Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Pejeka1 schreef op 15-03-2022 om 18:34:

[..]

Tja, de afkorting van Richard is Dick, en dan heb je ook nog de jongensnaam Cock. Ben je dan ook klaar mee.

Doet me denken aan een waargebeurde anekdote. Koningin Beatrix was in de jaren '90 met een handelsdelegatie onderweg in het buiten, waarin onder meer Wim Kok en Wim Dik (toenmalig KPN). En toen moest ze die mensen voorstellen aan de gastheren/gastvrouwen: "Please, meet Mr. Kok, our Prime Minister, and Mr. Dik, President of Royal Dutch Telecommunications..." In het Engels klinkt dat héél bijzonder, en dat was ook op de gezichten van de gastheren/gastvrouwen af en toe te zien...

Nog even terugkomend op mijn verhaal over Volendam, met 'vaak met dezelfde achternaam'  bedoel ik dat er in Volendam een heleboel mensen met dezelfde achternaam wonen, zoals bijvoorbeeld Tol of Veerman.  Dus er lopen vaak mensen met dezelfde voor + achternaam rond.  Snappie?

Beterlaat2021! schreef op 15-03-2022 om 19:18:

Nog even terugkomend op mijn verhaal over Volendam, met 'vaak met dezelfde achternaam' bedoel ik dat er in Volendam een heleboel mensen met dezelfde achternaam wonen, zoals bijvoorbeeld Tol of Veerman. Dus er lopen vaak mensen met dezelfde voor + achternaam rond. Snappie?

Ik ben Hagenees en dat had je in Scheveningen ook. Toet, Taal, Spaans, dat waren bijvoorbeeld veel voorkomende achternamen. Een collega van me heette Toet van haar achternaam, trouwde met een jongen die ook Toet heette (geen familie), en die heette dus Toet-Toet.

Pejeka1 schreef op 15-03-2022 om 19:22:

[..]

Ik ben Hagenees en dat had je in Scheveningen ook. Toet, Taal, Spaans, dat waren bijvoorbeeld veel voorkomende achternamen. Een collega van me heette Toet van haar achternaam, trouwde met een jongen die ook Toet heette (geen familie), en die heette dus Toet-Toet.

Toet toet 🤣🤣. 🙊

Onlangs een gesprek gevoerd met een volwassen man met de naam Aristoteles. 

Bij mijn dochter zat een Rembrandt in de klas... Went trouwens heel snel.

MamaE schreef op 15-03-2022 om 15:45:

[..]

Alle kinderen van dezelfde ouders hebben dezelfde achternaam. Onze dochter heeft de achternaam van mijn man. Alle (hypothetische) volgende kinderen hebben dan ook automatisch die achternaam. Als ik zou scheiden en met een andere man nog kinderen zou krijgen, kunnen we bij de eerste weer kiezen tussen mijn naam of die van mijn hypothetische nieuwe partner.

Dezelfde voornamen vind ik op zijn minst onhandig. Hoewel je van een naam als Johannes ook Jan en Hans kunt maken en van Hubertus Huub en Bert.
Bij dezelfde geboortedatum zou ik nog extra opletten. Dat is voor een huisarts ook bijzonder verwarrend en maakt de kans op fouten fors groter. En op school is het ook onhandig.

Precies, ik heb voor mijn tweeling gezorgd voor duidelijk verschillende initialen. De één is levensbedreigend allergisch voor een antibioticum, je wil niet dat ze die door een mix up aan de verkeerde geven.

Aiden schreef op 15-03-2022 om 18:44:

[..]

Waar slaat dat nu weer op? Ik vind dat er geen lelijke namen zijn en ik vind vooral dat we niet zo moeten oordelen en daarom reageer ik. Je mag alleen hier een bijdrage leveren als je een lelijke naam kent? Je kunt mij ook onder de negeerknop zetten hoor, jij bent nu wel heel erg off topic aan het reageren.

Nou ja, het is wel het onderwerp van het topic.

On topic: ik durf de echte namen nooit te zeggen, maar ik ken dus iemand die heeft dezelfde dubbele voornaam, plus achternaam die ook bijna hetzelfde is, zeg maar Klaas Klaas Klaassen. De echte naam is precies zo'n voorbeeld.

Pejeka1 schreef op 15-03-2022 om 18:34:

[..]

