Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Gepland zwanger maar nu wil partner er niks meer van weten


BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

08-10-2021 om 17:50

Maya, ik heb niet alle reacties gelezen,  wel jouw posts en ik kreeg er kippenvel van. Die plotselinge omslag heb ik ook gezien bij mijn ex partner.  Al langere tijd had ik een niet pluis gevoel,  kon mijn vinger er niet achter krijgen.  Toen hij bleek vreemd te gaan en ik de relatie verbrak(andere situatie,  I know), draaide hij om als een blad aan de boom. Ik had hem nog nooit zo mee gemaakt.  Ik had al langer een vermoeden van psychische problemen,  maar hij zag het niet of kon het niet zien.

Zolang ik mij voegde naar hem en flexibel was, waren er geen problemen.  Toen ik zaken niet meer pikte, ging het al snel van kwaad tot erger. Hij bleek borderline te hebben.  

Ik heb tegen zijn wens in wél contact gezocht met o.a. familie,  wat erg ingewikkeld was, omdat hij flink zijn best had gedaan om mij zwart te maken. Maar ik maakte me echt heel veel zorgen en die bleken meer dan terecht.  En we hadden een kind samen.

Volg vooral je gevoel.  Maar pas alsjeblieft op voor de hulpverlenersrol. Denk ook aan jezelf en je kinderen.  

Meesje schreef op 08-10-2021 om 17:29:

[..]

Huh? Die komt nogal uit de lucht vallen. Hoezo zou daar sprake van zijn? En hoe zou dat de huidige situatie verklaren? Wat een vreemde opmerking

Zo vreemd vind ik het niet om aan pedofilie of beschuldigingen ervan te denken als een man zulke tegenstrijdige gevoelens blijkt te hebben ten aanzien van het krijgen van een kind en (kennelijk) niet duidelijk kan maken wat hem dwarszit.

Is de combinatie van vreemdgaan door de ex en vervolgens geen enkele omgang meer wensen met de man in kwestie dan niet vreemd?

Je kan nog 100 redenen verzinnen. Ik denk dat contact met familie heel verhelderend gaat zijn. Daarbij beslissen die nog altijd zelf met wie zij contact willen en moet wie niet. Die stalking beschuldiging is echt dikke onzin. Hij zou nooit zo dreigen wanneer hij niets te verbergen zou hebben. 

Maya81

Maya81

08-10-2021 om 18:21 Topicstarter

Viva-amber schreef op 08-10-2021 om 18:14:

Je kan nog 100 redenen verzinnen. Ik denk dat contact met familie heel verhelderend gaat zijn. Daarbij beslissen die nog altijd zelf met wie zij contact willen en moet wie niet. Die stalking beschuldiging is echt dikke onzin. Hij zou nooit zo dreigen wanneer hij niets te verbergen zou hebben.

Die laatste gedachte heb ik dus zelf ook. Hij is duidelijk ergens bang voor of heeft iets te verbergen waardoor hij hoopt dat met dreigen ik er niet achter zal komen omdat ik het niet zou doen. Er is iets wat ik of zijn familie niet mag weten. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-10-2021 om 18:23

Maya81 schreef op 08-10-2021 om 18:21:

[..]

Die laatste gedachte heb ik dus zelf ook. Hij is duidelijk ergens bang voor of heeft iets te verbergen waardoor hij hoopt dat met dreigen ik er niet achter zal komen omdat ik het niet zou doen. Er is iets wat ik of zijn familie niet mag weten.

Zoals?

Maya81 schreef op 08-10-2021 om 18:21:

[..]

Die laatste gedachte heb ik dus zelf ook. Hij is duidelijk ergens bang voor of heeft iets te verbergen waardoor hij hoopt dat met dreigen ik er niet achter zal komen omdat ik het niet zou doen. Er is iets wat ik of zijn familie niet mag weten.

Ik zou niet teveel speculeren. Het kan zijn dat er ‘iets’ aan de hand is maar het kan ook zijn dat hij zijn psychische problemen probeert te verbergen of dat hij door de psychische problemen heel paranoïde is en niemand vertrouwt. Alles kan. Ik zou niet teveel invullen. Dat maakt het onnodig gecompliceerd. 

