Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Gepland zwanger maar nu wil partner er niks meer van weten


Ik wilde nog iets vragen. Je zei op een gegeven moment dat jij niks mocht weten van zijn contact met de huisarts of psycholoog. Waarom is dat? Heb je misschien het vermoeden dat hij helemaal niet is geweest?

Totaal niet dezelfde situatie hoor. Maar mijn ex had ook zo'n 'burnout'. Ik vermoed zelf borderline. Hij ging wel naar de huisarts, daar kreeg hij allerlei antidepresdiva en een verwijzing naar de psycholoog. Alleen naar mijn weten is hij daar ook nooit geweest. Hij deed daar ook heel geheimzinnig over. Hij vond het ook niet nodig. Er was niks mis met hem. Hij hield eerst maanden lang een verhaal over wachtlijst. Toen was er uiteindelijk een concrete datum. Daar had ik natuurlijk al die tijd op zitten wachten. Iemand die hem uit de problemen zou halen. Toen ik hem er naar vroeg kreeg ik weer ontwijkende antwoorden. Volgens mij had hij afgebeld. Dat was voor mij de druppel om de relatie te beëindigen.  Zonder hulp ging er sowieso niks veranderen. Ik snap jou ook, je wilt je vriend niet in de steek laten als hij psychisch ziek is. Maar laat hij zich wel helpen?

Maya81

Maya81

09-10-2021 om 09:04 Topicstarter

Dutchgirly schreef op 09-10-2021 om 08:43:

Ik wilde nog iets vragen. Je zei op een gegeven moment dat jij niks mocht weten van zijn contact met de huisarts of psycholoog. Waarom is dat? Heb je misschien het vermoeden dat hij helemaal niet is geweest?

Totaal niet dezelfde situatie hoor. Maar mijn ex had ook zo'n 'burnout'. Ik vermoed zelf borderline. Hij ging wel naar de huisarts, daar kreeg hij allerlei antidepresdiva en een verwijzing naar de psycholoog. Alleen naar mijn weten is hij daar ook nooit geweest. Hij deed daar ook heel geheimzinnig over. Hij vond het ook niet nodig. Er was niks mis met hem. Hij hield eerst maanden lang een verhaal over wachtlijst. Toen was er uiteindelijk een concrete datum. Daar had ik natuurlijk al die tijd op zitten wachten. Iemand die hem uit de problemen zou halen. Toen ik hem er naar vroeg kreeg ik weer ontwijkende antwoorden. Volgens mij had hij afgebeld. Dat was voor mij de druppel om de relatie te beëindigen. Zonder hulp ging er sowieso niks veranderen. Ik snap jou ook, je wilt je vriend niet in de steek laten als hij psychisch ziek is. Maar laat hij zich wel helpen?

Ik weet niet of hij daadwerkelijk naar de huisarts is geweest of een psycholoog. Wat kan ik nog geloven na dit alles.

Het is denk ik niet voor niks dat ik niks tegen zijn familie en vrienden mag zeggen. Bang voor gezichtsverlies???

Maya81

Maya81

09-10-2021 om 09:07 Topicstarter

Tatemae schreef op 09-10-2021 om 08:39:

[..]

Schaamte is zeker niet nodig. Je hebt niets verkeerd gedaan door iemand van wie je houdt te geloven en te vertrouwen.

Ik weet het. Hij is juist degene die zich de ogen uit zijn kop moet schamen.

Maya81 schreef op 09-10-2021 om 09:04:

[..]

Ik weet niet of hij daadwerkelijk naar de huisarts is geweest of een psycholoog. Wat kan ik nog geloven na dit alles.

Het is denk ik niet voor niks dat ik niks tegen zijn familie en vrienden mag zeggen. Bang voor gezichtsverlies???

Heb je iemand uit zijn directe omgeving al verteld dat hij de kluts kwijt is? 

Naast dat je dan niet meer de enige bent die weet dat hij is doorgedraaid, word je er misschien ook wijzer van. 

(en, misschien een stomme gedachte, je wil je vingers er natuurlijk niet aan branden, maar als de vader van je kinderen ineens zo instabiel is, wil je dat waarschijnlijk ook wel weten voor die kinderen er het weekend naartoe gaan)

yette schreef op 09-10-2021 om 09:27:

[..]

Heb je iemand uit zijn directe omgeving al verteld dat hij de kluts kwijt is?

Naast dat je dan niet meer de enige bent die weet dat hij is doorgedraaid, word je er misschien ook wijzer van.

(en, misschien een stomme gedachte, je wil je vingers er natuurlijk niet aan branden, maar als de vader van je kinderen ineens zo instabiel is, wil je dat waarschijnlijk ook wel weten voor die kinderen er het weekend naartoe gaan)

Dit is niet de vader van haar kinderen, die zijn uit een eerdere relatie.

Yumi schreef op 09-10-2021 om 09:42:

[..]

Dit is niet de vader van haar kinderen, die zijn uit een eerdere relatie.