Tja, de afkorting van Richard is Dick, en dan heb je ook nog de jongensnaam Cock. Ben je dan ook klaar mee.

Doet me denken aan een waargebeurde anekdote. Koningin Beatrix was in de jaren '90 met een handelsdelegatie onderweg in het buiten, waarin onder meer Wim Kok en Wim Dik (toenmalig KPN). En toen moest ze die mensen voorstellen aan de gastheren/gastvrouwen: "Please, meet Mr. Kok, our Prime Minister, and Mr. Dik, President of Royal Dutch Telecommunications..." In het Engels klinkt dat héél bijzonder, en dat was ook op de gezichten van de gastheren/gastvrouwen af en toe te zien...

Ik weet nog dat Wim Kok vertelde dat Amerikanen nooit moesten lachen of raar reageerden als hij en Wim Dik voorgesteld werden. Sure, Wim, not in your face they don't. Maar reken maar dat ze dit thuis als anekdote vertelden aan wie het maar wilde horen.

skik schreef op 15-03-2022 om 22:28:

[..]

Precies, ik heb voor mijn tweeling gezorgd voor duidelijk verschillende initialen. De één is levensbedreigend allergisch voor een antibioticum, je wil niet dat ze die door een mix up aan de verkeerde geven.

Precies. Dit soort dingen weet je natuurlijk bij de geboorte niet, maar je wil gewoon niet dat ze een verkeerd dossier voor zich hebben.

Bij examens op school of rij-examens kan het wel handig zijn voor de kinderen onderling. Kun je elkaars examens afleggen, want zelfde naam en geboortedatum op het paspoort.

Nu zullen er in Volendam ongetwijfeld meerdere Jan Veermannen rondlopen, maar die hebben echt niet allemaal dezelfde doopnamen/tweede en derde namen en geboortedata en adressen, dus die zijn nog wel uit elkaar te houden.

In mijn straat woont een jongetje met de voornaam Amon Rhé Luther King. 

Beterlaat2021! schreef op 15-03-2022 om 15:00:

Uiteindelijk wordt één van de twee Janbond genoemd. Maar het lijkt me een administratief drama zoiets.

Onbegrijpelijk dat dit mag.  Een tweeling met dezelfde geboortedatum en dezelfde voornaam. Je zal inderdaad maar een allergie hebben. Of bepaalde medicijnen. Of dat er later eentje in de schulden komt en dat de ander daarvoor opdraait. Ik kan dan alleen maar denken dat het zwakbegaafde ouders zijn die niet verder denken dan hahaha lachen toch.  

Pejeka1 schreef op 15-03-2022 om 19:22:

[..]

Ik ben Hagenees en dat had je in Scheveningen ook. Toet, Taal, Spaans, dat waren bijvoorbeeld veel voorkomende achternamen. Een collega van me heette Toet van haar achternaam, trouwde met een jongen die ook Toet heette (geen familie), en die heette dus Toet-Toet.

Althans liet zich blijkbaar Toet-Toet noemen. Ik had gekozen voor enkelvoudig Toet. Kun je nog in het midden laten of je je bij je naam laat noemen of dat je schuil gaat onder je mans naam.

MamaE schreef op 15-03-2022 om 22:43:

[..]


Nu zullen er in Volendam ongetwijfeld meerdere Jan Veermannen rondlopen, maar die hebben echt niet allemaal dezelfde doopnamen/tweede en derde namen en geboortedata en adressen, dus die zijn nog wel uit elkaar te houden.

Allemaal een bijnaam, maar misschien is dat tegenwoordig minder dan vroeger. In het dorp van mijn ouders woonden 3 mannen met dezelfde voor- en achternaam. En dat waren de Witte, de Zwarte en de Blauwe. En dat blauw was dus niet wegens alcoholmisbruik, maar de goede man had rood haar. En de kinderen waren dan Jan van de witte Kees, en Marie van de Blauwe Kees. Totdat ze zelf een bijnaam kregen

Zag een tweeling voorbij komen, Jaydah en Djaiony. In eerste instantie zou ik verwachten dat de uitspraak van de eerste naam Djee-daa zou zijn, omdat de naam Engels aan doet. Maar door de combinatie met de andere naam vermoed ik toch Jee-daa. Anders snap ik niet dat je bij de ene naam een D toevoegt en bij de andere niet. Of ze wilden misschien het probleem met dezelfde voorletter voorkomen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.