Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Rijden net langs een huis: hoera een dochter: Lou.

Nou vind ik Lou sowieso niet mooi ( ik ken een hond die zo heet) maar voor een meisje al helemaal niks.

PinkFlower schreef op 16-04-2022 om 13:00:

Rijden net langs een huis: hoera een dochter: Lou.

Nou vind ik Lou sowieso niet mooi ( ik ken een hond die zo heet) maar voor een meisje al helemaal niks.

Misschien zijn de ouders Frans of affiniteit met Frankrijk? Daar is het dacht ik een vrij normale meisjes naam.

Ik ken alleen maar mannen die Lou heten. 
Voor meisjes alleen in combinatie met een andere naam als Anna-Lou of Isa-Lou. Of Marlou of Milou of zo.

oh Lou of Loe ben ik ook wel eerder tegengekomen, die valt mij dus al niet zo op. Al zou ik dan zelf sneller voor Louise kiezen en dan misschien Lou soms als afkorting gebruiken.

Die bijzondere spellingen hou ik ook niet zo van. Ik kwam laatst een Xem tegen, misschien niet zo heel bijzonder (meer) maar dan vind ik Sem mooier.

PinkFlower schreef op 16-04-2022 om 13:00:

Rijden net langs een huis: hoera een dochter: Lou.

Nou vind ik Lou sowieso niet mooi ( ik ken een hond die zo heet) maar voor een meisje al helemaal niks.

Ik vind dat juist prachtig! Vind het vrolijk en vrouwelijk klinken.

PinkFlower schreef op 16-04-2022 om 13:00:

Rijden net langs een huis: hoera een dochter: Lou.

Nou vind ik Lou sowieso niet mooi ( ik ken een hond die zo heet) maar voor een meisje al helemaal niks.

Het is geen afkorting van Louisa / Louise ?

Marie111 schreef op 16-04-2022 om 15:57:

[..]

Het is geen afkorting van Louisa / Louise ?

Lijkt me niet. Op het geboorte bord en het raam stond echt Lou. 

Bijtje82

Bijtje82

16-04-2022 om 17:59

Vind Lou nog wel ok. Zou er zelf niet voor kiezen, maar valt voor mij niet in de categorie afschuwelijk. 

Pejeka1 schreef op 15-04-2022 om 18:32:

Ach ja. We hadden laatst een stagiaire, en ze stelde zich voor als Emilia (gesproken). Prima naam, dus zo schreven we het ook op. Fout. Meiske helemaal verontwaardigd. Want ze heette Aemylia.

(En nee, niet van buitenlandse komaf, waar je een verschil in spelling eventueel zou kunnen tegenkomen).

Aemylia: door de schrijfwijze (wannabe Oud-Grieks) doet de naam me denken aan een schimmelsoort. 

Apiejapie schreef op 16-04-2022 om 14:45:

[..]

Ik vind dat juist prachtig! Vind het vrolijk en vrouwelijk klinken.

Mijn rijinstructeur, een dikke oudere man, heette zo

Ooit gezien: Jaimz

Pejeka1 schreef op 15-04-2022 om 18:32:

Ach ja. We hadden laatst een stagiaire, en ze stelde zich voor als Emilia (gesproken). Prima naam, dus zo schreven we het ook op. Fout. Meiske helemaal verontwaardigd. Want ze heette Aemylia.

(En nee, niet van buitenlandse komaf, waar je een verschil in spelling eventueel zou kunnen tegenkomen).

Lijkt een beetje op een soa als je het zo schrijft

Ik kwam ooit langs een huis met een bordje met Aloë Vera in de tuin.
Hoop dat ze voor Vera als roepnaam hebben gekozen. 

MamaE schreef op 17-04-2022 om 11:51:

Ik kwam ooit langs een huis met een bordje met Aloë Vera in de tuin.
Hoop dat ze voor Vera als roepnaam hebben gekozen.

ik hoop dat ze het verkochten in een potje ipv als een naam

Knutselkei schreef op 17-04-2022 om 12:49:

[..]

ik hoop dat ze het verkochten in een potje ipv als een naam

Nee het was echt zo'n geboortebord met een slinger met hoera een meisje en alles er op en er aan. Geen bord met asperges, aardbeien, of ander etenswaar die je ook wel eens ziet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.