Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Gepland zwanger maar nu wil partner er niks meer van weten


Viva-amber schreef op 09-10-2021 om 10:23:

Praten met die ex is voor TO van toepassing als zij dat zelf wil. Wanneer zij familie van vriend inlicht dan kunnen die dat verder oppakken. To is niet verantwoordelijk voor alles en iedereen.

Klopt, vandaar dat ik vroeg of ze al iemand uit zijn directe omgeving had verteld dat er reden tot zorgen is. 

Verder weet zij zelf het beste of ze er vervolgens op kan vertrouwen of degene waarbij ze het neerlegt, er ook iets mee doet. Maar dan is ze in elk geval niet meer de enige die ervan weet.

En wat betreft verantwoordelijk voelen ... het gaat om de man en kinderen waarmee ze maandag nog oud wilde worden.

yette schreef op 09-10-2021 om 10:08:

[..]

Het was ook wel een hele lange zin

Uiteraard gaat het niet over de vader van TO's kinderen, maar om de man die nu kierewiet blijkt. En het was gewoon een gedachte.

Ik vind het zelf namelijk lastig. Is er reden om te twijfelen aan het welzijn van zijn kinderen op het moment dat ze naar hem gaan? TO schrijft namelijk dat hij nu ook heel negatief over zijn eigen kinderen is.

Natuurlijk bemoei je je gewoonlijk niet met het wespennest van anderen en zeker niet als 'nieuwe' partner. Maar wat zou je willen als het de vader van jouw kinderen betrof?

Persoonlijk zou de vijandigheid van zijn ex me verder niet zo boeien. Dat is haar manier van reageren. Zo zal ze niet altijd zijn.

De vijandigheid van zijn ex zou mij ook niet boeien, maar wel over hoe zij gaat reageren naar haar ex. Wat lokt dit uit? Ik maak me zorgen over de veiligheid van To en de kinderen, ze heeft in meerdere berichten geschreven dat zijn gedrag naar haar omgeslagen is in 'haat en woede'. In onderstaand bericht vraagt ze zich af, waar hij nog meer toe in staat is.

Maya81 schreef op 07-10-2021 om 23:11:

[..]
Zijn haat jegens mij is opeens zo ongelooflijk groot dat ik me echt zorgen maak. Ook naar zijn kinderen toe, waar komt dit vandaan en tot wat is hij nog meer in staat?

Als je besluit de zwangerschap door te zetten in je eentje, moet je je ook realiseren dat je de rest van je leven misschien met hem zal moeten omgaan. Want hij zegt nu dat hij er niks mee te maken wil hebben maar dat kan veranderen.

Het lijkt me gezien de huidige situatie volstrekt legitiem en aanbevelenswaardig om je eens te informeren over eventueel huiselijk geweld en stalkingsgedrag in het verleden.

Leene

Leene

09-10-2021 om 14:39

Ik lees nergens hoe het contact is met de familie van partner. Maar misschien heb ik er over heen gelezen.
Is.er contact? En zo ja wat vinden zij van dit gedrag. Is het bekend? 
Ik kan me niet voorstellen dat mijn man zo zou reageren maar als hij toch een keer zou ' ontsporen' zou ik toch echt zijn zussen of broers of ouders informeren. De partner is toch geen loshangend geheel.. je staat toch altijd in relatie met anderen. Hoe gaat het op zijn werk en met vrienden. Wie staat er het dichtst bij TO en partner.
Dat zou ik ook van belang vinden omdat zij nu zwanger is en de.relatie kan dan wel uitgaan maar als de zwangerschap wordt doorgezet blijft hij wel altijd de vader. Al kan het wel  zijn dat hij niets met het kind te maken wil hebben. Dat lijkt me dan nog niet eens zo verkeerd om dit geval.

Leene schreef op 09-10-2021 om 14:39:

Ik lees nergens hoe het contact is met de familie van partner. Maar misschien heb ik er over heen gelezen.
Is.er contact? En zo ja wat vinden zij van dit gedrag. Is het bekend?
Ik kan me niet voorstellen dat mijn man zo zou reageren maar als hij toch een keer zou ' ontsporen' zou ik toch echt zijn zussen of broers of ouders informeren. De partner is toch geen loshangend geheel.. je staat toch altijd in relatie met anderen. Hoe gaat het op zijn werk en met vrienden. Wie staat er het dichtst bij TO en partner.
Dat zou ik ook van belang vinden omdat zij nu zwanger is en de.relatie kan dan wel uitgaan maar als de zwangerschap wordt doorgezet blijft hij wel altijd de vader. Al kan het wel zijn dat hij niets met het kind te maken wil hebben. Dat lijkt me dan nog niet eens zo verkeerd om dit geval.

Maya81

Maya81

09-10-2021 om 22:00 Topicstarter

Inmiddels een dag verder en ik heb zijn broer een lichtje laten branden over mijn zorgen en situatie. Deze heeft het meteen opgepakt samen met zijn beste vriend. De sorries en ik meende het niet zo vliegen me nu om de oren. Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat hij me voorlopig beter met rust kan laten, en dat ik zijn sorries niet serieus kan nemen en deze nu gewoon zijn om zijn eigen hachje en gezicht te redden. Dat hij heel gauw hulp moet gaan zoeken en het maar mooi zelf aan zijn familie en vrienden uit mag gaan leggen welke shit hij veroorzaakt heeft. Hij realiseert zich dat ik alle apps van hem nog heb waarin hij meerdere malen laat merken dat hij wel degelijk een kind van mij wilde, hij is als de dood dat zijn vrienden en familie deze allemaal te lezen krijgen van mij. Nu ben ik niet zo haatdragend en laag (ja het is bijna niet te geloven na alles wat hij mij flikt) om dit te gaan misbruiken maar toch fijn om te weten dat ik in zijn ogen een flinke stok achter de deur heb. 
Ik ga nu eerst zorgen dat ik zelf de rust terug vind een hopelijk kan ik dan een bewuste keuze maken. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

09-10-2021 om 22:03

Maya81 schreef op 09-10-2021 om 09:07:

[..]