Heb je hem nog wel gesproken na zijn uitbarsting? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-10-2021 om 18:32

Mija schreef op 08-10-2021 om 18:29:

[..]

Ik zou niet teveel speculeren. Het kan zijn dat er ‘iets’ aan de hand is maar het kan ook zijn dat hij zijn psychische problemen probeert te verbergen of dat hij door de psychische problemen heel paranoïde is en niemand vertrouwt. Alles kan. Ik zou niet teveel invullen. Dat maakt het onnodig gecompliceerd.

da's waar, psychische problemen zijn in sommige families ook niet zo geaccepteerd. 

nog maar even een knuffel, wat lijkt me dit moeilijk. En o, wat zou ik ook KWAAD zijn op hem. 
Een hecht familie lid inseinen zou ik wel doen. Er moet toch iets gebeuren nu, hij heeft hulp nodig? 

Maya81

Maya81

08-10-2021 om 18:39 Topicstarter

Gatekeeper schreef op 08-10-2021 om 18:31:

Heb je hem nog wel gesproken na zijn uitbarsting?

Nee niet meer gesproken. Wel nog een app met een hele hatelijke erg dreigende ondertoon met nog maar eens de keiharde bevestiging dat hij er niets mee te maken heeft, en ook helemaal niets meer erover wil horen. Dat ik het zelf maar uit moet zoeken. Ik heb hier bewust niet op geantwoord. Ik bewaar zijn apps nu wel bewust allemaal. Moet omdat ik het tegen hem wil gaan gebruiken maar je weet maar nooit welke trucendoos hij nog meer gaat openen. 

Maya81 schreef op 08-10-2021 om 18:39:

[..]

Nee niet meer gesproken. Wel nog een app met een hele hatelijke erg dreigende ondertoon met nog maar eens de keiharde bevestiging dat hij er niets mee te maken heeft, en ook helemaal niets meer erover wil horen. Dat ik het zelf maar uit moet zoeken. Ik heb hier bewust niet op geantwoord. Ik bewaar zijn apps nu wel bewust allemaal. Moet omdat ik het tegen hem wil gaan gebruiken maar je weet maar nooit welke trucendoos hij nog meer gaat openen.

Heeft hij je nog niet geblokkeerd? 

Maya81 schreef op 08-10-2021 om 18:39:

[..]

Nee niet meer gesproken. Wel nog een app met een hele hatelijke erg dreigende ondertoon met nog maar eens de keiharde bevestiging dat hij er niets mee te maken heeft, en ook helemaal niets meer erover wil horen. Dat ik het zelf maar uit moet zoeken. Ik heb hier bewust niet op geantwoord. Ik bewaar zijn apps nu wel bewust allemaal. Moet omdat ik het tegen hem wil gaan gebruiken maar je weet maar nooit welke trucendoos hij nog meer gaat openen.

Die ex die geld eist wordt ook steeds minder raar. Je moet toch wat wanneer iemand zo raar doet. 

ik denk dat het verstandig is om hem de komende tijd met rust te laten. Ik vind hem erg eng klinken met zijn gedreig. Misschien dat het Fiom advies heeft hoe je het beste met deze situatie om kan gaan, of de poh misschien. Wat een bizarre reactie op iets waar hij zelf voor gekozen heeft. 

Maya81 schreef op 08-10-2021 om 18:39:

[..]

Nee niet meer gesproken. Wel nog een app met een hele hatelijke erg dreigende ondertoon met nog maar eens de keiharde bevestiging dat hij er niets mee te maken heeft, en ook helemaal niets meer erover wil horen. Dat ik het zelf maar uit moet zoeken. Ik heb hier bewust niet op geantwoord. Ik bewaar zijn apps nu wel bewust allemaal. Moet omdat ik het tegen hem wil gaan gebruiken maar je weet maar nooit welke trucendoos hij nog meer gaat openen.

Onbegrijpelijk 

Misschien is zijn ex wel zo fel  omdat ze de Jekyll en Hyde in je vriend, kent? 

Viva-amber schreef op 08-10-2021 om 18:45:

[..]

Die ex die geld eist wordt ook steeds minder raar. Je moet toch wat wanneer iemand zo raar doet.

Het is goed mogelijk dat de communicatie via advocaten verloopt vanwege dreigende uitlatingen van zijn kant. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.