Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


yette schreef op 13-10-2024 om 13:06:

[..]

Jee kan je nagaan hoeveel personeel ze hebben kunnen ontslaan!

Hier hebben alle supermarkten 4-12 zelfscans en daarnaast nog maar 1-2 bemande kassa's.

Ik scan uit principe niet en neem de tijd voor andermans werkgelegenheid.

Jij begrijpt het niet helemaal denk ik

Lieveheersbeest schreef op 13-10-2024 om 13:24:

[..]

Huh, kun je die uitleggen? Er is een enorm tekort aan personeel, waarom zou je dan uit principe een functie in leven willen houden?

Nou dit dus.

Ik ben het toch maar eens gaan vragen bij onze buurtsuper of ze het vervelend vonden dat die kleine van mij een stukje van zijn kaastengel al in de winkel krijgt , ja ik ben een van die moeders die een (stukje) kaastengel geeft en ja die kruimelen, en nee dit is geen enkel probleem voor ze , sterker nog hier hebben ze vaak nog schalen met stukken koek enz en geven ze de kinderen (die het mogen van de ouders) regelmatig een kakie bij de bakkerijgedeelte , over of het nog niet afgerekend is of nog niet nooit over nagedacht want ik heb gewoon de rest van de kaastengel in het zakje , bij ons is het echt normaal je kind te laten snacken in de winkel en wordt het oprecht aangemoedigd , maargoed hier parkeren ze met de tractor voor de super om ff een brood te halen en schoenen vegen heeft niemand van gehoord dus schrobben moeten ze de vloer toch elke avond volgens de filiaalleider.

Anoniemvoornu schreef op 14-10-2024 om 09:03:

Ik ben het toch maar eens gaan vragen bij onze buurtsuper of ze het vervelend vonden dat die kleine van mij een stukje van zijn kaastengel al in de winkel krijgt , ja ik ben een van die moeders die een (stukje) kaastengel geeft en ja die kruimelen, en nee dit is geen enkel probleem voor ze , sterker nog hier hebben ze vaak nog schalen met stukken koek enz en geven ze de kinderen (die het mogen van de ouders) regelmatig een kakie bij de bakkerijgedeelte , over of het nog niet afgerekend is of nog niet nooit over nagedacht want ik heb gewoon de rest van de kaastengel in het zakje , bij ons is het echt normaal je kind te laten snacken in de winkel en wordt het oprecht aangemoedigd , maargoed hier parkeren ze met de tractor voor de super om ff een brood te halen en schoenen vegen heeft niemand van gehoord dus schrobben moeten ze de vloer toch elke avond volgens de filiaalleider.

Hier in de Randstad ook heel normaal hoor. Geen idee waar die brandschone supermarkten te vinden zijn waar niet gegeten mag worden 😅

Anoniemvoornu schreef op 14-10-2024 om 09:03:

Ik ben het toch maar eens gaan vragen bij onze buurtsuper of ze het vervelend vonden dat die kleine van mij een stukje van zijn kaastengel al in de winkel krijgt , ja ik ben een van die moeders die een (stukje) kaastengel geeft en ja die kruimelen, en nee dit is geen enkel probleem voor ze , sterker nog hier hebben ze vaak nog schalen met stukken koek enz en geven ze de kinderen (die het mogen van de ouders) regelmatig een kakie bij de bakkerijgedeelte , over of het nog niet afgerekend is of nog niet nooit over nagedacht want ik heb gewoon de rest van de kaastengel in het zakje , bij ons is het echt normaal je kind te laten snacken in de winkel en wordt het oprecht aangemoedigd , maargoed hier parkeren ze met de tractor voor de super om ff een brood te halen en schoenen vegen heeft niemand van gehoord dus schrobben moeten ze de vloer toch elke avond volgens de filiaalleider.

Hier lopen ze inderdaad ook gewoon met de klompen of werkschoenen naar binnen. Misschien maakt dat wel een verschil. Op regenachtige dagen maakt de schrobmachine overuren.

Madamecannibale schreef op 14-10-2024 om 20:40:

[..]

Op regenachtige dagen maakt de schrobmachine overuren.

Hopelijk zijn die in zijn CAO opgenomen 

Nou, wat een polarisatie hier.
Ik vind het in principe niet goed om iets op te eten dat nog niet betaald is. Ik geef mijn kinderen daarom niet alvast een broodje. Maar ik veroordeel anderen die dat wel doen niet. Dat kan ook nog hè, leven en laten leven. 

Peaches schreef op 14-10-2024 om 22:40:

Nou, wat een polarisatie hier.
Ik vind het in principe niet goed om iets op te eten dat nog niet betaald is. Ik geef mijn kinderen daarom niet alvast een broodje. Maar ik veroordeel anderen die dat wel doen niet. Dat kan ook nog hè, leven en laten leven.

