Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Gepland zwanger maar nu wil partner er niks meer van weten


Even advocaat van de duivel: hij heeft er al 2, jij hebt er al 2, waarom dan in deze bomvolle niet bijster aangename maatschappij er nog één bij, dat zijn dan 5 kinderen met voorlopig weinig toekomstperspectief in een overduidelijke, vanaf het begin nogal vage relatie. 

En als hij gesteriliseerd is, hoe dan, heeft hij zijn kabelbreukje stiekem laten opheffen? En met zo'n labiel figuur wil je je zeker niet voortplanten ook ten koste van jouw en zijn kinderen. Ik lees zoveel vergelijkbare relatieshit, ik snap echt sommige mensen niet die zich maar willen voortplanten zonder eerst uitgebreid te communiceren, een plan te maken, er 10.000% achter te staan inclusief de andere kinderen. En dus de andere kinderen daarin te betrekken en zich af te vragen of het anno 2021 ueberhaupt zo'n strak plan is eerst te doen en dan pas na te denken. Ik vind het vooral sneu voor beider kinderen, die moeten maar dealen met en lijden onder de keuze van de blijkbaar nogal behoorlijk onnadenkende volwassenen. (en nee, ik ben niet eens de zus van Redbulletje  )

Smyle60 schreef op 08-10-2021 om 17:01:

Even advocaat van de duivel: hij heeft er al 2, jij hebt er al 2, waarom dan in deze maatschappij er nog één bij, dat zijn dan 5 kinderen met een niet bijster aangename toekomst. En als hij gesteriliseerd is, hoe dan, heeft hij zijn kabelbreukje stiekem laten opheffen? En met zo'n labiel figuur wil je je zeker niet voortplanten ook ten koste van jouw en zijn kinderen. Ik lees zoveel vergelijkbare relatieshit, ik snap echt sommige mensen niet die zich maar willen voortplanten zonder eerst uitgebreid te communiceren, een plan te make, de andere kinderen daarin te betrekken en zich af te vragen of het anno 2021 ueberhaupt zo'n strak plan is eerst te doen en dan pas na te denken. Ik vind het vooral sne voor beide kinderen van de onnadenkende volwassenen. (en nee, ik ben niet eens de zus van Redbulletje )

Op de meeste van jouw vragen en opmerkingen is al ongeveer vijf keer antwoord gegeven.

Mija schreef op 08-10-2021 om 17:04:

[..]

Op de meeste van jouw vragen en opmerkingen is al ongeveer vijf keer antwoord gegeven.

Oh, sorry hoor dat niet iedereen zoveel tijd heeft om alle shit door te lezen 

Dan stel ik de vragen als zoveelste dan maar minstens voor de 5de keer, tot het kwartje valt. Of zo. 

De kracht van de herhaling 

Smyle60 schreef op 08-10-2021 om 17:07:

[..]

Dan stel ik de vraag minstens voor de 5de keer dan maar, tot het kwartje valt. Of zo.

Oh, ik dacht dat je er echt antwoord op wilde hebben. Maar het is dus opvoedkundig bedoeld.

Mija schreef op 08-10-2021 om 17:08:

[..]

Oh, ik dacht dat je er echt antwoord op wilde hebben. Maar het is dus opvoedkundig bedoeld.

Kan jij breien? 

Maya81

Maya81

08-10-2021 om 17:15 Topicstarter

Smyle60 schreef op 08-10-2021 om 17:10:

[..]

Kan jij breien?

Als je niks zinnigs te zeggen hebt zeg dan gewoon niks. Ik hoef geen verwijten en ga ook echt je vragen niet beantwoorden over het hoe en waarom want die kun je alkang terug vinden en dan zou je weten dat dit niet zomaar een beslissingkje is geweest. 

Wat nu als de vechtscheiding van doen heeft met een (al dan niet terechte) verdenking/beschuldiging van seksueel kindermisbruik?

Maya81

Maya81

08-10-2021 om 17:20 Topicstarter

Marquise schreef op 08-10-2021 om 16:58:

De tandjes, Maya, wat een kutsituatie, hele dikke knuffel.

Wat je wel of niet moet doen, is geheel aan jou. Maar ik zou zijn eis dat je het met niemand mag bespreken volkomen naast je neerleggen. Kom nou, hij kan zoveel willen maar de wereld draait niet om hem en zijn eisen.

Ik ben het wel met Viva-Amber (denk ik) eens: dit is wel heel wonderbaarlijk voor een sterilisatie. Is hij eigenlijk terug naar de arts gegaan dat de sterilisatie niet gelukt is? Dat lijkt me toch iets dat je wel gaat aankaarten.

Uiteraard is hij terug geweest en heeft hij zich opnieuw laten testen. Er staat dus ook zwart op wit dat hij degelijk nog wel zwemmers heeft. En ja de situatie is zeer uitzonderlijk maar je doet maar er is altijd een uitzondering op de regel. 

En wat betreft dat hij mij verbied om contact te maken dat leg ik ook naast mij neer. Wel de lusten niet de lasten gaat bij mij niet op. 

MRI

MRI

08-10-2021 om 17:21

Maya, ik kan me voorstellen dat je gedachten met voors en tegens over elkaar heen buitelen. Maar kan je bij je gevoel als je aan dit kindje denkt? Een kind iets zoiets  groots wat argumenten te boven gaat (voor mij althans hoor) Wat voel je?

SilverQuelea47

SilverQuelea47

08-10-2021 om 17:25

Maya81 schreef op 08-10-2021 om 17:20:

[..]

