Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


MamaE schreef op 12-10-2024 om 21:03:

Decembermamma schreef eerder dat ze zelf in de supermarkt heeft gewerkt. Dan weet je hoeveel croissants er worden gebakken per dag en hoeveel er afgerekend worden. Of in ieder geval, je kunt daar achter komen. Je ziet ook mensen die hun kind in de winkel te eten geven en wat dat is. Beetje observeren en je hebt een beeld.

Precies dat!

ah dat had ik gemist ik zou denken dat je op de bakkerij niet ziet wat er gejat wordt op de snoep/alcohol/etc afdeling, maar als die info intern organisatiebreed gedeeld wordt is het natuurlijk anders. Dank voor de toelichting!

Decembermamma schreef op 12-10-2024 om 20:52:

[..]

In de meeste gevallen is het ook een croissant of kaasstengel, die zijn overigens ook het vaakst niet aangeslagen bij de kassa.

Misschien dat sommigen dat geven. Die van mij krijgt in ieder geval nooit een croissant of kaasstengel bij nood. De paar keer dat het voor kwam was het een banaan en werd die in de buggy opgegeten. En dat is ook wat ik van anderen hier lees. Ik vind een croissant dan ook geen goed voorbeeld.

Dat is toch wat er wel gebeurd. Heb inderdaad ook weleens heel incidenteel een bananenschil of afgekloven appel op de band gehad. Als je dan vraagt aan de klant wat je ermee moet dan is het dat hij nog even aangeslagen moet worden en het klokhuis/de schil de bak in kan.....euhm ja dat valt ook nog echt af te wegen en ook lekker fris om aan te pakken.

Decembermamma schreef op 12-10-2024 om 22:02:

Dat is toch wat er wel gebeurd. Heb inderdaad ook weleens heel incidenteel een bananenschil of afgekloven appel op de band gehad. Als je dan vraagt aan de klant wat je ermee moet dan is het dat hij nog even aangeslagen moet worden en het klokhuis/de schil de bak in kan.....euhm ja dat valt ook nog echt af te wegen en ook lekker fris om aan te pakken.

Dat heb ik echt nog nooit gezien

Nee ik ook niet. Bovendien is dat toch ook makkelijk op te lossen door de appel vooraf te wegen en het stickertje te scannen bij de kassa.

In mijn tijd was de zak met krentenbollen waar er in plaats van 6 nog maar 5 in zaten het meest voorkomend. 

Ik zou mijn dreumes/peuter sowieso geen croissants of kaasstengel geven. Niet voor de kassa, maar ook niet erna of thuis. Heb het anderen eigenlijk ook nog nooit zien doen. Wel veel kindjes met een banaan, krentenbol, bolletje gezien. 

Kan me overigens wel voorstellen dat croissants, met name de gevulde variant vaker gestolen wordt dan krentenbollen. In die zin dat ouders die alvast een krentenbol uit de zak halen die zak later alsnog betalen. Dus dat wordt niet geregistreerd als een gestolen product. Dat is het namelijk ook niet. Terwijl een puber die een croissant jat of een zak chips half leeg vreet en hem dan ergens propt die niet betaalt. Dus dat er op het eind van de dag wel croissants gejat zijn, maar geen krentenbollen. En jij dan denkt; dat moet die peuter met kruimels aan de mond zijn geweest.

Het lijkt me gek dat je voortdurend zag dat ouders reeds opgegeten croissants niet bij jou afrekenden. Want als die croissant op is, dan zie je hem niet meer. En weet je dus ook niet dat ze die gegeten hebben. Als je hem wel nog ziet is ie niet op en kun je hem gewoon aanslaan. 

Is het niet meer zoiets als dat bij jullie op school bijna alle 8-jarigen in jouw ogen niet in Sint geloven. Terwijl bijna alle ouders dat niet weten? Dat jij dingen ziet die anderen niet kunnen zien?

Dees! schreef op 12-10-2024 om 23:22:

Nee ik ook niet. Bovendien is dat toch ook makkelijk op te lossen door de appel vooraf te wegen en het stickertje te scannen bij de kassa.

In mijn tijd was de zak met krentenbollen waar er in plaats van 6 nog maar 5 in zaten het meest voorkomend.

Veel winkels hebben geen weegschaal met sticker meer bij de groente/fruitafdeling. Dat wordt gewogen en meteen aangeslagen bij de kassa. 

Meesje schreef op 13-10-2024 om 09:37:

Ik zou mijn dreumes/peuter sowieso geen croissants of kaasstengel geven. Niet voor de kassa, maar ook niet erna of thuis. Heb het anderen eigenlijk ook nog nooit zien doen. Wel veel kindjes met een banaan, krentenbol, bolletje gezien.

