ief
02-11-2024 om 20:28
Sinterklaas: wat geef je kind nr. 3(/4/5/6)?
Wij vieren Sinterklaas altijd uitgebreid. Maar nu weet ik het echt niet voor mijn dochter van bijna vier jaar. Ze is nummer 3, en ik heb alles bewaard van de oudere kinderen. Daarnaast houd ik van duurzaam, niet van plastic, niet van dingen die geluid maken en niet van ‘veel spullen/troep’ of dingen die veel ruimte innemen.
Ze speelt graag met poppen en de houten treinbaan, en ze houdt van tekenen, zingen en dansen. Ze heeft genoeg poppen en kleertjes, en alle mogelijke teken- en verfspullen. Ook is er klei, Duplo, knuffels, verkleedkleren, een fiets, een step en heeeel veel spelletjes.
Ik kom niet verder dan een nieuwe pyjama en een mooie jurk. Iemand een gouden idee??
Hoe doen andere ouders dat met meer kinderen? En dan heb ik er nog maar drie. Wat geef je kind nummer vier, vijf of zes 🙂
Madamecannibale
02-11-2024 om 20:30
Nieuwe knutselspullen. Ook al heeft ze al veel, iets nieuws is altijd leuk. Of iets bijzonders zoals bijvoorbeeld een schildersezel.
Als ze van poppen en frummelen houd misschien een kappop.
absor
02-11-2024 om 20:42
sinterklaas (de zak) was altijd iets nuttigs (pyama of nieuwe sjaal oid) iets lekkers (grote speculaaspop bijv). Iets te lezen ( boek kan ook van de kringloop). Spelletje (haalde ik ook vaak van de kringloop) en dan 1 ding wat ze stonden te kwijlen bij de winkel. Zeemeerminnenbarbie of legopakket bijv
Soms ook iets van knutselspullen, dat gaat toch ook weet op. Of bijv heel leuke poster voor in de slaapkamer van je lievelingsdier
Schommelstoel
02-11-2024 om 20:47
Ik gaf mijn neefjes en nichtjes in die leeftijd met Sinterklaas altijd een boek passend bij de leeftijd. Soms nieuw, soms kringloop.
KillerQueen
02-11-2024 om 21:13
Stickers, een nieuw knutselpakket van de Hema, glitterpapier, verkleedspullen, schmink, nagellak, nieuwe klei, voorleesboek, koekjes-bak-pakket, nieuwe handdoek voor zwemles, gymtas voor op school, toilettas, haarfrutsels
MamaE
02-11-2024 om 21:33
Voorleesboekjes, kun je ook makkelijk weer doorgeven als ze er te groot voor is. Knutselspullen, glitterlijmstiften (geeft minder troep dan gewone glitter), stickers, eventueel dingen voor de basisschool, een badpak, speeldingetjes voor in het zwembad en speldjes of leuke elastiekjes voor in d'r haar.
Moederkareltje
02-11-2024 om 21:42
ik berg zelf sommige dingen op, op zolder, als zoon er te groot voor wordt en ga het er weer bijpakken als zusje er groot genoeg voor is. Dat kan dan bijvoorbeeld met sinterklaas.
Gebruikersnaaminvullen
02-11-2024 om 22:24
Boeken( Gruffalo)
https://stichtinggeefomelkaarnederlandshop.nl/
Due-scimmie
02-11-2024 om 22:25
Ik zou voor iets gaan dat op haar verlanglijstje staat . Sinterklaas is juist voor de cadeaus die je van je ouders niet zou krijgen. Dat maakt het magisch.
nlies
02-11-2024 om 23:20
Due-scimmie schreef op 02-11-2024 om 22:25:
Ik zou voor iets gaan dat op haar verlanglijstje staat . Sinterklaas is juist voor de cadeaus die je van je ouders niet zou krijgen. Dat maakt het magisch.
Denk niet dat n kind van 3 al n verlanglijstje heeft, die vinden vrijwel alles nog mooi
ief
02-11-2024 om 23:28
Jullie geven wel wat tips voor latere jaren trouwens, ik maak er een notitie van, hartelijk dank! Maar vind het voor dit jaar nog steeds heel moeilijk.
Fiorah
02-11-2024 om 23:30
Due-scimmie schreef op 02-11-2024 om 22:25:
Dit is wel waar. Ik regel altijd zo'n speelgoedboek van een speelgoedwinkel, beetje op tijd zodat je echt ontdekt wat ze écht interessant of leuk vinden.
ief
02-11-2024 om 23:32
Fiorah schreef op 02-11-2024 om 23:30:
[..]
Dit is wel waar. Ik regel altijd zo'n speelgoedboek van een speelgoedwinkel, beetje op tijd zodat je echt ontdekt wat ze écht interessant of leuk vinden.
Ik vind alles zo erg in zo’n reclameboekwerk
Fiorah
02-11-2024 om 23:38
ief schreef op 02-11-2024 om 23:32:
[..]
Ik vind alles zo erg in zo’n reclameboekwerk
Hmmm ja dat snap ik wel. Mijn kind is dus helemaal weg van een heel genre aan knuffeldieren in kooitjes, eieren, ketels en wat al niet meer. Maar voor de grotere kan ze heel lang sparen en ze krijgt ze niet zomaar. Ik vind Sint altijd wel een goede gelegenheid om in één daar-gaan-de-ogen-van-stralen wens te voorzien. En als het zo uitkomt, een wat grotere Lego-set.
Temet
02-11-2024 om 23:53
ief schreef op 02-11-2024 om 23:27:
Op haar verlanglijstje staat een speelgoedcomposthoopje zei ze
Wat een geweldig kind