Uiteraard is hij terug geweest en heeft hij zich opnieuw laten testen. Er staat dus ook zwart op wit dat hij degelijk nog wel zwemmers heeft. En ja de situatie is zeer uitzonderlijk maar je doet maar er is altijd een uitzondering op de regel.

En wat betreft dat hij mij verbied om contact te maken dat leg ik ook naast mij neer. Wel de lusten niet de lasten gaat bij mij niet op.

Ah kijk, dat was me dus niet helemaal duidelijk, maar ik zat net nog eens het topic door te lezen en toen had ik al zo'n vermoeden. Sorry voor de overbodige opmerking dus.

Niet dat het er veel toe doet want je bent nu zwanger van hem. De koe in de kont kijken is een onzinnig tijdverdrijf.


Wat ik ook zo verder uit je reacties haal is er, naast een hoop terechte boosheid, ook wel een hele zorgende neiging. Daar zou ik zelf wel even mee uitkijken en dat aan anderen overlaten. Heel vervelend dat ie nu de kolder in zijn kop heeft, maar met hoe hij bezig is met zijn eisen kun jij überhaupt niet veel. Anderen inlichten en het daar voor nu even bij laten. Ik zou ook, zoals door andere users gezegd, met het FIOM en andere mensen bij wie je goed je hart kunt luchten praten over hoe nu verder. Als je een vriendin van mij zou zijn, zou ik direct vanalles uit mijn handen laten vallen om je te steunen want dit is ronduit ruk. 

Maya81

Maya81

08-10-2021 om 17:28 Topicstarter

MRI schreef op 08-10-2021 om 17:21:

Maya, ik kan me voorstellen dat je gedachten met voors en tegens over elkaar heen buitelen. Maar kan je bij je gevoel als je aan dit kindje denkt? Een kind iets zoiets groots wat argumenten te boven gaat (voor mij althans hoor) Wat voel je?

Ik weet momenteel gewoon even niet wat ik allemaal voel. Ik hoop dat ik komende dagen de rust kan vinden om de eerste schok op een of andere manier een plekje te geven en dat ik dan ook reeeler en met minder emoties een bewustere keuze kan maken. Ik word nu nog teveel heen en weer geslingerd tussen verdriet, onbegrip, ongeloof en boosheid. En bij elke emotie heb ik een andere gedachte. Gelukkig heb ik nog even om een keuze te maken, maar merk wel dat door zijn starheid en gedrag de keuze om een of andere manier niet makkelijker word. 

RodeKrullenbol schreef op 08-10-2021 om 17:17:

Wat nu als de vechtscheiding van doen heeft met een (al dan niet terechte) verdenking/beschuldiging van seksueel kindermisbruik?

Huh? Die komt nogal uit de lucht vallen. Hoezo zou daar sprake van zijn? En hoe zou dat de huidige situatie verklaren? Wat een vreemde opmerking

Maya81

Maya81

08-10-2021 om 17:33 Topicstarter

Marquise schreef op 08-10-2021 om 17:25:

[..]

Ah kijk, dat was me dus niet helemaal duidelijk, maar ik zat net nog eens het topic door te lezen en toen had ik al zo'n vermoeden. Sorry voor de overbodige opmerking dus.

Niet dat het er veel toe doet want je bent nu zwanger van hem. De koe in de kont kijken is een onzinnig tijdverdrijf.


Wat ik ook zo verder uit je reacties haal is er, naast een hoop terechte boosheid, ook wel een hele zorgende neiging. Daar zou ik zelf wel even mee uitkijken en dat aan anderen overlaten. Heel vervelend dat ie nu de kolder in zijn kop heeft, maar met hoe hij bezig is met zijn eisen kun jij überhaupt niet veel. Anderen inlichten en het daar voor nu even bij laten. Ik zou ook, zoals door andere users gezegd, met het FIOM en andere mensen bij wie je goed je hart kunt luchten praten over hoe nu verder. Als je een vriendin van mij zou zijn, zou ik direct vanalles uit mijn handen laten vallen om je te steunen want dit is ronduit ruk.

Geeft niet hoor dat je het nog niet gelezen had.

En het is inderdaad behoorlijk ruk en dat is nog zachtjes uitgerukt. En als ik dit allemaal van te voren heten had was ik er uiteraard nooit aan begonnen. Inmiddels heb ik de fiom en huisarts geraadpleegd. Natuurlijk ligt de keus uiteindelijk bij mij, maar dat ik kan ventileren is al fijn. De zorgende neiging komt vrees ik doordat ik een zorghart heb, ben er altijd voor iedereen maar vergeet daarbij mezelf. 

Maya81 schreef op 08-10-2021 om 17:33:

[..]

Geeft niet hoor dat je het nog niet gelezen had.

En het is inderdaad behoorlijk ruk en dat is nog zachtjes uitgerukt. En als ik dit allemaal van te voren heten had was ik er uiteraard nooit aan begonnen. Inmiddels heb ik de fiom en huisarts geraadpleegd. Natuurlijk ligt de keus uiteindelijk bij mij, maar dat ik kan ventileren is al fijn. De zorgende neiging komt vrees ik doordat ik een zorghart heb, ben er altijd voor iedereen maar vergeet daarbij mezelf.

Dat heb je goed gedaan. Hopelijk kom je daar verder met wat inzichten en antwoorden. Want het is begrijpelijk dat alles qua vragen, emoties en onzekerheden nu door elkaar heen vliegen. Ik wens je rust.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-10-2021 om 17:44

Je zou juist nu aan jezelf moeten denken! In hoeverre denk je dat deze relatie nog te redden is als je dat al wil? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.