Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Meisjes met adhd of add

Ik zou graag in contact komen met andere ouders die een dochter hebben met add of adhd. Mijn dochter is 12.

S.ndra

S.ndra

04-12-2024 om 00:59 Topicstarter

Ysenda schreef op 27-11-2024 om 14:36:

[..]

Mijn ervaring met apotheek en verzekeraar zijn anders. Ik krijg het gewoon geleverd en vergoed.

Tenzij het niet beschikbaar is maar dat is hoogst zelden en ik bestel nogal vroeg en kan het dan nog 1 of 2 maanden uitzingen en dan is het vaak wel weer leverbaar. Of ze beginnen met deelleveringen.

Wat voor medicatie gaat het dan om? Is dat wel hetzelfde? Want veel adhd-medicatie mag je alleen per maand uitgeleverd krijgen omdat het onder de opiumwet valt. Dus dan is er geen sprake van dat je nog wel 2 maanden vooruit kunt.

Euphoria, wat zegt de dokter ervan? Die zou ik bellen en het voorleggen. Misschien is er een geschikt alternatief voor je kind. Sterkte.

Om welke medicatie gaat het dan? Dochter gebruikt Medikinet nu (nou ja, als ze ze niet vergeet) vader appt net dat haar medicatie nog daar ligt, dus al sinds zondag… 

S.ndra schreef op 04-12-2024 om 00:59:

[..]

Wat voor medicatie gaat het dan om? Is dat wel hetzelfde? Want veel adhd-medicatie mag je alleen per maand uitgeleverd krijgen omdat het onder de opiumwet valt. Dus dan is er geen sprake van dat je nog wel 2 maanden vooruit kunt.

Euphoria, wat zegt de dokter ervan? Die zou ik bellen en het voorleggen. Misschien is er een geschikt alternatief voor je kind. Sterkte.

Wij kregen altijd gewoon voor 3 maanden mee.. medikanet, concerta en andere die geprobeerd zijn. 

Wij krijgen ook altijd voor 3 maanden Concerta mee. Ook de vorige medicatie ging na 1x een maand proberen per 3 maanden. 

Waren er leveringsproblemen, dan kregen we wel voor korter mee, zodat iedereen kans op medicatie had. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.