Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Gepland zwanger maar nu wil partner er niks meer van weten


Goede ontwikkeling, Maya. Fijn dat je gehoord wordt! 

MRI

MRI

09-10-2021 om 23:59

Maya81 schreef op 09-10-2021 om 22:00:

Inmiddels een dag verder en ik heb zijn broer een lichtje laten branden over mijn zorgen en situatie. Deze heeft het meteen opgepakt samen met zijn beste vriend. De sorries en ik meende het niet zo vliegen me nu om de oren. Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat hij me voorlopig beter met rust kan laten, en dat ik zijn sorries niet serieus kan nemen en deze nu gewoon zijn om zijn eigen hachje en gezicht te redden. Dat hij heel gauw hulp moet gaan zoeken en het maar mooi zelf aan zijn familie en vrienden uit mag gaan leggen welke shit hij veroorzaakt heeft. Hij realiseert zich dat ik alle apps van hem nog heb waarin hij meerdere malen laat merken dat hij wel degelijk een kind van mij wilde, hij is als de dood dat zijn vrienden en familie deze allemaal te lezen krijgen van mij. Nu ben ik niet zo haatdragend en laag (ja het is bijna niet te geloven na alles wat hij mij flikt) om dit te gaan misbruiken maar toch fijn om te weten dat ik in zijn ogen een flinke stok achter de deur heb.
Ik ga nu eerst zorgen dat ik zelf de rust terug vind een hopelijk kan ik dan een bewuste keuze maken.

ja maar is dit nu een basis om samen een kind te krijgen? Het gaat hem dus voornamelijk op zijn imago... In wezen is er dus niets veranderd, als hij nou zelf tot inkeer was gekomen...

Had je het idee dat broer en vriend hem wel vaker zo hebben meegemaakt?
En heb je verteld over je zwangerschap? Of enkel over dat je je zorgen maakt over hun broer/vriend?

Goed aangepakt Maya, en ik hoop dat je voldoende “dramavrije” ruimte krijgt om even tot jezelf te kunnen komen en te kunnen checken bij jezelf wat je wilt. “Wil ik nog een baby?”
Veel sterkte 

Leene

Leene

10-10-2021 om 09:29

Courage schreef op 10-10-2021 om 02:15:

Had je het idee dat broer en vriend hem wel vaker zo hebben meegemaakt?
En heb je verteld over je zwangerschap? Of enkel over dat je je zorgen maakt over hun broer/vriend?

Dat zou ik ook willen weten. Als dit compleet vreemd is voor hen denk je nog aan een burnout of zo. Maar als zij niet heel verrast waren dan is er niet veel hoop dat dit anders gaat worden. Bovendien als hij nu opeens zijn gezicht wil redden...dat klinkt ook niet als een psychose of burnout

Maya81

Maya81

10-10-2021 om 09:48 Topicstarter

Courage schreef op 10-10-2021 om 02:15:

Had je het idee dat broer en vriend hem wel vaker zo hebben meegemaakt?
En heb je verteld over je zwangerschap? Of enkel over dat je je zorgen maakt over hun broer/vriend?

Zijn broer en beste vriend zijn ook behoorlijk geschrokken van hoe hij nu doet en is. Zo kennen zij hem ook helemaal niet en gaan nu dus ook echt zorgen dat hij de hulp gaat zoeken die nodig is want dat er iets goed mis is, is wel duidelijk. Zijn broer en vriend weten overigens alles dus ook van mijn zwangerschap. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

10-10-2021 om 09:53

Maya81 schreef op 10-10-2021 om 09:48:

[..]

Zijn broer en beste vriend zijn ook behoorlijk geschrokken van hoe hij nu doet en is. Zo kennen zij hem ook helemaal niet en gaan nu dus ook echt zorgen dat hij de hulp gaat zoeken die nodig is want dat er iets goed mis is, is wel duidelijk. Zijn broer en vriend weten overigens alles dus ook van mijn zwangerschap.

Het klinkt niet alsof hij zelf inziet dat hij hulp nodig heeft.  Als hij geen hulp wenst,  kan hij niet gedwongen worden,  tenzij de problematiek zo ernstig is, dat hij een gevaar is voor zichzelf of zijn omgeving.  Helaas ervaring mee en het is niet goed af gelopen. 

Maya81

Maya81

10-10-2021 om 09:56 Topicstarter

Mallebeppie schreef op 10-10-2021 om 09:53:

[..]

