Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Veel stress van ex


Catwoman

Catwoman

14-02-2022 om 10:36 Topicstarter

Temet schreef op 14-02-2022 om 10:06:

" Ik weet niet of ik opnieuw wil beginnen met de relatie als hij hulp zoekt"

Ik heb makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar ben geneigd te zeggen "kom maar terug als het probleem is verholpen, dan kijken we nog eens verder". Hulp zoeken lijkt me niet genoeg. Ik zou denken: een relatie is pas bespreekbaar als hij daadwerkelijk gestopt is met blowen (of het zodanig heeft teruggebracht dat het geen probleem meer is - ik weet niet hoe dat werkt bij dit soort dingen eigenlijk).

En wat je ook doet, hou je eigen woning aan.

Ja daar heb je gelijk in. Hij heeft wel eens eerder hulp gezocht maar toen duurde het ook nog heel lang voordat hij echt gestopt was.

Ik zou mijn woning ook niet opzeggen hoor. Hij zou bij mij komen wonen

BlueFawn schreef op 14-02-2022 om 10:12:

[..]

En wat maakte deze man dan wel vadermateriaal voor jou?

Is dit een neutrale vraag BlueFawn? 

Uit de OP: "Vorig jaar is hij naar een kliniek geweest en ging het daarna heel lang goed."

Soms stellen mensen je enorm teleur. Dat gebeurt in het leven.

Temet schreef op 14-02-2022 om 10:06:

" Ik weet niet of ik opnieuw wil beginnen met de relatie als hij hulp zoekt"

Ik heb makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar ben geneigd te zeggen "kom maar terug als het probleem is verholpen, dan kijken we nog eens verder". Hulp zoeken lijkt me niet genoeg. Ik zou denken: een relatie is pas bespreekbaar als hij daadwerkelijk gestopt is met blowen (of het zodanig heeft teruggebracht dat het geen probleem meer is - ik weet niet hoe dat werkt bij dit soort dingen eigenlijk).

En wat je ook doet, hou je eigen woning aan.

Denk ik ook. Zeker met een kind in de mix. In je eentje kun je de keuze best maken om er blind in te gaan en er het beste van te hopen, maar een zwangerschap en verse baby zijn al ingewikkeld genoeg zonder relatie met een verslaafde die zijn zaakjes nog niet op orde heeft

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

14-02-2022 om 12:03

Mija schreef op 14-02-2022 om 11:36:

[..]

Is dit een neutrale vraag BlueFawn?

Uit de OP: "Vorig jaar is hij naar een kliniek geweest en ging het daarna heel lang goed."

Soms stellen mensen je enorm teleur. Dat gebeurt in het leven.

Tja, ik vind een jaar clean zijn niet heel lang goed gaan, ik lees zaakjes niet op orde, schulden, nog maar net opgedroogd. Dan vraag ik mezelf gewoon af wat iemand daar voor vader in ziet.

Catwoman schreef op 14-02-2022 om 10:36:

[..]

Ja daar heb je gelijk in. Hij heeft wel eens eerder hulp gezocht maar toen duurde het ook nog heel lang voordat hij echt gestopt was.

Ik zou mijn woning ook niet opzeggen hoor. Hij zou bij mij komen wonen

Zelfs stel dat jullie ooit nog terug een koppel zouden worden zou ik hem de eerste 5 jaar niet laten intrekken.

Je wil het gedoe niet mee-maken wat het geeft om hem terug buiten te krijgen als het alsnog misloopt (omdat de relatie strandt of omdat hij voor de 76ste keer terug met zijn drugs begint).

Eerst maar eens bewijzen dat hij een aantal jaar clean kan blijven én zijn zaakjes op orde kan krijgen (schulden wegwerken, werk vinden, ...).


Catwoman

Catwoman

14-02-2022 om 13:05 Topicstarter

Marty1984 schreef op 14-02-2022 om 12:27:

[..]

Zelfs stel dat jullie ooit nog terug een koppel zouden worden zou ik hem de eerste 5 jaar niet laten intrekken.

Je wil het gedoe niet mee-maken wat het geeft om hem terug buiten te krijgen als het alsnog misloopt (omdat de relatie strandt of omdat hij voor de 76ste keer terug met zijn drugs begint).

Eerst maar eens bewijzen dat hij een aantal jaar clean kan blijven én zijn zaakjes op orde kan krijgen (schulden wegwerken, werk vinden, ...).


Ja ik zie nu ook wel in dat ik misschien wat te optimistisch was en de hoop had dat het goed zou blijven gaan. Hij heeft wel een vaste baan en een huisje maar blowt elke dag weer en heeft schulden waar hij niets aan doet. Dat staat me tegen om verder te gaan met hem

Catwoman schreef op 14-02-2022 om 13:05:

[..]

Ja ik zie nu ook wel in dat ik misschien wat te optimistisch was en de hoop had dat het goed zou blijven gaan. Hij heeft wel een vaste baan en een huisje maar blowt elke dag weer en heeft schulden waar hij niets aan doet. Dat staat me tegen om verder te gaan met hem

Hij is verslaafd en ziet zelf het probleem niet. Hij heeft er geen last van en zal dus niet willen veranderen. Zo simpel is het. Mooie woorden van een verslaafde zijn heel vaak ook enkel dat, mooie woorden. Dat wil niet zeggen dat hij niet kan veranderen, maar daar zou ik niet op hopen. Want jouw zwangerschap is al niet eens reden genoeg voor hem om dat te willen.