Maar als je iets niet goed vind om te doen, heb je automatisch wel een mening als een ander dat wel doet. Jij vind namelijk dat je het niet hoort te doen. Die mening veranderd niet als een ander dat doet natuurlijk. 

BlairW schreef op 14-10-2024 om 22:53:

[..]

Maar als je iets niet goed vind om te doen, heb je automatisch wel een mening als een ander dat wel doet. Jij vind namelijk dat je het niet hoort te doen. Die mening veranderd niet als een ander dat doet natuurlijk.

Moah, daar zijn wel gradaties in. Ik probeer me er altijd bewust van te zijn dat andere mensen.. ja precies dat zijn: andere mensen. Ik vind dat het niet hoort. Andere mensen kunnen andere meningen, gevoelens, behoeften, ervaringen, levens hebben. Dus die doen soms dingen anders dan ik. Mijn kinderen zitten met mij opgescheept en krijgen dus geen broodje.

BlairW schreef op 14-10-2024 om 22:53:

[..]

Maar als je iets niet goed vind om te doen, heb je automatisch wel een mening als een ander dat wel doet. Jij vind namelijk dat je het niet hoort te doen. Die mening veranderd niet als een ander dat doet natuurlijk.

Iedereen hoeft toch niet dezelfde mening te hebben? Er worden veroordelingen over en weer uitgesproken alleen maar omdat iemand aangeeft hoe-ie erover denkt, dat hoeft toch niet.
En ik ben ook wel eens van mening veranderd door input van het forum. 

Auwereel schreef op 14-10-2024 om 23:16:

[..]

Iedereen hoeft toch niet dezelfde mening te hebben? Er worden veroordelingen over en weer uitgesproken alleen maar omdat iemand aangeeft hoe-ie erover denkt, dat hoeft toch niet.
En ik ben ook wel eens van mening veranderd door input van het forum.

Klopt niet iedereen hoeft de mening te hebben dat de wet leidend is. 

Ben nu wel benieuwd welke wet je bedoelt...

Auwereel schreef op 14-10-2024 om 23:16:

[..]

Iedereen hoeft toch niet dezelfde mening te hebben? Er worden veroordelingen over en weer uitgesproken alleen maar omdat iemand aangeeft hoe-ie erover denkt, dat hoeft toch niet.
En ik ben ook wel eens van mening veranderd door input van het forum.

Dat zeg ik ook niet. Maar als jij zelf vind dat iets niet hoort, kan je naar mijn idee niet vinden dat het prima is als een ander dat wel doet. Aangezien je toch van mening bent dat het niet oké is. Kan je nog zeggen dat je geen oordeel hebt over een ander, maar dat heb je dan altijd alsnog. Je vind namelijk wel dat die persoon iets doet dat niet hoort. Dat je daar niks over zegt tegen die persoon of dat je het wel oké vind dat die persoon het toch doet, doet niet af een je mening die jij hebt over dat het niet hoort. 

BlairW schreef op 15-10-2024 om 08:09:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar als jij zelf vind dat iets niet hoort, kan je naar mijn idee niet vinden dat het prima is als een ander dat wel doet. Aangezien je toch van mening bent dat het niet oké is. Kan je nog zeggen dat je geen oordeel hebt over een ander, maar dat heb je dan altijd alsnog. Je vind namelijk wel dat die persoon iets doet dat niet hoort. Dat je daar niks over zegt tegen die persoon of dat je het wel oké vind dat die persoon het toch doet, doet niet af een je mening die jij hebt over dat het niet hoort.

Tuurlijk wel. Je maakt toch als mens iedere dag keuzes over hoe jij dingen wil doen, zonder meteen een mening of oordeel te hebben over de mensen die dat anders doen dan jij? Je maakt eigen beslissingen op basis van jouw eigen gevoel, normen en waarden, de hele dag door, maar die extrapoleer je toch niet állemaal naar de rest van de wereld?

BlairW schreef op 14-10-2024 om 22:53:

[..]

Maar als je iets niet goed vind om te doen, heb je automatisch wel een mening als een ander dat wel doet. Jij vind namelijk dat je het niet hoort te doen. Die mening veranderd niet als een ander dat doet natuurlijk.

Dat hangt natuurlijk ook van de reden af waarom je geen broodje gaf/geeft. Mijn kinderen kregen het pas thuis omdat ik geen zin had in een kind met vieze handen tijdens het winkelen. Als een andere ouder daar geen probleem mee heeft vind ik dat een persoonlijke keuze. mijn kinderen associeerden de supermarkt ook niet met broodjes toen zij de peuter- kleuter leeftijd hadden werd er nog bediend bij de bakkersafdeling en kon je niet zelf een broodje pakken. Ik kocht en koop brood altijd bij een bakker en dat was de laatste stop voor we naar huis gingen.

In mijn omgeving zie ik ook maar zelden een kind een broodje eten in de supermarkt (hangt misschien af van het tijdstip waarop ik boodschappen doe) daarom maak ik mij er ook niet druk om. 


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.