Ik weet het. Hij is juist degene die zich de ogen uit zijn kop moet schamen.

Precies! Ik vind het zo rot voor jou, wat een k*tsituatie.. 

Yumi schreef op 09-10-2021 om 18:07:

[..]

Ergens iets mis gegaan met mijn reactie op Leene, maar er is/was contact met de familie

Maya81 schreef op 09-10-2021 om 22:00:

Inmiddels een dag verder en ik heb zijn broer een lichtje laten branden over mijn zorgen en situatie. Deze heeft het meteen opgepakt samen met zijn beste vriend. De sorries en ik meende het niet zo vliegen me nu om de oren. Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat hij me voorlopig beter met rust kan laten, en dat ik zijn sorries niet serieus kan nemen en deze nu gewoon zijn om zijn eigen hachje en gezicht te redden. Dat hij heel gauw hulp moet gaan zoeken en het maar mooi zelf aan zijn familie en vrienden uit mag gaan leggen welke shit hij veroorzaakt heeft. Hij realiseert zich dat ik alle apps van hem nog heb waarin hij meerdere malen laat merken dat hij wel degelijk een kind van mij wilde, hij is als de dood dat zijn vrienden en familie deze allemaal te lezen krijgen van mij. Nu ben ik niet zo haatdragend en laag (ja het is bijna niet te geloven na alles wat hij mij flikt) om dit te gaan misbruiken maar toch fijn om te weten dat ik in zijn ogen een flinke stok achter de deur heb.
Ik ga nu eerst zorgen dat ik zelf de rust terug vind een hopelijk kan ik dan een bewuste keuze maken.

Goed gedaan Maya, de rollen zijn omgedraaid. Je bent sterker dan je dacht!  Neem je rust en maak de keuze die het beste in jou leven past.

goed aangepakt maya.
Ik wens je een goede nachtrust toe, na zo'n heftige dag ♥️

Misschien lees ik het verkeerd maar ik krijg het idee dat de sorries nu alleen maar komen omdat hij bang is dat de mensen om hem heen zijn ware aard leren kennen.
Blijkbaar heeft de zwangerschap iets getriggerd waardoor hij zijn masker heeft laten vallen.
Natuurlijk lees is alleen de hier geschreven tekst en weet ik verder helemaal niets van jouw vriend, in jouw beslissing neem je veel meer dingen mee dan wat hier beschreven wordt.
Maar ik zou heel eerlijk gezegd totaal geen toekomst meer in deze relatie zien.
Ik schrijf het heel kort door de bocht want ik heb jouw emotie niet maar ik zou de zwangerschap afbreken en al het contact verbreken.
Sterkte!

Maya81

Maya81

09-10-2021 om 23:05 Topicstarter

Tatemae schreef op 09-10-2021 om 22:26:

goed aangepakt maya.
Ik wens je een goede nachtrust toe, na zo'n heftige dag ♥️

Dat zou fijn zijn we een keer goed slapen, maar vrees dat dat er de komende tijd nog niet in zit. Ken mezelf iets te goed daarvoor 

Maya81

Maya81

09-10-2021 om 23:10 Topicstarter

Tover-Feetje schreef op 09-10-2021 om 22:39:

Misschien lees ik het verkeerd maar ik krijg het idee dat de sorries nu alleen maar komen omdat hij bang is dat de mensen om hem heen zijn ware aard leren kennen.
Blijkbaar heeft de zwangerschap iets getriggerd waardoor hij zijn masker heeft laten vallen.
Natuurlijk lees is alleen de hier geschreven tekst en weet ik verder helemaal niets van jouw vriend, in jouw beslissing neem je veel meer dingen mee dan wat hier beschreven wordt.
Maar ik zou heel eerlijk gezegd totaal geen toekomst meer in deze relatie zien.
Ik schrijf het heel kort door de bocht want ik heb jouw emotie niet maar ik zou de zwangerschap afbreken en al het contact verbreken.
Sterkte!

Dat lees je helemaal goed. Door zijn sorries hoopt hij zijn gezicht te kunnen redden bij mij en zijn vrienden. Als de dood dat alles van afgelopen dagen naar buiten komt en misschien is er nog wel meer wat hij dan bij zijn vrienden en familie moet verantwoorden. Maar dat is even niet mijn probleem, ik ga me nu op mezelf richten en gelukkig kreeg een krijg ik van zijn broer en beste vriend wel de steun en het begrip die ik van hem niet kreeg. 

Fijn dat je steun krijgt van zijn broer en vriend! Goed dat je ze hebt ingeschakeld. Ik zou proberen niet voor hem in te vullen waarom hij dingen doet. Hij gedraagt zich zo bizar dat het niet gemakkelijk te begrijpen is, waarom hij dingen doet. God weet wat hij allemaal aan vreemde gedachtengangen heeft. Laat zijn broer en vriend dat maar met hem uitzoeken. Jij hebt nodig dat je op jezelf kunt terugvallen, rust te vinden en positie te kiezen mbt de zwangerschap. Supermoeilijk! Sterkte! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.