Catwoman schreef op 13-02-2022 om 19:19:

Hij heeft me van de week nog geappt en gebeld en we hebben de nipttest besproken. Die laat ik morgen doen. Hij wil er ook aan mee betalen maar hij heeft schulden en kan nu dus niet betalen. Terwijl hij wel elke dag geld heeft om hasj te kopen. Hij wil ook afspreken omdat hij de relatie weer wil oppakken maar ik zie dat niet zitten want hij heeft nog steeds geen hulp gezocht. Waarom ziet hij niet in dat hij actie moet ondernemen?

Omdat dit een lamlul eerste klas is. Wel hasj kopen, maar geen geld hebben om mee te betalen aan je kind. Relatie wel weer oppakken, maar hasj is belangrijker dan je kind en ook geen hulp gezocht.

Ik zou me voorbereiden op een leven zonder deze man en opvoeden van je kind zonder deze man. Ik zou ook geen voor geen gezag voor hem en niet zijn achternaam.

Als ik het allemaal zo lees, mis je weinig aan dit figuur. 

Catwoman

Catwoman

19-02-2022 om 04:38 Topicstarter

A12345 schreef op 14-02-2022 om 22:23:

[..]

Omdat dit een lamlul eerste klas is. Wel hasj kopen, maar geen geld hebben om mee te betalen aan je kind. Relatie wel weer oppakken, maar hasj is belangrijker dan je kind en ook geen hulp gezocht.

Ik zou me voorbereiden op een leven zonder deze man en opvoeden van je kind zonder deze man. Ik zou ook geen voor geen gezag voor hem en niet zijn achternaam.

Als ik het allemaal zo lees, mis je weinig aan dit figuur.

Ja je hebt gelijk. Ik voel me nu echt ontzettend stom. Ik heb me zo in hem vergist. Ik dacht echt dat hij een gezin met mij wilde. Maar het enige dat hij wil is blowen en geen verantwoordelijkheid nemen. Het doet me echt pijn om er op deze manier achter te komen. Hij had me deze week nog geappt met de vraag of ik wilde afspreken. Ik heb gezegd dat ik pas wil afspreken als de uitslag van de nipttest goed is. Dan wil ik het over de baby hebben. Ik denk dat ik dan ga zeggen dat hij geen rol speelt in het leven van de baby aangezien hij ook nergens aan mee wil en kan betalen. Hopelijk kan ik het daarna loslaten voor mezelf

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

19-02-2022 om 07:04

Catwoman schreef op 19-02-2022 om 04:38:

[..]

Ja je hebt gelijk. Ik voel me nu echt ontzettend stom. Ik heb me zo in hem vergist. Ik dacht echt dat hij een gezin met mij wilde. Maar het enige dat hij wil is blowen en geen verantwoordelijkheid nemen. Het doet me echt pijn om er op deze manier achter te komen. Hij had me deze week nog geappt met de vraag of ik wilde afspreken. Ik heb gezegd dat ik pas wil afspreken als de uitslag van de nipttest goed is. Dan wil ik het over de baby hebben. Ik denk dat ik dan ga zeggen dat hij geen rol speelt in het leven van de baby aangezien hij ook nergens aan mee wil en kan betalen. Hopelijk kan ik het daarna loslaten voor mezelf

Ook zonder alimentatie of heel weinig alimentatie kan hij gewoon een omgangsregeling krijgen en erkenning afdwingen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-02-2022 om 08:49

BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 07:04:

[..]

Ook zonder alimentatie of heel weinig alimentatie kan hij gewoon een omgangsregeling krijgen en erkenning afdwingen.

Daar heeft hij een advocaat voor nodig. En als ik lees waar die man z'n prioriteiten liggen, zal dat niet bij erkenning zijn.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

19-02-2022 om 08:57

Tickel schreef op 19-02-2022 om 08:49:

[..]

Daar heeft hij een advocaat voor nodig. En als ik lees waar die man z'n prioriteiten liggen, zal dat niet bij erkenning zijn.

Ja dat weet ik niet maar de mogelijkheid is er dat hij dat wel doet. Ook vaders hebben rechten.

En als hij dat wil moet hij dat ook vooral doen. Maar ik zou hem als ik TO was daar zeker niet bij helpen.

Als hij het wil en bereid is de moeite te doen, geeft dat in elk geval een beetje hoop voor zijn vaderschap. Wil hij dat niet vind hij duidelijk zijn joint belangrijker dan zijn kind.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-02-2022 om 11:45

BlueFawn schreef op 19-02-2022 om 08:57:

[..]

Ja dat weet ik niet maar de mogelijkheid is er dat hij dat wel doet. Ook vaders hebben rechten.

Vaderschap komt niet alleen met rechten maar ook plichten. Hij kan ook eerst laten zien dat hij een goede vader is. 

Catwoman schreef op 19-02-2022 om 04:38:

[..]

Ik denk dat ik dan ga zeggen dat hij geen rol speelt in het leven van de baby aangezien hij ook nergens aan mee wil en kan betalen.

Ik zou dit nooit als motivatie gebruiken. Als het alleen om geld zou gaan, had je een minimaal probleem. Dan zou je kind gewoon een vader kunnen hebben. Maar dat is dus niet zo. Ik vind het altijd wat pijnlijk om de ouder van een kind af te snijden alleen omdat er geen geld op tafel komt. Hoe onverantwoordelijk dat ook is, het is niet genoeg motivatie. Dat gaat om veel meer verantwoordelijkheden dan alleen financiële. Ik zou dat dus nog eens goed op een rijtje zetten voor jezelf: wat is nou precies de reden dat je hem er niet bij kunt gebruiken? En is het nodig hem te provoceren door hem dat voor de voeten te gooien? Ik denk dat je slapende honden beter niet wakker kan maken, als je wil dat ze zich koest houden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.