Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-04-2023 om 05:30
Ik zou graag in contact komen met andere ouders die een dochter hebben met add of adhd. Mijn dochter is 12.
08-11-2024 om 13:46
zou het helpen om haar mentor te benaderen? Dat die kan helpen met de zorg voor het regelen van de juiste toetsen en eventueel even checken bij haar hoe het allemaal loopt?
08-11-2024 om 17:11
Ik zou meteen aan de bel trekken op school. Een negatieve ervaring zo aan het begin kan haar de rest van haar schoolcarrière daar dwars zitten. Zorg dat de mentor regelt dat ze die extra tijd krijgt. Daar moet ze niet zelf om hoeven ‘bedelen’ bij de verschillende docenten.
Verder inderdaad zoveel als mogelijk brengen. Misschien is het ook af te spreken dat ze toetsen die ze niet gehaald heeft mag herkansen?
Bij zoon op de oude school hebben ze hem ook wel eens de helft van de toetsen laten maken, en de andere helft met de herkansers mee. Zo had hij veel meer tijd om te leren, en minder stress in de toetsweek zelf.
08-11-2024 om 21:55
Wij brengen haar ook op dagen dat ze het nodig heeft. Man of ik beginnen dan wat later op ons werk. Dochter (bijna 14) moet van ons door de weeks om 21 uur naar bed. Leren doen we een half uur voor het eten en max. nog een uur na het eten, altijd samen.
Ik zou inderdaad contact zoeken met de mentor om uit te leggen dat ze in de stress minder goed nadenkt en dan dingen kwijtraakt of niet goed in zich opneemt. En dat de toetsen niet zijn aangeleverd zoals afgesproken met de vraag wat nu het vervolg daarvan is.
Zijn het tien toetsen waarvoor ze moet leren of zitten er ook lees- en luistertoetsen bij? Of praktijktoetsen? Want dat zou nog wat schelen qua leerwerk.