Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Oorbellen bij baby: ja of nee?

Peiling

Oorbellen baby?
322 stemmen
4%
96%

"Ik vroeg aan mijn man wanneer ze gaatjes mag".... Serieus? In 2024?

Pippeltje schreef op 20-05-2024 om 12:25:

"Ik vroeg aan mijn man wanneer ze gaatjes mag".... Serieus? In 2024?

Volgens mij citeer je moederkareltje, die praat over een dochter waar ze nog zwanger van is.  Voor zulke jonge kinderen denk ik toch wel dat beide ouders het ermee eens moeten zijn als je een kind gaatjes wil geven. 

Zilver_gray schreef op 20-05-2024 om 11:31:

[..]

Ik heb echt nog nooit een ordinair uitziende baby gezien omdat het oorbellen droeg. Dat zal persoonlijk of een kwestie van smaak zijn. Ik heb dan meestal niet direct een link met een bepaald milieu, wel met een andere culturele achtergrond. Daar het in sommige culturen normaal is om baby’s oorbellen te laten dragen.

Nou om eerlijk te zijn ik vind oorbellen bij een baby ook echt ordinair. 

Valeria schreef op 20-05-2024 om 12:04:

[..]


Ordinair is ook deels een kwestie van smaak. Maar ordinaire baby's bestaan wel degelijk. Dagje pretpark in de zomer en je komt er wel een paar tegen. Ik denk alleen dat de baby niet zo zeer ordinair wordt van oorbellen, maar dat een baby uit een gezin met een ordinaire smaak eerder oorbellen krijgt. En dan in combinatie met gel, adidastrainingspakje, gouden ketting of armband, enz. wordt dat een ordinair uitziende baby ja.

Precies wat ik bedoelde inderdaad

Ik vind een trainingspak en gel niet ordinair bij een baby of volwassene. Ik heb zelf ook regelmatig gel in mijn haar.


MMcGonagall schreef op 20-05-2024 om 17:03:

Ik vind een trainingspak en gel niet ordinair bij een baby of volwassene. Ik heb zelf ook regelmatig gel in mijn haar.

Dat kan, maar dat maakt een ordinaire look bij een ander niet minder ordinair -- het is een optelsom (het is een optelsom, die sommigen niet kunnen maken).



voor jou ja jij vind het ordinair 

Valeria schreef op 20-05-2024 om 17:20:


[..]

Dat kan, maar dat maakt een ordinaire look bij een ander niet minder ordinair -- het is een optelsom (het is een optelsom, die sommigen niet kunnen maken).

Mijn baby zou geen oorbellen krijgen maar mijn kinderen hebben heus wel eens een trainingspak gedragen. Zeker als baby, maar dan was het gewoon een tweedelig kruippakje. Nikes maat 19 vind ik ook schattig.

Maar goed, ik snap het punt. Er zijn ook wel dingen die ik ordinair vind (navelpiercing, elders niet, enkelkettinkjes).

zouden ordinaire mensen zichzelf ook ordinair vinden of vinden die juist anderen ordinair. Zou er iemand bestaan die zegt ik ben lekker ordinair en I love it. 



Ik ben diegene met navelpiercing maar dan weer zonder de tattoos. Sommige vinden mij dus ook ordinair. Dat had ik niet verwacht. Blinde vlek als mensen jou ordinair vinden misschien als je ordinair bent.

Moederkareltje schreef op 20-05-2024 om 17:36:

zouden ordinaire mensen zichzelf ook ordinair vinden of vinden die juist anderen ordinair. Zou er iemand bestaan die zegt ik ben lekker ordinair en I love it.



Ik ben diegene met navelpiercing maar dan weer zonder de tattoos. Sommige vinden mij dus ook ordinair. Dat had ik niet verwacht. Blinde vlek als mensen jou ordinair vinden misschien als je ordinair bent.

Ik! Ik kan mij behoorlijk ordinair kleden incl. bijbehorende "whut " reactie
Gordon baalt hard dat ik geen dochters had die mij konden opgeven voor zijn "Gordons mening over vrouwenkleding" show

Een baby vind ik dan weer niet ordinair, nooit niet
Vraag mij dan weer wel af, al die mensen die babies en anderen oordelen op ordinairheid, hebben jullie het er dan ook over met anderen? "Check die baby met zn gel en Adidas, wat een ordinair gezin"
Want ik vind roddelen weer ordinair en zo scoren we allen hoog op de ordinair schaal ofzo

Valeria schreef op 20-05-2024 om 17:20:


[..]

Dat kan, maar dat maakt een ordinaire look bij een ander niet minder ordinair -- het is een optelsom (het is een optelsom, die sommigen niet kunnen maken).

Of (ver)oordelen anderen niet zo snel op basis van uiterlijkheden? Een baby is pure onschuld met of zonder oorbellen, in mijn ogen nooit ordinair.

Decembermamma schreef op 20-05-2024 om 09:52:

Ik heb er zelf nooit om gevraagd maar er werd toen ineens gevraagd aan mij "wil jij ook zulke mooie oorbelletjes zoals je zus heeft" bedenk dan maar eens wat voor antwoord een kind van 6 zou geven. Dus wij naar de markt waar de oorbellen werden geschoten. Een paar dagen/weken later naar het ziekenhuis omdat mijn oorlel wel heel dik was geworden en ze het oorbelletje er niet meer uit kregen.

Hier was ik 11 toen ik er kreeg omdat ik er half zelf om vroeg. Het begon gewoon "logisch" te worden aangezien mijn jongere zus er al had én mijn moeder ook.

6 maanden later zat ik bij de huisarts met een ingegroeid stukje achteraan. Waar ik zo'n beetje net niet naar een chirurg gestuurd werd omdat het er niet uitraakte ("ik ga nog één keer héél hard proberen te trekken en wroeten, anders stuur ik je door naar de SEH en moet een chirurg gaan snijden").

Ik was nadien instant genezen van het willen dragen van oorbellen. En heb bijna 30 jaar later nog altijd een litteken op dat oor.

Dat zou ik een baby toch écht nooit willen aandoen. Laat kind maar doelbewust kiezen voor oorbellen zodat het ook veel beter de gevolgen van de pijn en verzorging kan inschatten. En heel bewust meemaakt / kan melden als er iets misloopt. (Zo'n baby kan niets vertellen.)

honing14 schreef op 20-05-2024 om 00:00:

ik vind ook dat een kind zelf mag kiezen

en ik vind het ook heel ordinair bij zo’n klein kindje

We waren laatst in het zwembad
Als je ziet hoeveel volwassen vrouwen en mannen tatoeages hebben. Vreselijk gewoon. Ook zo ordinair
Wat doet de mens zichzelf aan !?

Hahaha, wat een scheve vergelijking! 

Misschien een nieuw topic openen over wat men ordinair vindt en wat niet?

(Overigens ben ik het er wel mee eens dat een kind oud genoeg moet zijn om zelf voor gaatjes in de oren te kiezen. En ik vind ook dat dat per kind verschilt, het ene kind is sneller verstandig dan de ander).

Nee. Zelf laten beslissen.

Zilver_gray schreef op 20-05-2024 om 17:57:

[..]

Of (ver)oordelen anderen niet zo snel op basis van uiterlijkheden? 

Maar is 'ordinair' over het algemeen niet iets wat op uiterlijk gebaseerd is? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.