Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


yette schreef op 13-10-2024 om 13:06:

[..]

Jee kan je nagaan hoeveel personeel ze hebben kunnen ontslaan!

Hier hebben alle supermarkten 4-12 zelfscans en daarnaast nog maar 1-2 bemande kassa's.

Ik scan uit principe niet en neem de tijd voor andermans werkgelegenheid.

Dat deed ik in de beginjaren van de zelfscan ook, maar nu echt niet meer. Hier wordt hij echt gebruikt voor het sociale praatje en sta je 15-20 minuten in de rij, daar heb ik echt geen zin in.

yette schreef op 13-10-2024 om 13:06:

[..]

Jee kan je nagaan hoeveel personeel ze hebben kunnen ontslaan!

Hier hebben alle supermarkten 4-12 zelfscans en daarnaast nog maar 1-2 bemande kassa's.

Ik scan uit principe niet en neem de tijd voor andermans werkgelegenheid.

Hier is dat ook zo, sinds deze zomer. Ik neem alleen de zelfscan als de rijen echt te lang zijn bij de bemande kassa’s.

yette schreef op 13-10-2024 om 13:06:

[..]


Ik scan uit principe niet en neem de tijd voor andermans werkgelegenheid.

Huh, kun je die uitleggen? Er is een enorm tekort aan personeel, waarom zou je dan uit principe een functie in leven willen houden?

Yumi schreef op 13-10-2024 om 12:53:

[..]

Dan woon je waarschijnlijk in een klein dorp, in mijn supermarkt staan meer dan 30 zelfscans.

Hartstikke klein ja, stad met 17.000 inwoners in de randstad  

BlairW schreef op 13-10-2024 om 13:25:

[..]

Hartstikke klein ja, stad met 17.000 inwoners in de randstad

Haha wat een verschil, de grootste supermarkt is hier 4000 vierkante  meter. Daar  winkel ik niet (meer), te groot en niet te doen om iets te vinden

yette schreef op 13-10-2024 om 13:06:

[..]

Jee kan je nagaan hoeveel personeel ze hebben kunnen ontslaan!

Hier hebben alle supermarkten 4-12 zelfscans en daarnaast nog maar 1-2 bemande kassa's.

Ik scan uit principe niet en neem de tijd voor andermans werkgelegenheid.

Ik ga ook altijd naar de caissière die alleen zit. Heeft ze wat te doen. De zelfscanners zijn teveel gedoe voor mij. Ik gooi liever alles op de band en dan zoekt zij het maar uit en dan rustig alles weer inpakken met meer ruimte. Scheelt me stress en kan ik het ook niet verkeerd doen. 

Moederkareltje schreef op 13-10-2024 om 14:06:

[..]

Ik ga ook altijd naar de caissière die alleen zit. Heeft ze wat te doen. De zelfscanners zijn teveel gedoe voor mij. Ik gooi liever alles op de band en dan zoekt zij het maar uit en dan rustig alles weer inpakken met meer ruimte. Scheelt me stress en kan ik het ook niet verkeerd doen.

Ik doe alleen aan zelfscan als dat direct in de winkel kan en dan direct in de tas. Bij de Lidl waar je alles nog bij de kassa zelf moet scannen ga ik liever in de rij staan. (zeker ook omdat je daar niet zelf iets mag corrigeren als je per ongeluk iets dubbel scant,  dan moet er eerst een medewerker bij komen).

Lieveheersbeest schreef op 13-10-2024 om 13:24:

[..]

Huh, kun je die uitleggen? Er is een enorm tekort aan personeel, waarom zou je dan uit principe een functie in leven willen houden?

Ze hebben hier juist personeel dat er al heel lang werkte, ontslagen omdat ze overbodig geworden waren. 

Hier een stedeling die woont in een stad met rond de 100.000 inwoners en de dichtstbijzijnste supermarkt heeft geen zelfscan. Maar het fruit moet je wel zelf afwegen. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hier de zelfscan komt.

Yumi schreef op 13-10-2024 om 13:18:

[..]

Dat deed ik in de beginjaren van de zelfscan ook, maar nu echt niet meer. Hier wordt hij echt gebruikt voor het sociale praatje en sta je 15-20 minuten in de rij, daar heb ik echt geen zin in.

Elke keer 15-20 minuten in de rij vanwege sociale praatjes? Poeh. En dat in een stad?! 