Het klinkt niet alsof hij zelf inziet dat hij hulp nodig heeft. Als hij geen hulp wenst, kan hij niet gedwongen worden, tenzij de problematiek zo ernstig is, dat hij een gevaar is voor zichzelf of zijn omgeving. Helaas ervaring mee en het is niet goed af gelopen.

I know. Maar dat is nu aan zijn broer en vriend om uit te zoeken waartoe hij wel een niet bereid is. Ik heb er nu echt even mijn handen vanaf getrokken, naar mij luistert hij sowieso niet. En daarbij heb ik nu wel even iets anders aan mijn hoofd. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

10-10-2021 om 09:59

Maya81 schreef op 10-10-2021 om 09:56:

[..]

I know. Maar dat is nu aan zijn broer en vriend om uit te zoeken waartoe hij wel een niet bereid is. Ik heb er nu echt even mijn handen vanaf getrokken, naar mij luistert hij sowieso niet. En daarbij heb ik nu wel even iets anders aan mijn hoofd.

Dat snap ik. Mijn post was ook niet onaardig bedoeld,  meer om aan te geven dat hulp krijgen niet vanzelfsprekend is(als hij dat niet wenst). Daarbij zijn er wachtlijsten (helaas).

Sterkte!

Maya81

Maya81

10-10-2021 om 10:03 Topicstarter

Mallebeppie schreef op 10-10-2021 om 09:59:

[..]

Dat snap ik. Mijn post was ook niet onaardig bedoeld, meer om aan te geven dat hulp krijgen niet vanzelfsprekend is(als hij dat niet wenst). Daarbij zijn er wachtlijsten (helaas).

Sterkte!

Ik weet er alles van. En ik had je bericht ook niet als onaardig opgepakt hoor. Ik heb nu gedaan wat ik kon op zijn gebied. Nu de focus op mezelf proberen te krijgen en het alles op een of andere manier een plekje zien te geven. 

Een vituele knuffel

Maya81 schreef op 10-10-2021 om 10:03:

[..]

Ik weet er alles van. En ik had je bericht ook niet als onaardig opgepakt hoor. Ik heb nu gedaan wat ik kon op zijn gebied. Nu de focus op mezelf proberen te krijgen en het alles op een of andere manier een plekje zien te geven.

Ik wens je veel wijsheid toe. En goede gesprekken met mensen die er voor jou zijn. Je hebt goed voor de verwekker gezorgd, het is nu aan hem en zijn omgeving daar iets mee te doen.

 Nu is het tijd om voor jezelf (en je kids) te zorgen. Want al die gedachtes over wat de man in kwestie wel of niet zal mankeren, leiden alleen maar af van de vragen die er wel toe doen, zoals Kan je deze zwangerschap in je eentje, met je twee kinderen doorstaan. En, belangrijker nog, kan je als alleenstaande moeder drie kinderen een goede toekomst geven en wat doet dat met de twee kinderen die er al zijn. 


Maya81 schreef op 10-10-2021 om 09:56:

[..]

I know. Maar dat is nu aan zijn broer en vriend om uit te zoeken waartoe hij wel een niet bereid is. Ik heb er nu echt even mijn handen vanaf getrokken, naar mij luistert hij sowieso niet. En daarbij heb ik nu wel even iets anders aan mijn hoofd.

Heel terecht.
Wat goed van je dat je het hele verhaal hebt verteld.
Sterkte en dikke knuffel.

Maya81 schreef op 10-10-2021 om 09:56:

[..]

I know. Maar dat is nu aan zijn broer en vriend om uit te zoeken waartoe hij wel een niet bereid is. Ik heb er nu echt even mijn handen vanaf getrokken, naar mij luistert hij sowieso niet. En daarbij heb ik nu wel even iets anders aan mijn hoofd.

Zo is het! Goed gedaan! Nu rust in de tent. De situatie is ook zonder zijn aanwezigheid moeilijk genoeg. Sterkte Maya! 

Hoe kan hij 'ik wil niks te maken hebben met het kind en het kan niet van mij zijn' op een andere manier bedoelen? Zijn uitspraken zijn nu niet bepaald voor heel veel interpretatie vatbaar. Het voelt voor mij als een sorry in de categorie 'ik betreur de ophef'. 
Ik vind dat je het goed hebt gedaan om zijn broer en vriend in te schakelen. Fijn ook dat zij ook de zorg van de situatie inzien en jou willen helpen met hulp regelen.
Bij hem heb ik het gevoel dat hij bang is dat hij bij zijn familie en vrienden van zijn voetstuk valt. De afstand tot hem zou ik nog maar even bewaren. Eerst rustig nadenken en alles op een rijtje krijgen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.