Klopt, maar vriend van TO heeft ook kinderen uit een eerdere relatie

er.is.maar.1.Pino schreef op 09-10-2021 om 09:43:

[..]

Klopt, maar vriend van TO heeft ook kinderen uit een eerdere relatie

Op die manier, zo lees ik het niet maar.... Dat zou betekenen dat TO de moeder van die kinderen moet inlichten? Ik begrijp dat dit misschien nodig zal zijn, maar aangezien hij nogal onvoorspelbaar en agressief gedrag vertoont? 

 

Zij moet niets, maar ik zou wel eens gaan praten met familie zoals een broer/zus en/of moeder en de situatie toelichten. To heeft vooral de verantwoordelijkheid voor zichzelf en niet ook nog eens voor de rest van de wereld. 

Viva-amber schreef op 09-10-2021 om 09:52:

Zij moet niets, maar ik zou wel eens gaan praten met familie zoals een broer/zus en/of moeder en de situatie toelichten. To heeft vooral de verantwoordelijkheid voor zichzelf en niet ook nog eens voor de rest van de wereld.

Eens, ik denk niet dat het aan To is om de ex in te lichten

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

09-10-2021 om 10:01

Yumi schreef op 09-10-2021 om 09:50:

[..]

Op die manier, zo lees ik het niet maar.... Dat zou betekenen dat TO de moeder van die kinderen moet inlichten? Ik begrijp dat dit misschien nodig zal zijn, maar aangezien hij nogal onvoorspelbaar en agressief gedrag vertoont?

De relatie tussen to en de ex van haar partner is ook niet bepaald warm, als ik goed tussen de regels door las.

Maar ik had er in deze situatie inderdaad voor gekozen om haar in te lichten.  Dan heb je in elk geval gedaan wat je kon doen. Ik heb ook voor dit soort hete vuren gestaan en nooit spijt gehad van wat ik ondernomen had, omdat ik me vreselijk zorgen heb gemaakt.  En terecht zo bleek.  Hier is het niet goed gekomen.  Ik heb echter nooit schuldgevoelens gehad,  of "had ik maar " gevoelens. 

Yumi schreef op 09-10-2021 om 09:50:

[..]

Op die manier, zo lees ik het niet maar.... Dat zou betekenen dat TO de moeder van die kinderen moet inlichten? Ik begrijp dat dit misschien nodig zal zijn, maar aangezien hij nogal onvoorspelbaar en agressief gedrag vertoont?

Het was ook wel een hele lange zin 

Uiteraard gaat het niet over de vader van TO's kinderen, maar om de man die nu kierewiet blijkt. En het was gewoon een gedachte. 

Ik vind het zelf namelijk lastig. Is er reden om te twijfelen aan het welzijn van zijn kinderen op het moment dat ze naar hem gaan? TO schrijft namelijk dat hij nu ook heel negatief over zijn eigen kinderen is. 

Natuurlijk bemoei je je gewoonlijk niet met het wespennest van anderen en zeker niet als 'nieuwe' partner. Maar wat zou je willen als het de vader van jouw kinderen betrof? 

Persoonlijk zou de vijandigheid van zijn ex me verder niet zo boeien. Dat is haar manier van reageren. Zo zal ze niet altijd zijn. 

Viva-amber schreef op 09-10-2021 om 09:52:

Zij moet niets, maar ik zou wel eens gaan praten met familie zoals een broer/zus en/of moeder en de situatie toelichten. To heeft vooral de verantwoordelijkheid voor zichzelf en niet ook nog eens voor de rest van de wereld.

Ik weet niet of ik vind dat TO er iets mee moet. Daarvoor weet ik te weinig van de situatie. Misschien is hij ondanks zijn onverwachte gedaanteverandering prima in staat om een fijne vader te zijn. Vroeg het me alleen af.

Praten met die ex is voor TO van toepassing als zij dat zelf wil. Wanneer zij familie van vriend inlicht dan kunnen die dat verder oppakken. To is niet verantwoordelijk voor alles en iedereen. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

09-10-2021 om 10:27

Viva-amber schreef op 09-10-2021 om 10:23:

Praten met die ex is voor TO van toepassing als zij dat zelf wil. Wanneer zij familie van vriend inlicht dan kunnen die dat verder oppakken. To is niet verantwoordelijk voor alles en iedereen.

Ze zal ook een band hebben met zijn kinderen.  Ik zou me daar wél verantwoordelijk voor voelen als ik zou zien dat het niet goed gaat met de vader.

dan

dan

09-10-2021 om 10:35

Mallebeppie schreef op 09-10-2021 om 10:27:

[..]

Ze zal ook een band hebben met zijn kinderen. Ik zou me daar wél verantwoordelijk voor voelen als ik zou zien dat het niet goed gaat met de vader.

Daar zit zeker wel wat in maar misschien kan dit via een ander gaan als de verstandhouding tussen TO en de ex van haar vriend niet goed is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.