In mijn middelgrote gemeente vind ik 5 minuten wachten al lang Gebeurt niet zo vaak, gelukkig, want geduld is niet een van mijn talenten. Over het algemeen staan er hier hooguit 2 mensen voor je en vaak kan je je boel zelfs al meteen op de band zetten. Gisteren (zaterdag notabene!) zat de caissière al op mij en m'n bomvolle kar te wachten. 

yette schreef op 13-10-2024 om 15:36:

[..]

Elke keer 15-20 minuten in de rij vanwege sociale praatjes? Poeh. En dat in een stad?!

In mijn middelgrote gemeente vind ik 5 minuten wachten al lang Gebeurt niet zo vaak, gelukkig, want geduld is niet een van mijn talenten. Over het algemeen staan er hier hooguit 2 mensen voor je en vaak kan je je boel zelfs al meteen op de band zetten. Gisteren (zaterdag notabene!) zat de caissière al op mij en m'n bomvolle kar te wachten.

"Mijn" supermarkt heeft als enige van de supermarkten hier in het dorp een grote parkeerplaats bovengronds. Heel de "bejaardenbond" komt daar op vrijdagmorgen al dan niet carpoolend de weekendboodschappen halen. Echt niet dat ik naar de 2 laatste servicekassa's ga.  Dan heb ik zomaar 4-5 wachtenden voor mij.  Dan zie ik 4 karretjes staan maar dat zijn dan 5 klanten,  omdat Henk met zijn buurvrouw boodschappen doet en ze ieder een eigen kantje van hun karretje hebben vol gestapeld een ieder hun eigen boodschappen afrekenen. 

Recent hebben er wat wisselingen in het personeelsbestand plaatsgevonden. Een stel vriendelijke dames van 35-45 jaar eruit en de meest chagrijnige van het hele stel met een dienstverband van meer dan 40 jaar is er nog wel. Nog een reden om niet naar de servicekassa te gaan.  Die wat jongere dames bij de zelfscan zijn en stuk gezelliger. 

Ik woon in een dorp zonder supermarkt, maar één dorp verder zijn er drie; een aldi en lidl zonder zelfscan en een ah met ik denk ongeveer 8 zelfscans (nooit echt geteld, ik kom daar bijna nooit) en twee bemande kassa's.
Maar als dingen pas bij de kassa gewogen kunnen worden lijkt het me logisch dat je die niet daarvoor al mag nuttigen, want dan zijn ze niet meer af te rekenen. 
Wat ze wel veel hebben bij groente en fruit zijn zakken met appels of bakjes met peren, druiven, pruimen, nectarines etc. die een stukprijs per bakje hebben. 

Maar goed, ik gaf en geef mijn kind sowieso geen eten in de winkel. 

Decembermamma schreef op 12-10-2024 om 22:02:

Dat is toch wat er wel gebeurd. Heb inderdaad ook weleens heel incidenteel een bananenschil of afgekloven appel op de band gehad. Als je dan vraagt aan de klant wat je ermee moet dan is het dat hij nog even aangeslagen moet worden en het klokhuis/de schil de bak in kan.....euhm ja dat valt ook nog echt af te wegen en ook lekker fris om aan te pakken.

Even flink op het weeggedeelte duwen en dat dan afrekenen. 😁

yette schreef op 13-10-2024 om 15:36:

[..]

Elke keer 15-20 minuten in de rij vanwege sociale praatjes? Poeh. En dat in een stad?!

In mijn middelgrote gemeente vind ik 5 minuten wachten al lang Gebeurt niet zo vaak, gelukkig, want geduld is niet een van mijn talenten. Over het algemeen staan er hier hooguit 2 mensen voor je en vaak kan je je boel zelfs al meteen op de band zetten. Gisteren (zaterdag notabene!) zat de caissière al op mij en m'n bomvolle kar te wachten.

Die kassa is daar ook speciaal voor, de meeste gaan naar de zelfscan.

Er zijn wel meer winkels die dat doen.

Bij een Jumbofiliaal in het Brabantse Vlijmen moet je niet gek opkijken als je even staat te wachten bij de kassa omdat ouderen eens even flink de tijd nemen. Een speciale kletskassa moet ervoor zorgen dat mensen even terloops iets kwijt kunnen. "Het is ook iemands moeder of oma."
RTL Nieuws & Entertainment

yette schreef op 13-10-2024 om 13:06:

[..]

Jee kan je nagaan hoeveel personeel ze hebben kunnen ontslaan!

Hier hebben alle supermarkten 4-12 zelfscans en daarnaast nog maar 1-2 bemande kassa's.

Ik scan uit principe niet en neem de tijd voor andermans werkgelegenheid.

Personeel ontslaan? Wat een onzin, ze hebben veel meer medewerkers in de winkel zelf.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.