Kan me overigens wel voorstellen dat croissants, met name de gevulde variant vaker gestolen wordt dan krentenbollen. In die zin dat ouders die alvast een krentenbol uit de zak halen die zak later alsnog betalen. Dus dat wordt niet geregistreerd als een gestolen product. Dat is het namelijk ook niet. Terwijl een puber die een croissant jat of een zak chips half leeg vreet en hem dan ergens propt die niet betaalt. Dus dat er op het eind van de dag wel croissants gejat zijn, maar geen krentenbollen. En jij dan denkt; dat moet die peuter met kruimels aan de mond zijn geweest.

Het lijkt me gek dat je voortdurend zag dat ouders reeds opgegeten croissants niet bij jou afrekenden. Want als die croissant op is, dan zie je hem niet meer. En weet je dus ook niet dat ze die gegeten hebben. Als je hem wel nog ziet is ie niet op en kun je hem gewoon aanslaan.

Is het niet meer zoiets als dat bij jullie op school bijna alle 8-jarigen in jouw ogen niet in Sint geloven. Terwijl bijna alle ouders dat niet weten? Dat jij dingen ziet die anderen niet kunnen zien?

Nee meesje ik zie geen dingen die anderen niet zien. Ik heb wel ervaringen die anderen negeren. Veel mensen zien die kinderen niet zitten in de winkelwagen met een croissant of kaasstengel, maar omdat ze zelf altijd een krentenbol of appel geven zien ze dat wel. Die zie ik hier in de omgeving ook zelden. Ik zie buiten winkels op straat vaak ook kleine kinderen rondlopen of zelfs de wagen zitten met een grote zak chips. Zul je ook niet zien denk ikm net zoals de kleine kinderen die vermaakt worden met een telefoon, zul je ook missen. 

BlairW schreef op 13-10-2024 om 09:53:

[..]

Veel winkels hebben geen weegschaal met sticker meer bij de groente/fruitafdeling. Dat wordt gewogen en meteen aangeslagen bij de kassa.

Dan wonen wij blijkbaar in een andere regio. Voor de zelfscan staan er weegschalen juist bij het groente/fruit. En winkel zonder zelfscan heeft ook de weegschaal daar staan.

Jesse_1 schreef op 13-10-2024 om 11:49:

[..]

Dan wonen wij blijkbaar in een andere regio. Voor de zelfscan staan er weegschalen juist bij het groente/fruit. En winkel zonder zelfscan heeft ook de weegschaal daar staan.

Dit

Er zijn meer weegschalen bijgekomen, zowel bij de groenten als de zelfscan staan er meerdere. Dat is ook nodig, er zijn nog maar 2 kassa's waarvan er meestal maar 1 open is de rest is zelfscan.

Yumi schreef op 13-10-2024 om 12:45:

[..]

Dit

Er zijn meer weegschalen bijgekomen, zowel bij de groenten als de zelfscan staan er meerdere. Dat is ook nodig, er zijn nog maar 2 kassa's waarvan er meestal maar 1 open is de rest is zelfscan.

Hier hetzelfde

Jesse_1 schreef op 13-10-2024 om 11:49:

[..]

Dan wonen wij blijkbaar in een andere regio. Voor de zelfscan staan er weegschalen juist bij het groente/fruit. En winkel zonder zelfscan heeft ook de weegschaal daar staan.

Dat zal best. Er is hier pas sinds kort een zelfscan kassa gekomen in 1 supermarkt en de andere 2 hebben die nog steeds niet. Daar wordt alles gewogen bij de kassa. 

BlairW schreef op 13-10-2024 om 12:50:

[..]

Dat zal best. Er is hier pas sinds kort een zelfscan kassa gekomen in 1 supermarkt en de andere 2 hebben die nog steeds niet. Daar wordt alles gewogen bij de kassa.

Dan woon je waarschijnlijk in een klein dorp,  in mijn supermarkt staan meer dan 30 zelfscans. 

Yumi schreef op 13-10-2024 om 12:53:

[..]

Dan woon je waarschijnlijk in een klein dorp, in mijn supermarkt staan meer dan 30 zelfscans.

Jee  kan je nagaan hoeveel personeel ze hebben kunnen ontslaan! 

Hier hebben alle supermarkten 4-12 zelfscans en daarnaast nog maar 1-2 bemande kassa's. 

Ik scan uit principe niet en neem de tijd voor andermans werkgelegenheid. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.