Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Zag in de digitale krant dat een kind iets gewonnen had. Ze heet: Meerte. Zoveel vragen nu in mijn hoofd. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

14-04-2022 om 22:55

Netherfield schreef op 14-04-2022 om 22:50:

Zag in de digitale krant dat een kind iets gewonnen had. Ze heet: Meerte. Zoveel vragen nu in mijn hoofd.

Mirte, maar dan met een lang gerekte i. Kan...

Netherfield schreef op 14-04-2022 om 22:50:

Zag in de digitale krant dat een kind iets gewonnen had. Ze heet: Meerte. Zoveel vragen nu in mijn hoofd.

De fonetische vorm van Myrthe?

Regendrup.

Regendrup.

14-04-2022 om 22:59 Topicstarter

Netherfield schreef op 14-04-2022 om 22:50:

Zag in de digitale krant dat een kind iets gewonnen had. Ze heet: Meerte. Zoveel vragen nu in mijn hoofd.

bijzonder. 

Bijtje82

Bijtje82

15-04-2022 om 07:20

Ik vind Myrthe de mooiste vorm. Maar ongeacht Joe geschreven, ook gewoon een mooie naam. 

Ik zat vroeger in de klas bij een tweeling die Peter en Petra heet. Vond ik toen hele leuk, nu vraag ik me af wat die ouders dachten: ‘ze zijn al een tweeling dus laten we de namen zoveel mogelijk op elkaar lijken’??

verder ken ik wel wat namen die voor mij als Nederlander bijzonder klinken maar in het buitenland meer dan prima kunnen.
Enige wat in me opkomt als echt het noemen waard is de naam Monselia. Zit bij dochter in de klas. Oudere broer heet Rupert en jonger broertje heet Aiden… de combi is vrij onwaarschijnlijk maar als ‘losse’ naam vind ik Monselia ook niet zo heel fraai…

T@sje schreef op 15-04-2022 om 08:41:

Ik zat vroeger in de klas bij een tweeling die Peter en Petra heet. Vond ik toen hele leuk, nu vraag ik me af wat die ouders dachten: ‘ze zijn al een tweeling dus laten we de namen zoveel mogelijk op elkaar lijken’??

verder ken ik wel wat namen die voor mij als Nederlander bijzonder klinken maar in het buitenland meer dan prima kunnen.
Enige wat in me opkomt als echt het noemen waard is de naam Monselia. Zit bij dochter in de klas. Oudere broer heet Rupert en jonger broertje heet Aiden… de combi is vrij onwaarschijnlijk maar als ‘losse’ naam vind ik Monselia ook niet zo heel fraai…

Hoe spreek je Monselia uit? Vind het ook wel apart inderdaad! Een beetje een naam voor een boze stiefmoeder in een Disneyfilm. Rupert vind ik dan wel weer grappig. 

Millie91 schreef op 15-04-2022 om 09:17:

[..]

Hoe spreek je Monselia uit? Vind het ook wel apart inderdaad! Een beetje een naam voor een boze stiefmoeder in een Disneyfilm. Rupert vind ik dan wel weer grappig.

Bij de naam Rupert denk ik aan het stukje van Mr Bean waarin hij Rupert en Hubert uitnodigde om de jaarwisseling bij hem te komen vieren. 

Poezekat schreef op 15-04-2022 om 09:31:

[..]

Bij de naam Rupert denk ik aan het stukje van Mr Bean waarin hij Rupert en Hubert uitnodigde om de jaarwisseling bij hem te komen vieren.

Haha, dat had ik ook. Ik vind Rupert ook geen leuke naam. Monselia ook niet trouwens.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

15-04-2022 om 11:28

Over Peter en Petra: op de basisschool zaten een broer en zus (geen tweeling) Patrick en Patricia, want die uitgang vonden hun ouders zo mooi. Prima namen, maar ik zou zelf toch even verder hebben gezocht.

Millie91 schreef op 15-04-2022 om 09:17:

[..]

Hoe spreek je Monselia uit? Vind het ook wel apart inderdaad! Een beetje een naam voor een boze stiefmoeder in een Disneyfilm. Rupert vind ik dan wel weer grappig.

Klink als een vensterbankplant. 

Ach ja. We hadden laatst een stagiaire, en ze stelde zich voor als Emilia (gesproken). Prima naam, dus zo schreven we het ook op. Fout. Meiske helemaal verontwaardigd. Want ze heette Aemylia.

(En nee, niet van buitenlandse komaf, waar je een verschil in spelling eventueel zou kunnen tegenkomen).

Bijtje82

Bijtje82

15-04-2022 om 18:46

Er lopen bij ons op werk ook 3 jongens uit één familie rond met namen die je ook nooit hoort. Ze zijn zo specifiek dat ik ze hier helaas niet kan noemen zonder dat ze eventueel herkende worden. Ik ken in iig geen tweede met een van die namen. 

Pejeka1 schreef op 15-04-2022 om 18:32:

Ach ja. We hadden laatst een stagiaire, en ze stelde zich voor als Emilia (gesproken). Prima naam, dus zo schreven we het ook op. Fout. Meiske helemaal verontwaardigd. Want ze heette Aemylia.

(En nee, niet van buitenlandse komaf, waar je een verschil in spelling eventueel zou kunnen tegenkomen).

Vreselijk toch!?

Bij de nieuwe buren een jongetje dat Barthelemy heet. Ik weet wel niet of het effectief zo geschreven wordt. 

Wieder schreef op 13-03-2022 om 14:47:

[..]

Dat vind ik een hele leuke naam, maar die kreeg ik er niet door, ruim 20 jaar geleden! Ik heb mijn kat maar zo genoemd 😄

En mijn hond heette zo!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.