaat leggen hoe je je kinderen beter volgens zijn visie op kunt voeden omdat hij vind dat jij het niet goed doet zeg je gewoon oke is goed?

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 10:36:

[..]

Dus als de nieuwe vriendin van je ex kritiek heeft op je kind en jullie opvoeding en zegt dat jullie het fout aanpakken zou je dat niet zo’n probleem vinden? Of als je jaar oude relatie je uit gaat leggen hoe je je kinderen beter volgens zijn visie op kunt voeden omdat hij vind dat jij het niet goed doet zeg je gewoon oke is goed?

Er is nogal een verschil tussen visie in opvoeding en wegkijken bij een mishandeling.

Dit kind wordt gewoon mishandeld! Jouw reacties zijn precies wat er mis is in de maatschappij: niet mijn probleem, lekker wegkijken. Boeiend, kind heeft ouders. 

Ja ouders die toestaan dat hun kind mishandeld wordt door hun andere kind en er nog zelf aan mee werken ook. Dat is geen verschil in visie van opvoeden, daar zitten strafbare feiten bij. Deze mensen hebben hulp nodig. Voor beide kinderen. Zodat zowel P als V hulp krijgt en ouders ook. Als dan gesprekken niet meer helpen is de volgende stap veilig thuis. Voor de kinderen..

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 08:25:

[..]

Dat is allemaal niet leuk uiteraard maar verder niet haar probleem, ik zou hier sowieso geen zin in hebben.

Het kind heeft er ook geen zin in om mishandeld te worden. 

Battle-Royale schreef op 19-04-2022 om 10:36:

[..]

Dus als de nieuwe vriendin van je ex kritiek heeft op je kind en jullie opvoeding en zegt dat jullie het fout aanpakken zou je dat niet zo’n probleem vinden? Of als je jaar oude relatie je uit gaat leggen hoe je je kinderen beter volgens zijn visie op kunt voeden omdat hij vind dat jij het niet goed doet zeg je gewoon oke is goed?

Als het gaat om dingen als bedtijd, schermtijd, hoeveelheid snoep dan denk ik 'niet mee bemoeien'. Mishandeling en voortrekkerij is fout en dan dienen de ouders inzicht te krijgen in hun eigen blinde vlek.

Iedereen heeft blinde vlekken aangaande zichzelf en zijn eigen kinderen. Juist daarom hebben we elkaar nodig. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 10:56

PinkFlower schreef op 19-04-2022 om 10:47:

[..]

Er is nogal een verschil tussen visie in opvoeding en wegkijken bij een mishandeling.

Dit kind wordt gewoon mishandeld! Jouw reacties zijn precies wat er mis is in de maatschappij: niet mijn probleem, lekker wegkijken. Boeiend, kind heeft ouders.

Ja ouders die toestaan dat hun kind mishandeld wordt door hun andere kind en er nog zelf aan mee werken ook. Dat is geen verschil in visie van opvoeden, daar zitten strafbare feiten bij. Deze mensen hebben hulp nodig. Voor beide kinderen. Zodat zowel P als V hulp krijgt en ouders ook. Als dan gesprekken niet meer helpen is de volgende stap veilig thuis. Voor de kinderen..

Welke strafbare feiten hebben we het over? Ik lees vooral een vervelend kind die duidelijk niet op pa zn nieuwe vriendin of haar kinderen zit te wachten. Ik lees niks over dusdanig ernstige mishandelingen dat er  medische hulp nodig was. En uiteraard kan ze veilig thuis bellen maar dat wil niet zeggen dat zij verder nog ergens bij betrokken word. Daarbij ziet veilig thuis ook niet altijd een reden tot zorg.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-04-2022 om 10:57

MamaE schreef op 19-04-2022 om 10:50:

[..]

Als het gaat om dingen als bedtijd, schermtijd, hoeveelheid snoep dan denk ik 'niet mee bemoeien'. Mishandeling en voortrekkerij is fout en dan dienen de ouders inzicht te krijgen in hun eigen blinde vlek.

Iedereen heeft blinde vlekken aangaande zichzelf en zijn eigen kinderen. Juist daarom hebben we elkaar nodig.

Voor zolang de relatie duurt dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.